Strona 1 z 7
Ile biegunów ma Elte 1,1kW?
: 10 wrz 2010, 15:19
autor: kak
Próbuje uruchomić to wrzeciono juz tydzień na falowniku Hitachi L200 i cos mi nie idzie. Wydaje mi się ze wszystko dobrze wpisałem w falowniku.
Wpisałem ze sa 2 bieguny, ale czy to jest dobrze? Nie mogę nigdzie nic na ten temat znalezc.
Adam

: 10 wrz 2010, 15:26
autor: pltmaxnc
Jest na tabliczce napisane TRIFASE, czyli 3.
P.S Sprawdziłem na moim LG zasilajacym silnik Perske ( też trzy fazy) i jest 4.
: 10 wrz 2010, 15:31
autor: kak
Chyba raczej parzysta cyfre trzeba wpisac. Na falowniku mozna wybrac 2,4,6 albo 8.
Adam
: 10 wrz 2010, 16:44
autor: Kowal
a nie jest to przypadkiem wrzeciono trójfazowe?
: 10 wrz 2010, 17:10
autor: rockykon
to raczej standardowy silnik 3 fazowy, wiec 2 polowy.
ps co nie idzie ? startuje nie startuje "buczy" chociaż ?
: 10 wrz 2010, 17:58
autor: ALZ
To są wrzeciona dwupolowe, ale to bez znaczenia dla uruchomienia bo przy np. czteropolowym obroty były by niższe o połowę ale wrzecionko musiałoby się kręcić.
: 10 wrz 2010, 18:50
autor: kak
Dzieki. Mam wpisane 2 pola od poczatku, ale nie bylem pewny czy dobrze.
Dzieje sie takie cos, ze wrzeciono próbuje sie rozkrecic przez 1 sek i sie zatrzymuje, przy przyspieszeniu 10sek.
A jak zmienilem przyspieszenie na 30 sek, robi to samo, tylko ze 2 -3 razy próbuje sie rozkrecic i zawsze wyskakuje blad, Current Protection albo ze za duzy prad podczas przyspieszenia.
Jest cos co sie nazywa Base Frequency - tu mozna wybrac od 30 do 60 Hz - ja wybralem 50Hz bo tyle jest w kontakcie 230V. Nie wiem czy o to chodzi.
I jest tez Max frequency i tu wpisalem 400Hz
AVR Voltage select - wpisalem 220V bo tyle pisze na wrzecionie. Reguluje 230V na 220V.
Set the motor current - 4,3Amp
Jak wyskakuje blad to mozna zobaczyc kilka parametrów podczas bledu i tu pisze:
10,7 Hz
10,1 Amp
311 Volt ( na zaciskach P+ i N-)
Nie wiem co jest nie tak ale za duzy prad i nie chce sie rozkrecic.
Adam
: 10 wrz 2010, 19:04
autor: ALZ
a zkąd sie wzięło te 311 V ? Może ustawiłeś go na 380V?
: 10 wrz 2010, 19:26
autor: kak
Tez sie nad tym zastanawiam, ale nie znam sie za bardzo.
Podlaczylem 230V do tego filtru, filter do falownika i falownik do silnika.
Pd(+1) i P(+) jest polaczone solidnym jumperem.
Wpisalem ze silnik chodzi na 220V
To wyglada mniej wiecej tak:

: 10 wrz 2010, 19:53
autor: ALZ
Coś masz namieszane z ustawieniami.
Koniecznie musisz ustawić max. napięcie, max. prąd i częstotliwość i tu ważne - nie mylić tych ustawień z minimalną i maksymalną częstotliwością w granicach których będziemy zadawać obroty. Należy także sprawdzić jakie przyspieszenia i hamowanie mamy zaprogramowane bo nie wszystkie falowniki wytrzymają wzrost częstotliwości większy niż 100Hz/4 sek
Spróbuj obniżyć napięcie do np. 180V max. jeśli wszystko jest w porządku to musi iść bez najmniejszych problemów.