Kolejne wrzeciono BLDC w budowie
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 34
- Rejestracja: 18 mar 2009, 12:26
- Lokalizacja: Rzeszów
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 580
- Rejestracja: 07 sty 2009, 18:38
- Lokalizacja: Zgierz
Czasem używam do dość dużych obrotów.... niewiem jak to się fachowo nazywa.
Zielone tworzywo (ni guma,ni plastik) o przekroju okrągłym, z metra cięte, średnice-4, 6, 8, 10mm. Świetnie się zgrzewa, choćby zapalniczką, nie zdarzyło się aby pękło na łączeniu. Mają to na półce w Dormecie (Zgierz). Nie wiem tylko jak będzie sięzachowywało przy parunastu tys.obr/min. zapewne ważniejsza będzie prędkość obwodowa i promień gięcia (średnica koła pasowego).
Pozdrawiam.
Tomek.
[ Dodano: 2010-11-21, 21:29 ]
Jest to dedykowane jako pasek napędowy.
Zielone tworzywo (ni guma,ni plastik) o przekroju okrągłym, z metra cięte, średnice-4, 6, 8, 10mm. Świetnie się zgrzewa, choćby zapalniczką, nie zdarzyło się aby pękło na łączeniu. Mają to na półce w Dormecie (Zgierz). Nie wiem tylko jak będzie sięzachowywało przy parunastu tys.obr/min. zapewne ważniejsza będzie prędkość obwodowa i promień gięcia (średnica koła pasowego).
Pozdrawiam.
Tomek.
[ Dodano: 2010-11-21, 21:29 ]
Jest to dedykowane jako pasek napędowy.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 46
- Rejestracja: 09 sty 2010, 22:45
- Lokalizacja: Lędziny
No zaintrygował mnie twój pomysł romgol. Znalazłem na alledrogotakie dwie ciekawe strugarki:
http://allegro.pl/strugarka-elektryczna ... 96400.html
http://allegro.pl/strug-elektryczny-str ... 79944.html
Pierwsza kosztuje więcej i ma mniej mocy a druga na odwrót. Może różnica w jakości wykonania ogółu. Tylko czy będe miał pewność, że jeśli kupię taką strugarkę i ją otworzę to będą tam koła pasowe i pas. Silnik z pewnością tam będzie ale jaki, czy rzeczywiście obroty będą 16000 obr/min i moc.
Rozwiązanie to byłoby idealne bo zasilanie silnika jest na 230V ( nie będzie kombinowania z zasilaniem ) pas i koła będą więc tylko mocowanie silnika i złożenie tego wszystkiego i wrzeciono działa.
Mogę być pewny że te części tam będą? Może ktoś ma takie urządzenie i zrobi zdjęcia lub zapewni mnie o tym?
http://allegro.pl/strugarka-elektryczna ... 96400.html
http://allegro.pl/strug-elektryczny-str ... 79944.html
Pierwsza kosztuje więcej i ma mniej mocy a druga na odwrót. Może różnica w jakości wykonania ogółu. Tylko czy będe miał pewność, że jeśli kupię taką strugarkę i ją otworzę to będą tam koła pasowe i pas. Silnik z pewnością tam będzie ale jaki, czy rzeczywiście obroty będą 16000 obr/min i moc.
Rozwiązanie to byłoby idealne bo zasilanie silnika jest na 230V ( nie będzie kombinowania z zasilaniem ) pas i koła będą więc tylko mocowanie silnika i złożenie tego wszystkiego i wrzeciono działa.
Mogę być pewny że te części tam będą? Może ktoś ma takie urządzenie i zrobi zdjęcia lub zapewni mnie o tym?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:

Daleko szukasz http://www.akcesoria.cnc.info.pl/pas_xl.htm
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 72
- Rejestracja: 02 sty 2007, 20:14
- Lokalizacja: Słubice
ALZ pisze:aleś wymyślił. Może jednak inaczej http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... %C4%99baty
NIE KONIECZNIE żle - szlifierki mają bardzo znacznie mniejsze obroty .
"Zajeżdziłem " kilka markowych strugarek , zawsze jest pasek ,koła pasowe,silnik.
To może niezbyt profesjonalne rozwiązanie ma jednak tę zaletę że jest tanie,dostępne,nie wymaga pomocy FACHOWCÓW.
romgol
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 46
- Rejestracja: 09 sty 2010, 22:45
- Lokalizacja: Lędziny
To chyba już w desperacji z tym mutantem
Myślę jednak że zostanę przy moich wcześniejszych planach, ale mimo to ciekawy jest ten pomysł. Może jak będę miał okazję kupić taką maszynkę tanim kosztem to zrobię takie wrzeciono dla testów. Narazie zajmę się moim wrzecionkiem
Pora wybrać pas i koła z akcesoria.cnc.info.pl


-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 580
- Rejestracja: 07 sty 2009, 18:38
- Lokalizacja: Zgierz
Myślałem, że zatraciła się idea Twojej konstrukcji (odrobina ciszy) i byłem zaskoczony zwrotem w kierunku silnika komutatorowego. Mam wprawdzie wątpliwoścj co do połączenia tego silniczka z wrzecionem na ER16 przełorzeniem 1:1, ale byćmoże niesłusznie. Moim zdaniem ER11 to max.-najlepiej coś jeszcze mniejszego.jonatan21 pisze:Myślę jednak że zostanę przy moich wcześniejszych planach

Pozdrawiam.
Tomek.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 46
- Rejestracja: 09 sty 2010, 22:45
- Lokalizacja: Lędziny
Melduję że doszły koła zębate i pas:
- Pas zębaty HTD 5M 255mm
- 2 koła zębate HTD 5M 15 zębów ( 1:1 czyli ~17 tyś obr/min i 460W przy 25A i 18V )
- 1 koło zębate HTD 5M 26 zębów, które będzie wykorzystane w przypadku gdy będe potrzebował większej mocy kosztem prędkości obrotowej ( przekładnia ~1:73 czyli jakieś 10 tyś obr/min i 750W na wrzecionie przy 25A i 18V na silniku czyli bezpiecznie ).



- Pas zębaty HTD 5M 255mm
- 2 koła zębate HTD 5M 15 zębów ( 1:1 czyli ~17 tyś obr/min i 460W przy 25A i 18V )
- 1 koło zębate HTD 5M 26 zębów, które będzie wykorzystane w przypadku gdy będe potrzebował większej mocy kosztem prędkości obrotowej ( przekładnia ~1:73 czyli jakieś 10 tyś obr/min i 750W na wrzecionie przy 25A i 18V na silniku czyli bezpiecznie ).


