Teknomotor - smar ?!?

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających

Autor tematu
afrykaner77
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 21
Rejestracja: 27 kwie 2009, 14:50
Lokalizacja: W-wa

Teknomotor - smar ?!?

#1

Post napisał: afrykaner77 » 03 sie 2009, 20:18

Witam
"Pogoniłem" dzisiaj nieco moje wrzeciono Teknomotor'a (5,6kw 24.000 rmp) przy frezowaniu blachy srebrnej frezem 0.4mm. W sumie pracowało około 7 godzin prawie non stop przy prędkości 20.000 rmp. Nie muszę dodawać ze lekko się nagrzało ale to raczej normalne.

Czyszcząc je na fajrant zauważyłem glutowaty brązowy smar w miejscu gdzie znajdują się dolne łożyska. Wrzeciono ma niespełna rok i nie miało jeszcze okazji popracować ostrzej, luzów nie ma. Może ktoś obeznany w budowie tych wrzecion wypowiedział by się na ten temat...

Czy w tych wrzecionach stosuje się smar o podobnym kolorze?
Czy nie powinno się ich co jakiś czas poddawać regenaracji mam tu na myśli uzupełnianie smaru i czyszczenie łożysk ? Z tego co słyszałem wysyłanie ich do Włoch na naprawę to spore koszta. Może ktoś

No i jest jeszcze taka hipoteza. Wspomniany smar może pochodzić z chłodziwa które osadzając się kropelkami w wyniku temperatury odparowywało tworząc w rezultacie tą mazistą breje... wolał bym żeby to było to niż nieszczelność wrzeciona..

Podaje link do zdjęcia żebyście zobaczyli gluta...... zapewniam że pochodzi on z maszyny :D

Obrazek



Tagi:

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#2

Post napisał: ALZ » 03 sie 2009, 23:43

Jeśli się toto klei to prawdopodobnie z chłodziwa. To świństwo bardzo skutecznie załatwia łożyska w wrzecionach, jeśli możesz zrób z blachy odrzutnik aby to świństwo nie było wciągane w łożyska.
Tak nawiasem-jeśli frezujesz taką kobyłą tak małym frezem to obniż napięcie max nawet o 50 V i nie bedzie się tak grzało.


glopijasio
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 34
Rejestracja: 24 lip 2009, 02:11
Lokalizacja: z Polski

#3

Post napisał: glopijasio » 04 sie 2009, 01:01

Napisałeś, że:

"No i jest jeszcze taka hipoteza. Wspomniany smar może pochodzić z chłodziwa które osadzając się kropelkami w wyniku temperatury odparowywało tworząc w rezultacie tą mazistą breje... "

Czyli używałeś w czasie dużuch obrotów wrzeciona chłodziwa!? Jeśli tak, to b. dobrze, bo przepływające chłodziwo w obrębie wrzeciona i na narzędziu chłodzi je, co zmniejsza skutki wysokich obrotów, czyli wysoką temperaturę na łożyskach. Niby tylko pośrednio, ale przy max. obrotach to chłodziwo dużo pomaga w schłodzeniu wrzeciona.


Autor tematu
afrykaner77
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 21
Rejestracja: 27 kwie 2009, 14:50
Lokalizacja: W-wa

#4

Post napisał: afrykaner77 » 04 sie 2009, 13:20

Pozostaje pokręcić maszynę na obrotach bez chłodziwa i wyjdzie szydło z worka..

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”