Wrzeciono z silnika od piły łańcuchowej

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających
Awatar użytkownika

rockykon
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 8
Posty: 917
Rejestracja: 13 maja 2005, 22:24
Lokalizacja: Wawa

#31

Post napisał: rockykon » 24 cze 2007, 15:53

gdzies widziałem jak tos przerabiał szlifierke na wrzeciono, moze ktos pamieta linka, może udało by sie cos podpatrzeć ..



Tagi:

Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 20
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#32

Post napisał: gmaro » 24 cze 2007, 21:29

rockykon pisze:dzies widziałem jak tos przerabiał szlifierke na wrzeciono, moze ktos pamieta linka, może udało by sie cos podpatrzeć ..
były pliki na forum ... :wink: i jeśli mogę pomóc to tutaj są te pliki https://www.cnc.info.pl/topics63/kto-ma ... vt2068.htm
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]

Awatar użytkownika

Autor tematu
Szopler
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 28
Posty: 254
Rejestracja: 19 lis 2005, 16:17
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

#33

Post napisał: Szopler » 25 cze 2007, 17:58

Prosto to wygląda. Taka kątówka do drogich nie należy...
Jest tylko kwestia trwałości tego ustrojstwa. Skoro to wyciąga 30k rpm, a łożyska są zwykłe - kulkowe, do tego jedno w plastiku... grzać się będą niemiłosiernie i zgon nastąpi szybko...

W każdym bądź razie zaczynam od regulatora obrotów...
Ostatnio zmieniony 25 cze 2007, 18:00 przez Szopler, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

rockykon
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 8
Posty: 917
Rejestracja: 13 maja 2005, 22:24
Lokalizacja: Wawa

#34

Post napisał: rockykon » 25 cze 2007, 18:00

to moze by dotoczyc jakieś panewki z alu i zrobić kanalik do chłodzenia wodą..

Awatar użytkownika

Autor tematu
Szopler
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 28
Posty: 254
Rejestracja: 19 lis 2005, 16:17
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

#35

Post napisał: Szopler » 25 cze 2007, 18:04

Czemu nie? Borygo rulez ;)...

Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 20
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#36

Post napisał: gmaro » 25 cze 2007, 19:13

Szopler pisze:W każdym bądź razie zaczynam od regulatora obrotów...
jedno jest pewne i sprawdzone jak będziesz jechał na 75% mocy wrzeciona na pewno dłużej pochodzi :wink:
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]


PETERS
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 249
Rejestracja: 21 lut 2005, 12:12
Lokalizacja: CNC

#37

Post napisał: PETERS » 25 cze 2007, 20:08

Ooo i waśnie o tym mówiłem.... to co pisałem dotyczyło właśnie takiej przeróbki:

-wymiana plastikowej obudowy (nie ma mowy, max po 1h standardowa obudowa się stopi, bo kontówka nie jest przeznaczona do pracy ciągłej)

-wymiana łożysk (skośne, chociaż ciekawy jestem czy stożkowe by się nadały)

... i powinno działać, choć można by było dodać:

- chłodzenie (tu dalej niewiem co i jak tam dokładnie jest chłodzone)

- smarowanie (poszperałem trochę po forum i proszę http://www.mmsonline.com/articles/hsm9802j.html zdaje się, że to jest smarowanie tzw. "mgiełką olejową" i wydaje mi się, że nie w sposób ciągły tylko raz na jakiś czas)

Awatar użytkownika

Autor tematu
Szopler
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 28
Posty: 254
Rejestracja: 19 lis 2005, 16:17
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

#38

Post napisał: Szopler » 25 cze 2007, 20:22

Tak wygląda obudowa od strony komutatora... w plastiku oznaczonym kropkami jest gniazdo na łożysko. Zastanawiam się nad wycięciem tej części i wklejeniu tu tulei z aluminium która pozwoli na zamocowanie od góry radiatora/bloku wodnego który będzie chłodził łożysko...
Załączniki
tyl.jpg
tyl.jpg (39.94 KiB) Przejrzano 595 razy


sasii
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 336
Rejestracja: 24 lip 2005, 16:10
Lokalizacja: Świdwin
Kontakt:

#39

Post napisał: sasii » 25 cze 2007, 22:33


Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 20
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#40

Post napisał: gmaro » 26 cze 2007, 07:01

Szopler pisze:Zastanawiam się nad wycięciem tej części i wklejeniu tu tulei z aluminium która pozwoli na zamocowanie od góry radiatora/bloku wodnego który będzie chłodził łożysko...
a może by zamiast klejenia dorobic nową obudowę z gniazdem na łożysko było by to kolejnym krokiem :wink:
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”