Witam wszystkich użytkowników forum,
mam pytanie odnośnie napędu głównego. Z praktycznego punktu widzenia, kiedy stosuje się skrzynki prędkości zmieniające prędkość wrzeciona, a kiedy do tego celu używany jest falownik?
Wiem, że koszt falownika w przypadku silników dużej mocy jest spory, więc w takich przypadkach pewnie lepiej stosować przekładnie mechaniczne? Z góry dzięki za odpowiedź.
Obroty wrzeciona
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 kwie 2011, 16:57
- Lokalizacja: wawa
Zasadę działania znam, jeśli chodzi o falownik to on zmienia zarówno częstotliwość jak i napięcie, więc zmienia całą charakterystykę mechaniczną przenosząc ją w inne prędkości obrotowe.
Bardziej chodzi mi o zastosowania obu rozwiązań. Niby układ z falownikiem jest doskonalszy, ale jednak w wielu zastosowaniach stosuję się różnego rodzaju przekładnie. Jakie są ich zalety w porównaniu z sterowanie falownikiem?
A jak wygląda sprawa z silnikami DC, sterowanie dużo prostsze, charakterystyka mechaniczna bardzo dobra, a jednak obecnie stosowane są chyba dość rzadko w napędach wrzecion. Chodzi o szybkie zużycie szczotek?
A z kolei napędy hydrauliczne/pneumatyczne, w literaturze nie spotkałem się nimi odnośnie napędu głównego. Z góry dzięki za odpowiedzi.
Bardziej chodzi mi o zastosowania obu rozwiązań. Niby układ z falownikiem jest doskonalszy, ale jednak w wielu zastosowaniach stosuję się różnego rodzaju przekładnie. Jakie są ich zalety w porównaniu z sterowanie falownikiem?
A jak wygląda sprawa z silnikami DC, sterowanie dużo prostsze, charakterystyka mechaniczna bardzo dobra, a jednak obecnie stosowane są chyba dość rzadko w napędach wrzecion. Chodzi o szybkie zużycie szczotek?
A z kolei napędy hydrauliczne/pneumatyczne, w literaturze nie spotkałem się nimi odnośnie napędu głównego. Z góry dzięki za odpowiedzi.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 9323
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
- Lokalizacja: mazowieckie
Falowników używa się do silników indukcyjnych, a te pracują poprawnie tylko w pewnym zakresie częstotliwości, a więc i obrotów.
Moc oddawana przez silnik zależy od momentu i obrotów, więc przy tym samym momencie moc spada razem z obrotami.
Przekładnia działa w bardzo dużym zakresie przełożeń i przenosi stałą moc.
Ale z kolei zmiana prędkości jest kłopotliwa i skokowa.
.
Moc oddawana przez silnik zależy od momentu i obrotów, więc przy tym samym momencie moc spada razem z obrotami.
Przekładnia działa w bardzo dużym zakresie przełożeń i przenosi stałą moc.
Ale z kolei zmiana prędkości jest kłopotliwa i skokowa.
.