Strona 1 z 2

Wrzeciono wysokoobrotowe Advanced Controls - pomocy ;-)

: 24 maja 2009, 10:53
autor: paulg
Witam.
Stałem się szczęśliwym posiadaczem wrzecionka jak na fotkach poniżej.
Wrzeciono jest ładne , nowe itd , ale na tym się niestety kończy większość wiedzy na jego temat.
Próbowałem szukać czegoś , ale google nic mi powiedzieć nie chce.
Wszystkie dane widać na fotach.
Może któryś z kolegów który miał styczność z podobnymi cudami będzie mógł pomóc w ustaleniu jak to podłączyć :wink:
Wrzeciono z tego co udało mi się ustalić ma : obroty 80tys , chłodzenie wodne (to było łatwe do ustalenie :razz: ) , wymianę narzędzia i nie wiem czy pneumatyczną czy hydrauliczną , chwyt narzędzia z tulejką o średnicy 3,175mm , no i co ważne jest 3-fazowe ( ale tego na 100% pewien nie jestem)

Jeśli ma ktoś jakieś info to proszę o pomoc.

Pozdrawiam

: 24 maja 2009, 11:05
autor: ALZ
Oprócz tego co wiesz to jeszcze smarowanie olejowe, a więc musisz się zaopatrzyć w stację smarowania. Z góry powiem że nie wystarczy do tego celu użyć badziewia które jest używane do smarowania narzedzi pneumatycznych. no i jeszcze odpowiedni olej.

: 24 maja 2009, 11:47
autor: paulg
A może ma kolega jeszcze jakieś dodatkowe info ??
Interesują mnie szczególnie 2 sprawy : podłączenie do falownika , oraz sposób wymiany narzędzia.
Pozdrawiam

: 24 maja 2009, 11:54
autor: ALZ
Z fotek niczego nie mozna wywnioskować. 2 wejscia to chłodzenie, jedno smarowanie, czyli pozostaje 1 na wymianę narzędzia (domyślam się bo tego nie widać). Proponuję podać na to wejście min 5 atm i zacisk powinien się otworzyć. Przyjechałbym do Ciebie ale mój "zabytek" oddaję do lakiernika i przez min 10 dni będę bez pojazdu.

: 24 maja 2009, 12:13
autor: paulg
ALZ pisze:Przyjechałbym do Ciebie ale mój "zabytek" oddaję do lakiernika i przez min 10 dni będę bez pojazdu.
Zawsze góra może podjechać do machometa :razz: - czy jak to szło :wink:


Próbowałem podać ciśnienie na złącze wymiany narzędzia - ale niestety wygląda mi to iż jest to wymiana hydrauliczna. Nie problem , ale trzeba będzie to jakoś wysterować.

: 24 maja 2009, 12:18
autor: ALZ
Najważniejsze jest rozwiązać problem smarowania, cała reszta to pryszcz. Smarowanie to podstawa bo bez tego każda próba uruchomienia może się skończyć tragicznie :mrgreen: . Zanim wrzeciono osiągnie te 1333Hz to może być już po "zawodach"

: 24 maja 2009, 12:27
autor: paulg
Kwestia smarowania nie powinna sprawić problemu - naolejacz mam , olej także się jakiś znajdzie - tylko jeszcze kwestia doboru typu oleju.
Posiadam falownik KEB-a który kręci do 1600Hz - tylko czy da radę zakręcić tym wrzecionkiem ??

: 24 maja 2009, 13:17
autor: ALZ
Jakiej firmy??Jeśli chodzi o smarowanie wrzecion to trzeba myśleć i tym poniżej, taki lub podobny masz??
Na stronce więcej informacji
http://www.lube.co.jp/usa/products/spsy ... indle.html

: 24 maja 2009, 16:23
autor: andijker
A czy to jest takie wrzeciono?


: 25 maja 2009, 00:02
autor: paulg
andijker pisze:A czy to jest takie wrzeciono?
Wygląda bardzo podobnie - ale kilka różnic można odnaleźć.
Przede wszystkim to moje ma inne mocowanie narzędzia.
Jeśli ma kolega więcej fot , informacji to można wstawić - zawsze coś się może przydać.