Zstosowanie elektrowrzeciona jako napędu szlifierki

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających

Autor tematu
Glus
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 2
Posty: 47
Rejestracja: 13 kwie 2007, 10:14
Lokalizacja: Tychy

Zstosowanie elektrowrzeciona jako napędu szlifierki

#1

Post napisał: Glus » 21 sie 2009, 22:03

Czy jest możliwa długotrwała praca takiego zestawu: falownik+wrzeciono (powiedzmy ELTE 5,6 kW) +tarcze takie jak do szlifierek kątowych. Falownik służyłby do dopasowania prędkości obrotowej zgodnej z parametrami tarcz, elektrowrzeciono byłoby wyposażone w adapter do mocowania tarcz.
W porównaniu do fabrycznej szlifierki mam do dyspozycji większą moc (BOSCH wielkoczęstotliwościowy HWS 810 – 230 to 3,8 kW ) szerszy zakres obrotów. Oczywiście nie ma to zastąpić szlifierki ręcznej tylko będzie elementem maszyny stacjonarnej. Wątpliwości mam czy elektrowrzeciono dobrze będzie znosić chyba trochę inny rodzaj obciążenia niż przy frezowaniu.
Lub czy może ktoś podać gdzie kupić silnik do napędu szlifierki ok 6 kW, 8 000 - 10 000 obr. (z możliwością regulacji np. falownikiem) ?



Tagi:


konlab
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 141
Rejestracja: 19 kwie 2009, 10:59
Lokalizacja: Kielce

#2

Post napisał: konlab » 21 sie 2009, 23:11

Moc silnika to nie wszystko... w szlifierkach kątowych silnik bezpośrednio nie napędza tarczy... wrzeciono to nie jest dobry pomysl na szlifierke... raczej radzil bym silnik klatkowy i do niego przekładnia

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#3

Post napisał: ALZ » 21 sie 2009, 23:19

Poprostu kup Elte z mocowaniem dostosowanym do tarcz. Elte ma takie napędy w ofercie.
np.
Załączniki
bez tytułu1.jpg
bez tytułu1.jpg (7.62 KiB) Przejrzano 2611 razy


Autor tematu
Glus
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 2
Posty: 47
Rejestracja: 13 kwie 2007, 10:14
Lokalizacja: Tychy

#4

Post napisał: Glus » 22 sie 2009, 06:57

Dziękuję za odpowiedzi.
Pozostaje dalej pytanie - czy jeżeli nałożę na wrzeciono tarczę 230 mm i będę przecinał nierdzewkę 5 mm to wrzeciono się uszkodzi czy nie (cały czas myślę o długotrwałej pracy) ?
Trochę mnie uspokaja to, że ELTE ma modele do obciążeń zarówno osiowych jak i promieniowych. No i to, że wybrana moc - wg strony sponsora - z dwukrotnym nadmiarem powinna wystarczyć do tej grubości materiału. Czy moje wątpliwości są uzasadnione ? Czy to tylko złudzenie, że obciążenie przy cięciu tarczą 230 mm różni się od freza ?

Awatar użytkownika

wood carver
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1243
Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

#5

Post napisał: wood carver » 22 sie 2009, 08:25

Glus pisze: Czy to tylko złudzenie, że obciążenie przy cięciu tarczą 230 mm różni się od freza ?
Napewno się różni....jednak myśli kolega, że obciążenia i napreżenia są większe niż podczas frezowania np. w stali ;)
tymbardziej,. że tutaj obciażenia będą tylko promieniowe, a nie promieniowo-osiowe jak w przypadku frezów.

Ja bym się bal tylko o moc i moment...
orginalnie pily tarczowe montuje się też kątowo..przede wszystkim chodzi o to, że nawet gdy wrzeciono uchyla się , to jednak ruch podczas cięcia materialu jest ograniczony.
Ale czy jest to 1:1 ?




Osobiście zalożylbym zwykly silnik 3f +falownik + przelożenie pasowe ( w drugą strone- celem zwiększenia obrotów ) + walek

Będzie duuużo taniej...

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#6

Post napisał: ALZ » 22 sie 2009, 09:27

Tak sie przyjęło że coś co się szybciej kręci to wrzeciono, ale jak widzisz elte oferuje różne napędy. Możesz spokojnie taki napęd zastosować zakładając właściwe dobranie mocy. Niejednokrotnie problemy z takimi napędami wynikają z tego że użytkownicy myślą że mają cały zakres obrotów do dyspozycji, ale tak nie jest zwłaszcza dla napędów chłodzonych powietrzem dolny zakres obrotów jest dyskusyjny.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”