Strona 1 z 2
Olej do smarownia
: 05 mar 2009, 14:14
autor: bartq
Witam,
Proszę polecić mi olej do smarowania prowadnic liniowych.
Sytuacja jest dosyć pilna.
Pozdrawiam
: 05 mar 2009, 14:18
autor: ALZ
A to są kulkowe czy slizgowe prowadnice?
: 05 mar 2009, 14:45
autor: dasza77
Przy okazji tego tematu zapytam o olej lub smar do prowadnic liniowych szynowych.
Jakiego należy użyć oleju lub smaru.
Jak go wtłoczyć do środka łożyska , jeżeli smarowniczka (kalamitka) jest bardzo mała.
Nigdzie w handlu nie widziałem smarownic z tak małymi końcówkami.
Ten układ pracuje u mnie w ploterku laserowym (chińskim)
Producent dołączył do zestawu jakiś olej (b.rzadki) o kolorze różowym.
Na razie radzę sobie , smarując szyny tym olejem , ale napewno nie jest to rozwiązanie dobre , bo wózki większość oleju zgarniają i do środka pewnie nic sienie przedostaje.
Chętnie kupiłbym bardzo małą smarownicę z małą końcóweczką - tylko gdzie.
Również nie do końca wiem czym smarować prowadnice liniowe i łożyska o przekroju okrągłym . Gdy posmarowałem smarem ŁT (gęstym- popularny towot) , to ciężko chodziło.
Musiałem spryskać WD-40 , chodzi ładnie , lekko - aż kulki brzęczą .
Ale tak naprawdę to do końca nie wiem czym smarować.
Chętnie posłucham mądrzejszych.
: 05 mar 2009, 14:49
autor: ALZ
Sam używam smaru Multitop Fag i polecam innym. Do prowadnic lepiej uzywać markowych smarów ze względu nie tylko na gęstość i właściwości smarne ale także na trwałość smaru w funkcji czasu. Multitop wydaje sie spełnia te warunki a cena i dostępność jest w miarę dobra.
A do małych kalamidek zamiast smarownicy to mozna użyć strzykawek jednorazowych. Pamiętać również należy aby łożyska nie wypełniać do końca bo poza tym że ciężko będą "chodzić" ale jest to wręcz szkodliwe dla łożyska. Zakłada się że ilość smaru to max 75% pustej przestrzeni ale lepiej np 35% ale częściej.
: 05 mar 2009, 16:14
autor: bartq
Faktycznie nie dodałem, mam na myśli prowadnice ślizgowe.
: 06 mar 2009, 21:31
autor: Zienek
Zacząłem się zastanawiać, czy smar dp łańcuchów motocyklowych nie spełniłby dobrze wymagań stawianych łożyskom liniowym.
http://sklepmotocyklowy.pl/podglad.php?p=MMTM5ODQ=M
Łańcuch motocyklowy jest praktycznie non stop wystawiony na duże obciążenia a pomimo tego wytrzymuje parę tysięcy kilometrów bez zbytniego wytarcia elementów (rozciągnięcia łańcucha).
: 06 mar 2009, 22:53
autor: pawulonken
no a może smar grafitowy taki jak dają do przegubów przednich w autach tam też śmiga parę tyś kilometrów
: 07 mar 2009, 15:34
autor: pit61
Dasza77 - moja propozycja użyć strzykawki z cienkim wężykiem .
Węży przyklej lub ściągnij drutem do strzykawki - może się uda.
: 07 mar 2009, 15:46
autor: romeus
ja mam firmy fush =>renep cglp68 właśnie do prowadnic
: 07 mar 2009, 17:53
autor: gelo
Jakikolwiek cglp 68 jak kolega romeus napisal bedzie w sam raz.
Jest to najlepsza klasa oleju do tego celu....