ZX7045 grzanie się łożysk?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 332
- Rejestracja: 01 maja 2006, 18:29
- Lokalizacja: wawa
ZX7045 grzanie się łożysk?
Mam frezarkę zx7045, na najwyższych obrotach wałek wielowpust robi się wyraźnie ciepły. Dzisiaj podgoniłem ją falownikiem na 3000 obrotów... po chwili wałek przenoszący napęd na wrzeciono nagrzał się do takiego stopnia, że resztki olejuz wnętrza wrzeciona zaczęły parować.
Pytanie, czy to normalne? Czy traktować 1600 obrotów jako maksimum? Po zakupie wymieniłem wszystkie łożyska i oczywiście olej, niestety jak wkładałem tulejkę wielowpustową uderzyłem w nią kilka razy aluminiowym prętem (łożysko "dostało") i zastanawiam się, czy po prostu uszkodziłem łożyska czy może przekładnia najwyczajniej grzeje się powyżej pewnych obrotów ponad max. temperaturę?
Pytanie, czy to normalne? Czy traktować 1600 obrotów jako maksimum? Po zakupie wymieniłem wszystkie łożyska i oczywiście olej, niestety jak wkładałem tulejkę wielowpustową uderzyłem w nią kilka razy aluminiowym prętem (łożysko "dostało") i zastanawiam się, czy po prostu uszkodziłem łożyska czy może przekładnia najwyczajniej grzeje się powyżej pewnych obrotów ponad max. temperaturę?
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 11925
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
które?ahabich pisze:Mówię o łożyskach, które są w pokrywie wrzeciennika (łożyskujących wielowpust)
czerwone 29; 29 (2) łożyskują zabierak 57 wałka wielowypustowego,
niebieskie 56; 55 (3; 5) łożyskują sam wałek wielowypustowy wrzeciona 54 w tulei wysuwnej 53?
http://www.wttool.com/common/manuals/3006-0080-yz.pdf


pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 5598
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
To jak co jest ciepłe wrzeciono czy wrzeciennik? bo po Twoim opisie miałem to samo zdanie co TwinB, ewentualnie smaru za wiele ..... Jeżeli to części wrzeciennika musisz zlokalizować najcieplejszą część i zobaczyć czy pracuje luźno bo to jednak maszyna niespodzianka i potrafi mieć np. zgięty wałek, za ciasne pasowanie itp.
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 170
- Rejestracja: 02 sty 2016, 17:59
- Lokalizacja: Polska
ja mam taka frezarkę i wymieniałem w niej wszystkie łożyska i simeringi na nowe
czasem pracuje u mnie kilka godzin bez przerwy, jest normalnie ciepła ale jakiegoś nadmiernego grzania sie nie zauważyłem
3k obrotów dla łożyska kulkowego w kąpieli olejowej to zbyt dużo nie jest chyba ze ma za mocny wcisk, cos jest krzywo nie osiowo itd
czasem pracuje u mnie kilka godzin bez przerwy, jest normalnie ciepła ale jakiegoś nadmiernego grzania sie nie zauważyłem
3k obrotów dla łożyska kulkowego w kąpieli olejowej to zbyt dużo nie jest chyba ze ma za mocny wcisk, cos jest krzywo nie osiowo itd
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 11925
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
3000/min obrotów to nie aż tyle by tak zagrzać nawet słabo smarowane łożyska...
Wg mnie przyczyny mogą być 3:
- za ciasno spasowane łożyska w gniazdach lub na wałku 57 (lub obu),
- uszkodzone, zapiaszczone, itd..
- wielowypust wrzeciona jest krzywy, i bijąc nierównomiernie naciska poprzez zabierak na łożyska.
Pokręć ręką 57 by sprawdzić jak zabierak chodzi bez obciążenia,
jeśli nic nie wyczujesz, to podepnij wiertarkę na kilka minut i sprawdź czy się nie grzeją,
jeśli Ok, to sprawdź prostoliniowość wrzeciona i centryczność złożenia całości w zespół.. (musiałby mocno naciskać)
Nic innego nie przychodzi do głowy....
Wg mnie przyczyny mogą być 3:
- za ciasno spasowane łożyska w gniazdach lub na wałku 57 (lub obu),
- uszkodzone, zapiaszczone, itd..
- wielowypust wrzeciona jest krzywy, i bijąc nierównomiernie naciska poprzez zabierak na łożyska.
Pokręć ręką 57 by sprawdzić jak zabierak chodzi bez obciążenia,
jeśli nic nie wyczujesz, to podepnij wiertarkę na kilka minut i sprawdź czy się nie grzeją,
jeśli Ok, to sprawdź prostoliniowość wrzeciona i centryczność złożenia całości w zespół.. (musiałby mocno naciskać)
Nic innego nie przychodzi do głowy....
pozdrawiam,
Roman
Roman