Projekty maszyn - ploter frezujący

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
zamik
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 23
Rejestracja: 12 maja 2008, 08:46
Lokalizacja: Mielec

Projekty maszyn - ploter frezujący

#1

Post napisał: zamik » 16 sie 2008, 14:03

Witam

Na początku chciałbym zaznaczyć że jestem nowym forumowiczem i z góry przepraszam za błędy.

Chciałbym wykonać niewielką frezarkę cnc do obróbki drewna, płyt mdf, aluminium, plexi ( Projekt małego plotera frezującego).

Mam pytanie czy rozsądnie byłoby skorzystać z gotowych projektów zamieszczonych na tej stronie: http://www.akcesoria.cnc.info.pl/projekty_maszyn.htm (wydaje mi się że te maszyny są dobrze zaprojektowane)?

Z wykształcenia jestem elektronikiem ale z małym doświadczeniem, a projektowanie takiej maszyny od podstaw wymaga większej wiedzy z zakresu mechaniki i elektroniki.

Myślę, że z samym wykonaniem wg projektu jestem w stanie sobie poradzić.

W internecie jest mnóstwo informacji na temat obrabiarek cnc (chociażby na tym forum), każdy ma przedstawia swoje pomysły i rozwiązania i sam już nie wiem jakie rozwiązanie byłoby najlepsze.

Proszę o informację.

Pozdrawiam - Piotrek



Tagi:


upadły_mnich
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1539
Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
Lokalizacja: Lublin

#2

Post napisał: upadły_mnich » 16 sie 2008, 19:50

trudno coś odpowiedzieć aby nie podpaść koledze z forum - autorowi :mrgreen:
czy kolega na podstawie schematu z Radioelektronika zbuduje radio?
Czy może niezbędna do tego jest "serwisówka"? a może to jeszcze za mało?
...
Czy kolega zleci wykonanie całości komuś czy sam będzie dociekał dlaczego takie pasowanie a nie inne?
Nie wiem jakiej jakości są te projekty ale wiem co na projektach można umieszczać.
Np.:
- Ustalić podczas montażu ...a jak- nie napisano bo mechanik to wie?