Strona 1 z 6

Jaki silnik ma to wrzeciono Elte

: 18 maja 2009, 18:17
autor: RobWan
Chcę podłączyć falownik do wrzeciona Elte. To wrzeciono było z falownikiem zabudowanym na nim. Elektronika padła. Mam nowy falownik ale nie wiem jakie napięcie podać i inne parametry.
Z samego wrzeciona wychodzą trzy przewody. Rezystancja między nimi to 2.6 ohm.
A tak wygląda tabliczka. Ale te dane nie dotyczą chyba silnika tylko całości z falownikiem?
Obrazek
Proszę o pomoc.

Robert

: 18 maja 2009, 18:26
autor: krzysiekgrab
witam

Poczytaj na stronie 8 http://www.akcesoria.cnc.info.pl/pliki/ ... ia_cnc.pdf wynika, (TM PE2 9/2). Porównaj uwzględniając wszystkie dane.

pozdrawiam

: 18 maja 2009, 18:35
autor: RobWan
Chyba mnie nie zrozumiałeś :cry:
Na tabliczce mam napisane, że 1 kW. Ale sam silnik jakie może mieć parametry? Bo to było wrzeciono zintegrowane z falownikiem. A teraz zamiast tego falownika zintegrowanego chcę podłączyć inny.

Robert

: 18 maja 2009, 19:33
autor: ALZ
Na tabliczce masz parametry silnika a nie falownika. Ustaw falownik wg. danych z tabliczki i będzie ok

: 18 maja 2009, 19:55
autor: krzysiekgrab
Przepraszam faktycznie musiałem coś źle przeczytać:).Przepraszam. Kolega ALZ ma rację, na tabliczce są parametry silnika, które należy wprowadzić do falownika. Podane parametry powinny wystarczyć do skonfigurowania falownika. Może być potrzebna jeszcze R, L i poślizg silnika( przynajmniej tak jest przy falowniku LG, na którym pracowałem). Wspomniany falownik miał opcję autotuning i sam mierzył R i L :).

: 19 maja 2009, 00:07
autor: RobWan
Niby chodzi. Ale:
Nie ma parametru napięcia wyjściowego. Niby jest moc i prąd, może to wystarczy. Falownik jest 2.2 kW a silnik 1 kW. W ustawieniach jest tylko zmiana skowo i najbliżej mam 0.75 i 1.5 kW. Dziwne? Ustawiłem na 0.75 kW.
Podczas rozpędzania i hamowania wrzeciono w dwóch a może trzech miejscach jest słyszalny hałas jak od starych łożysk. Tych ustawień jest tyle, że nie wiadomo co zmieniać w tym rozpędzaniu i hamowaniu.

Robert

: 19 maja 2009, 00:18
autor: ALZ
Zwróć jeszcze uwagę na parametr-switching freguency- ustaw go na np. 6KHz

Jaki to falownik??
Musi być ustawienie napięcia max bo na tej podstawie falownik oblicza prąd dla danej częstotliwości!!!

: 19 maja 2009, 00:21
autor: RobWan

: 19 maja 2009, 00:33
autor: ALZ
Ja Ci nie pomogę bo nie znoszę tych "pokręconych" falowników . Jedno jest pewne że napięcie dla maksymalnej częstotliwości do falownika trzeba wpisać, nie zapomnij także podać że to silnik 2 polowy.

: 19 maja 2009, 20:28
autor: gaspar
Ustaw:

1. czestotliwość bazowe F22 przy tym silniku 300Hz

H30 - 0,75 kW
H31 - 2 silnik 3000rpm, 4 silnik 1500RPM itd...
H32 - wyliczany np dla silnika 1480RPM to s=(1500-1480)/1500*100 w %
H33 - znamionowy prąd silnika z tabliczki znamionowej
H34 - 1/3 prądu znamionowego
H40 - wybór sterowania - 3 wektorowy
H41 - autotuning - 1 TAK

Frq - 2 (sterowanie potencjometrem znajdującym się na falowniku)
drv - tryb sterowania napędem START/STOP - manualny czyli - 0


I2 - minimalne napięcie wejścia V0 (0:10V)
I3 - częstotliwość odpowiadająca napięciu I2 (0:300Hz) np I2=0V a I3=20HZ
I4 - maksymalne napięcie wejścia V1
I5 - częstotliwość odpowiadająca I4
np I4=10V a I5=300Hz

caly wątek tutaj: http://tiny.pl/zz21