Frezarka CNC z proflili al 500x700x300

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
Piro
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 6
Rejestracja: 27 gru 2015, 23:25
Lokalizacja: Wrocław

Frezarka CNC z proflili al 500x700x300

#1

Post napisał: Piro » 13 lut 2017, 21:13

Serdecznie pozdrawiam wszystkich forumowiczów,
jestem studentem na PWr i postanowiłem zbudować frezarkę CNC, głównie w celach edukacyjnych, jako prace inżynierską oraz do obrabiania części do innych projektów. Zamierzam obrabiać głównie metale kolorowe, może jakieś tworzywa, stali raczej nie zamierzam ruszać. Dokładność jakiej oczekuję to ok. 0,1mm.

Ze względu na ograniczony budżet zdecydowałem się na konstrukcję skręcaną z profili aluminiowych. Zakładany obszar roboczy to 500x700x300mm. Główny szkielet jest wykonany z profili 80x80, pod prowadnice Y dałem grubościenny 50x50, wzmocnienia są z 40x40. Krzyżak XZ jest wykonany z płyty aluminiowej o grubości 25mm (po obróbce powinno zostać ok 23). Aby wzmocnić konstrukcję i zrobić miejsce na śrubę osi X wstawiłem pod prowadnice płaskownik ze stali nierdzewnej 20x80. Konstrukcja będzie jeszcze wzmacniana płaskownikami i zastrzałami (głównie słupy Z, łączenie słupów Z z X i płyta z wrzecionem), jednak nie nanosiłem ich na model bo będą robione z tego co zostanie.

Prowadnice to HSR 25 długie na 750 (X) oraz 1220 (Y), do Z użyłem podpartych wałków fi20. Silniki krokowe są w standardzie nema34 i mają ok. 6Nm (Vexta a2966-9412). Sterowanie na LinuxCNC + jakaś elektronika. Wrzeciono to mokry chińczyk 1.5kw + micromaster 440 2.2kw

Śruby X i Y będą toczne 2010 (1610), do Z dam albo 2005(1605), albo trapezowe. Śruba osi Z będzie napędzana poprzez pas zębaty 5M, X i Y klasycznie poprzez sprzęgło mieszkowe.
Mam nadzieję, że uda mi się obrobić kluczowe elementy na uczelnianych obrabiarkach (planowanie powierzchni, ustalanie kątów).