Hamowanie i błąd falownika
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1214
- Rejestracja: 15 paź 2007, 00:45
- Lokalizacja: nie ważne
W czasie pracy mogłeś przeciążać wrzeciono i podnosić temperaturę uzwojenia. Chłodzenie odbiera ciepło z korpusu tylko jako ładunek energii ale nie zabezpiecza przed impulsowym nagrzaniem cewek które dopiero w czasie to ciepło rozpraszają. Wyższa temperatura działa destrukcyjnie na zalewę uzwojeń która stopniowo miękknie i w końcu pozwala na przemieszczenia się poszczególnych drutów. Pojedyncze uzwojenia zaczynają się o siebie ocierać, dochodzi do mikrozwarć i skoku prądu.RobWan pisze: Wracając do sedna sprawy, co mgło być przyczyną, że przy ~180 Hz prąd gwałtownie rósł?
Robert
Ponieważ klej jeszcze resztkami trzymał to drgania wywołane były tylko przy określonej częstotliwości prądu który wytwarzał siły zgodne z mechanicznym rezonansem własnym danego drutu.
I już.
[ Dodano: 2014-04-25, 13:27 ]
Oczywiście zakładając ze to nie falownik rezonuje na jakiś durnych nastawach.
Pasjonat
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 19
- Posty: 1618
- Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
- Lokalizacja: Swarzędz
- Kontakt:
Raczej tu bym szukał przyczyny.ma555rek pisze:Oczywiście zakładając ze to nie falownik rezonuje na jakiś durnych nastawach.
To wrzeciono i falownik tak się zachowywało od początku. Wykluczam przegrzanie jako powód wzrostu prądu w okolicach 180 Hz.
Chciałem, ale nie zdążyłem sprawdzić jak się zachowuje na krótkim przewodzie zasilającym.
Robert
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 19
- Posty: 1618
- Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
- Lokalizacja: Swarzędz
- Kontakt:
Na nowym wrzecionie (takie samo jak poprzednie) prąd w okolicach 180 Hz rośnie.
Zacząłem od próby powrotu do ustawień fabrycznych. No i nie mogę tego zrobić. pojawia się błąd (Err). Taki sam jak przy próbie zmiany parametrów, które są zablokowane.
Usunięcie blokady (program 77) nie pomaga.
Co może być powodem wzorstu prądu? Wiem, że się powtarzam.
Robert
Zacząłem od próby powrotu do ustawień fabrycznych. No i nie mogę tego zrobić. pojawia się błąd (Err). Taki sam jak przy próbie zmiany parametrów, które są zablokowane.
Usunięcie blokady (program 77) nie pomaga.
Co może być powodem wzorstu prądu? Wiem, że się powtarzam.

Robert
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
To albo falownik zgłupiał, albo ma coś dziwnego zaprogramowane właśnie na tej częstotliwości. Jedynie przywrócić ustawienia fabryczne i od nowa zaprogramować. Zwróć uwagę czy podczas rozbiegu napięcie rosnie płynnie wraz ze wzrostem obrotów od 0 do 220V i czy nie ma w okolicach tych 180Hz skoku napięcia.
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 19
- Posty: 1618
- Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
- Lokalizacja: Swarzędz
- Kontakt:
Hz A
400 3
380 3,5
350 4,4
330 5,4
300 7,5
290 10
280 11
275 12
270 13
267 5,5
240 5,4
220 10
200 8
184 4
170 6
150 5
140 3,5
120 5,5
100 4
80 5
70 6
50 5,5
30 5
Ręcznie zmieniałem w programie prędkość wrzeciona i odczytywałem wartości.
Schodziłem z częstotliwością od góry.
Co zauważyłem, że wzrost prądu występuje jak schodzę z w dół. Jak próbowałem wrócić z częstotliwością z 200 Hz w górę (tam gdzie był szczyt prądu) to już nie występował. Prąd był w granicach 4A.
Jeszcze to sprawdzę, czy rzeczywiście idąc w dół rośnie, a w górę nie rośnie prąd.
To by tłumaczyło, że podczas rozpędzania nigdy nie wywalił błedu, a podczas hamowania to ruletka.
Napięcie utrzymuje się równo ~230 V, tylko na dole (30 Hz) 170 V.
Gdyby ktoś zechciał wypełnić parametrami ustawienia to poniżej są pliki z tabelką z parametrami do Worda.
https://www.dropbox.com/s/ljyyis3fwv8d5 ... metry.docx 53k
https://www.dropbox.com/s/6miig6x491lqj ... metry4.doc 1,8 Mb
Nie wiem dlaczego te formaty tak się różnią wielkością.
Robert
P.S.
Pisałem wcześniej o 180 Hz, a tu widać inaczej. Te 180 Hz odczytwałem z historii błędów.
400 3
380 3,5
350 4,4
330 5,4
300 7,5
290 10
280 11
275 12
270 13
267 5,5
240 5,4
220 10
200 8
184 4
170 6
150 5
140 3,5
120 5,5
100 4
80 5
70 6
50 5,5
30 5
Ręcznie zmieniałem w programie prędkość wrzeciona i odczytywałem wartości.
Schodziłem z częstotliwością od góry.
Co zauważyłem, że wzrost prądu występuje jak schodzę z w dół. Jak próbowałem wrócić z częstotliwością z 200 Hz w górę (tam gdzie był szczyt prądu) to już nie występował. Prąd był w granicach 4A.
Jeszcze to sprawdzę, czy rzeczywiście idąc w dół rośnie, a w górę nie rośnie prąd.
To by tłumaczyło, że podczas rozpędzania nigdy nie wywalił błedu, a podczas hamowania to ruletka.
Napięcie utrzymuje się równo ~230 V, tylko na dole (30 Hz) 170 V.
Gdyby ktoś zechciał wypełnić parametrami ustawienia to poniżej są pliki z tabelką z parametrami do Worda.
https://www.dropbox.com/s/ljyyis3fwv8d5 ... metry.docx 53k
https://www.dropbox.com/s/6miig6x491lqj ... metry4.doc 1,8 Mb
Nie wiem dlaczego te formaty tak się różnią wielkością.
Robert
P.S.
Pisałem wcześniej o 180 Hz, a tu widać inaczej. Te 180 Hz odczytwałem z historii błędów.