Falownik
: 08 lip 2007, 21:14
Witam wszystkich !
Zakupiłem falownik do mojego wrzeciona. Oto jego parametry
moc : 0,55 kW
nominalne obroty : 11360 obr/min
częstotliwość: 200 Hz
natężenie prądu : 1,4 A
Silnik ma wyprowadzenia w gnieździe połączone w gwiazdę (i tak też podłączyłem go do falownika).
Wtyczka ma 6 pinów z czego 3 to zwoje silnika połączone w gwiazdę (wywnioskowałem to po przez zmierzenie rezystancji na zaciskach) jeden z nich to uziemienie . Pozostałe nie wiem
do czego służą i jeżeliby ktoś wiedział do czego służą to proszę o pomoc.
W falowniku ustawiłem następujące wartości parametrów (falownik LG):
H30 (moc znamionowa) - 0,75 kW
H31 (liczba biegunów) - 2 (przeksztaliclem wzor ns=f*60/p i wyszlo p=200*60/11360=1,1 czyli 2 , bo p to liczba par a nie biegunow)
H32 (znamionowy poślizg) - 10 (s=(ns-n)/ns * 100% ,s=(1200-11360)*100%/1200 tylko jak to przeksztalcic na Hz ? s*200Hz/100% ?)
H33 (znamionowy prąd sinika) - 1,4 A
H34 (Prąd silnika bez obciążenia) - 0,5 A
H41 - Autotuning (mielił , syczał , ale zmierzył )
I2 (minimalne napięcie wejściowe) - 0V
I3 (częstotliwość odpowiadająca napięciu I2)- 0
I4 (Maksymalne napięcie V0) - 10V
I5 (Częstotliwość odpowiadająca napięciu I4) - 200 Hz
F50 (elektroniczne zabezpieczenie termiczne0 - tak
Efekt mojej zabawy wyglada tak :
Do czestotliwosci 50 Hz (jakies 2800 obr/min) silnik wygląda jakby działał poprawnie
pobór prądu z sieci nie przekracza 0,5 A . Przy zbliżaniu się częstotliwości do 50 Hz silnik
zaczyna nagle pobierać powyżej 1,7 A !!) Po paru minutach pracy przy częstotliwości
bliskiej 50 Hz silnik jest ciepły .
Co zrobić żeby silnik osiągał znamionowe obroty przy znamionowym natężeniu ?
Proszę was o pomoc
Zakupiłem falownik do mojego wrzeciona. Oto jego parametry
moc : 0,55 kW
nominalne obroty : 11360 obr/min
częstotliwość: 200 Hz
natężenie prądu : 1,4 A
Silnik ma wyprowadzenia w gnieździe połączone w gwiazdę (i tak też podłączyłem go do falownika).
Wtyczka ma 6 pinów z czego 3 to zwoje silnika połączone w gwiazdę (wywnioskowałem to po przez zmierzenie rezystancji na zaciskach) jeden z nich to uziemienie . Pozostałe nie wiem
do czego służą i jeżeliby ktoś wiedział do czego służą to proszę o pomoc.
W falowniku ustawiłem następujące wartości parametrów (falownik LG):
H30 (moc znamionowa) - 0,75 kW
H31 (liczba biegunów) - 2 (przeksztaliclem wzor ns=f*60/p i wyszlo p=200*60/11360=1,1 czyli 2 , bo p to liczba par a nie biegunow)
H32 (znamionowy poślizg) - 10 (s=(ns-n)/ns * 100% ,s=(1200-11360)*100%/1200 tylko jak to przeksztalcic na Hz ? s*200Hz/100% ?)
H33 (znamionowy prąd sinika) - 1,4 A
H34 (Prąd silnika bez obciążenia) - 0,5 A
H41 - Autotuning (mielił , syczał , ale zmierzył )
I2 (minimalne napięcie wejściowe) - 0V
I3 (częstotliwość odpowiadająca napięciu I2)- 0
I4 (Maksymalne napięcie V0) - 10V
I5 (Częstotliwość odpowiadająca napięciu I4) - 200 Hz
F50 (elektroniczne zabezpieczenie termiczne0 - tak
Efekt mojej zabawy wyglada tak :
Do czestotliwosci 50 Hz (jakies 2800 obr/min) silnik wygląda jakby działał poprawnie
pobór prądu z sieci nie przekracza 0,5 A . Przy zbliżaniu się częstotliwości do 50 Hz silnik
zaczyna nagle pobierać powyżej 1,7 A !!) Po paru minutach pracy przy częstotliwości
bliskiej 50 Hz silnik jest ciepły .
Co zrobić żeby silnik osiągał znamionowe obroty przy znamionowym natężeniu ?
Proszę was o pomoc