Strona 1 z 3

wrzeciono z przekladnia

: 14 lis 2009, 13:38
autor: pawellukaszcnc
czy ma ktoś doswiadczenia z budową wrzeciona z silnika trojfazowego z tym ze wysokie obroty rzędu 20 000 na sek. są uzyskiwane przez przekładnię pasową???

: 14 lis 2009, 14:10
autor: GGG
Myślę ,że nawet tutaj wśród znakomitych konstruktorów nie znajdzie sie nikt kto byłby wstanie z indukcyjnego silnika zrobić wrzeciono o parametrach obrotowych 1200000/min.

: 14 lis 2009, 14:33
autor: pukury
witam.
co za problem ?
bierzemy silnik 2800/min i robimy przekładnię 1 - 430 !
pozdrawiam .

: 14 lis 2009, 15:10
autor: zdzicho
Takie przekładnie są stosowane w szlifierkach do otworów. Koła na paski płaskie.Piszęo probrotach20 000. Do wiekszych stosuje się turbiny pneumatyczne.

: 14 lis 2009, 15:19
autor: Andrzej 40
Zakładając mniejsze koło pasowe d=20 mm wystarczy duże koło o średnicy 8,6 m, przy podwójnej przekładni wystarczą 2 zestawy kół 40/2 cm. Prędkość obwodowa drugiego paska będzie równa ok. 4-ro krotnej prędkości dźwięku. Pozwoli to na zwalczanie rakiet npla wlatujących w nasz obszar powietrzny.
Ale już poważnie - kolega chyba się pomylił i chciał uzyskać 20 000 obr/min
Warto sprawdzić co się napisało przed wysłaniem.
Pozdrawiam
Andrzej

: 14 lis 2009, 21:07
autor: diodas1
20000 obr/min można uzyskać wprost z silnika trójfazowego bez żadnej przekładni http://www.sklep.modelarnia.pl/index.ph ... 09-pelikan Trochę skomplikowane ale możliwe. Jest to silnik do połączenia z falownikiem w wersji modelarskiej. Jeżeli wystarczyłaby mniejsza moc to byłoby oczywiście taniej.

: 14 lis 2009, 22:34
autor: pawellukaszcnc
fakt..POMYLIŁEM SIĘ.....
20 000 obr /min

a ten silnik modelarski powyżej wydoli????chodzi o obciązenia poprzeczne i wzdłużne na łożyska i pracę ciągła

: 14 lis 2009, 22:53
autor: paulg
pawellukaszcnc pisze:hodzi o obciązenia poprzeczne i wzdłużne na łożyska i pracę ciągła
NIE
Może służyć jako napęd wrzeciona lub innego wynalazku

: 14 lis 2009, 22:59
autor: pawellukaszcnc
jako napęd poprzez pasek???[/quote]

: 14 lis 2009, 23:06
autor: diodas1
https://www.cnc.info.pl/topics63/mikrow ... t16505.htm Stąd wziąłem w ogóle koncepcję żeby szukać także wśród drobnicy. Jak widać stosując dodatkowo ułożyskowane stosownie do własnych potrzeb wrzeciono, można zadbać o obciążalność mechaniczną. Wrzeciono może być napędzane z silnika przez sprzęgło, bez paska przenoszącego obroty. Silnik i wrzeciono w jednej osi.
Jeżeli chodzi o trwałość przy pracy ciągłej to oczywiście trzeba rozwiązać kwestię wydajnego chłodzenia silniczka ale jest światełko w tunelu- układ sterownika pilnując osiągnięcia przez silnik zadanych obrotów dozuje prąd na uzwojenia czyli ilość traconego ciepła zależy od obciążenia mechanicznego. Ponadto są różne rozwiązania konstrukcji takiego silnika a wśród nich także takie które same dość wydajnie się chłodzą.