Frezarka 450x850x230 - ze stali do metali kolorowych
: 01 kwie 2008, 15:24
Witam.
Z początku myślałem, że uda mi się niewielkim kosztem zbudować precyzyjną maszynkę do metali kolorowych. Myślałem o połączeniu stali i mdf - skręceniu tego na blacie mdf. Na szczęście zostałem zbesztany i przemyślałem wszystkie za i przeciw.
Udało mi się zdobyć dostęp do dużej frezarki, mam możliwość wyżarzenia (lub w najgorszym wypadku pozytywne wibracje w Gliwicach), spawacza się znajdzie...
Mam nadzieję że wszystko uda mi się wykonać w stali.
Pole obróbki: ok 850x450x230 mm
Profile: 100x100x8 mm , dwuteowniki 100 i ceowniki 100
Blacha: 15 i 20 mm
Wałki: 20mm podparte odcinkami podpór (podpory te niższe i tańsze o H 27mm) o długości 10cm co kilkadziesiąt cm. Łożyska otwarte typu japońskiego, w obudowach na całą ich długość, po dwa łożyska i nakrętka w jednej obudowie.
Rozstaw wałków: Z - 100mm, X i Y - 300mm
Odległość między łożyskami (końcami obudów) w jednej linii: Z - 250mm, X - 232mm, Y - 650mm.
Długość wałków: Z - 500 mm, X - 740 mm, Y - 1500 mm
Śruba trapezowa: X i Y - 18mm/4mm, Z - 14mm/4mm (tu ograniczeniem jest wielkość łożyska fi wew. 17, fi zew. 40mm - większe łożysko nie zmieści się w obudowie)

Jeśli zdjęcia się nie wyświetlą to są w albumie... Kliknij aby powiększyć.
Za długo przy tym siedzę, by dojrzeć nieprawidłowości.
Czy blacha 20mm nada się na elementy osi XY czy to muszą być jakieś sfrezowane płaskowniki ?
Czy podpory bramy są wystarczające ?
Czy należy profile jakoś wzmocnić - np. dospawać pręty w poprzek w kilku miejscach na długości czy wystarczy np dać kwadratową ściankę na końcu i niejako zamknąć taki profil ?
Czy między te dwuteowniki wspawać jakieś poprzeczki ?
Za wszelki odzew z góry dziękuję.
A propos wrzeciono, silniki: to temat na kiedyś, nie zastanawiam się jeszcze nad tym.
Z początku myślałem, że uda mi się niewielkim kosztem zbudować precyzyjną maszynkę do metali kolorowych. Myślałem o połączeniu stali i mdf - skręceniu tego na blacie mdf. Na szczęście zostałem zbesztany i przemyślałem wszystkie za i przeciw.
Udało mi się zdobyć dostęp do dużej frezarki, mam możliwość wyżarzenia (lub w najgorszym wypadku pozytywne wibracje w Gliwicach), spawacza się znajdzie...
Mam nadzieję że wszystko uda mi się wykonać w stali.
Pole obróbki: ok 850x450x230 mm
Profile: 100x100x8 mm , dwuteowniki 100 i ceowniki 100
Blacha: 15 i 20 mm
Wałki: 20mm podparte odcinkami podpór (podpory te niższe i tańsze o H 27mm) o długości 10cm co kilkadziesiąt cm. Łożyska otwarte typu japońskiego, w obudowach na całą ich długość, po dwa łożyska i nakrętka w jednej obudowie.
Rozstaw wałków: Z - 100mm, X i Y - 300mm
Odległość między łożyskami (końcami obudów) w jednej linii: Z - 250mm, X - 232mm, Y - 650mm.
Długość wałków: Z - 500 mm, X - 740 mm, Y - 1500 mm
Śruba trapezowa: X i Y - 18mm/4mm, Z - 14mm/4mm (tu ograniczeniem jest wielkość łożyska fi wew. 17, fi zew. 40mm - większe łożysko nie zmieści się w obudowie)





Jeśli zdjęcia się nie wyświetlą to są w albumie... Kliknij aby powiększyć.
Za długo przy tym siedzę, by dojrzeć nieprawidłowości.
Czy blacha 20mm nada się na elementy osi XY czy to muszą być jakieś sfrezowane płaskowniki ?
Czy podpory bramy są wystarczające ?
Czy należy profile jakoś wzmocnić - np. dospawać pręty w poprzek w kilku miejscach na długości czy wystarczy np dać kwadratową ściankę na końcu i niejako zamknąć taki profil ?
Czy między te dwuteowniki wspawać jakieś poprzeczki ?
Za wszelki odzew z góry dziękuję.
A propos wrzeciono, silniki: to temat na kiedyś, nie zastanawiam się jeszcze nad tym.