Opory bramy
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 197
- Rejestracja: 09 lut 2010, 15:11
- Lokalizacja: krakow
Opory bramy
pytanie 1
-jak siła jest potrzebna do przesunięcia bramy - oczywiscie w zależności od masy i wielkości uzytych prowadnic i wózków
pytanie 2
-czy po pierwszym montażu napełniacie wózki smarem - wychodząc z założenia, że fabrycznie jest to tylko srodek konserwujący
dzieki za odpowiedz
-jak siła jest potrzebna do przesunięcia bramy - oczywiscie w zależności od masy i wielkości uzytych prowadnic i wózków
pytanie 2
-czy po pierwszym montażu napełniacie wózki smarem - wychodząc z założenia, że fabrycznie jest to tylko srodek konserwujący
dzieki za odpowiedz
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 663
- Rejestracja: 01 lut 2011, 00:31
- Lokalizacja: Bolechowice/Kraków
Opór zależy też w dużym stopniu od naprężenia wstępnego wózków. Z tego co pamiętam
to kolega ma prowadnice w rozmiarze 35, jeśli wózki mają średnie naprężenie wstępne (przyjmuję 0.06c)
to każdy wózek jest tak jakby obciążony ciężarem 300kg co razy 4 daje Ci już znacznie
więcej niż masa bramy.
(Lub 600kg na wózek, nie mogę sobie przypomnieć czy brało się max obciążenia statycznego czy dynamicznego)
[ Dodano: 2014-03-02, 13:41 ]
Chyba że mi się to już w ogóle poplątało, jak będę miał chwilę czasu to sprawdzę jak jest dokładnie.
W każdym razie naprężeni w istotny sposób wpływa na opór ruchu.
to kolega ma prowadnice w rozmiarze 35, jeśli wózki mają średnie naprężenie wstępne (przyjmuję 0.06c)
to każdy wózek jest tak jakby obciążony ciężarem 300kg co razy 4 daje Ci już znacznie
więcej niż masa bramy.
(Lub 600kg na wózek, nie mogę sobie przypomnieć czy brało się max obciążenia statycznego czy dynamicznego)
[ Dodano: 2014-03-02, 13:41 ]
Chyba że mi się to już w ogóle poplątało, jak będę miał chwilę czasu to sprawdzę jak jest dokładnie.
W każdym razie naprężeni w istotny sposób wpływa na opór ruchu.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 197
- Rejestracja: 09 lut 2010, 15:11
- Lokalizacja: krakow
tak mam hgw35cc - jesli dobrze pamietam
ale naprezenie podstawowe zo
musze jakos pomierzyc siłe potrzebna do przesuniecia przed i po smarowaniu
z czystej ciekawości
brama troche wazy i trudno żeby reagowała napodmuch wiatru - a do tego uszczelnienia -w mojej wersjipodwojne - najwazniejsze ze na calej dlugosci opor jest rownomierny,
Jesli przesuwam brame pchajac nie na srodku - tylko z boku - ne zauwazylem żadnej roznicy
ale naprezenie podstawowe zo
musze jakos pomierzyc siłe potrzebna do przesuniecia przed i po smarowaniu
z czystej ciekawości
brama troche wazy i trudno żeby reagowała napodmuch wiatru - a do tego uszczelnienia -w mojej wersjipodwojne - najwazniejsze ze na calej dlugosci opor jest rownomierny,
Jesli przesuwam brame pchajac nie na srodku - tylko z boku - ne zauwazylem żadnej roznicy
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 663
- Rejestracja: 01 lut 2011, 00:31
- Lokalizacja: Bolechowice/Kraków
Pytałeś się jaka powinna być potrzebna siła do przesunięcia bramy w zależności od masy
i wielkości użytych prowadnic.
Chciałem dać do zrozumienia, że jest jeszcze inny istotny czynnik związany z oporem ruchu bramy czyli
naprężenie wstępne. Poprzez obliczenia z kolei chciałem pokazać, że naprężenie ma taki sam
lub nawet większy wpływ na opór przesuwu jak waga bramy.
Chyba za dużo dywaguje teoretycznie.
Szczerze mówiąc to nie wiem jaki powinny być opór ruchy, na pewno nieduży.
W każdym razie najlepiej będzie przeliczyć opór ruchu za pomocą wzorów zamieszczonych
w katalogu producenta prowadnic.
i wielkości użytych prowadnic.
Chciałem dać do zrozumienia, że jest jeszcze inny istotny czynnik związany z oporem ruchu bramy czyli
naprężenie wstępne. Poprzez obliczenia z kolei chciałem pokazać, że naprężenie ma taki sam
lub nawet większy wpływ na opór przesuwu jak waga bramy.
Chyba za dużo dywaguje teoretycznie.
Szczerze mówiąc to nie wiem jaki powinny być opór ruchy, na pewno nieduży.
W każdym razie najlepiej będzie przeliczyć opór ruchu za pomocą wzorów zamieszczonych
w katalogu producenta prowadnic.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 197
- Rejestracja: 09 lut 2010, 15:11
- Lokalizacja: krakow
spoko
dzieki za wyjasnienia - ale
- wydaje mi się że oprócz naprezenia wstepnego duze znaczenie maja uszczelki - czym więcej tym wiekszy opor
-jak na razie to pojawiły sie okreslenia - ze opor ma byc nieduzy - coby mozna przesunąć ręką - no dobrze ale reka ręce nierówna - Pudzianowskim nie jestem ale opor jst wyczowalny - i nie ukrywam nie mam zielonego pojecia jak wiarygodnie to policzyć
- jak wspomniałem - brama jeździ jednolicie na całej dlugości - nie ma zadnych przytarć czy nierównych oporów - wiec jest ok - nie miałem jednak do czynienia z tak cięzkim elementem -stad moje pytania
dzieki za wyjasnienia - ale
- wydaje mi się że oprócz naprezenia wstepnego duze znaczenie maja uszczelki - czym więcej tym wiekszy opor
-jak na razie to pojawiły sie okreslenia - ze opor ma byc nieduzy - coby mozna przesunąć ręką - no dobrze ale reka ręce nierówna - Pudzianowskim nie jestem ale opor jst wyczowalny - i nie ukrywam nie mam zielonego pojecia jak wiarygodnie to policzyć
- jak wspomniałem - brama jeździ jednolicie na całej dlugości - nie ma zadnych przytarć czy nierównych oporów - wiec jest ok - nie miałem jednak do czynienia z tak cięzkim elementem -stad moje pytania