Frezarka 1,5m x 1,3m,ploter
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 sie 2006, 11:39
- Lokalizacja: włocławek
Frezarka 1,5m x 1,3m,ploter
Witam wszystkich,
proszę o opinie na temat frezarki do obróbki drewna (wycinanie w płytach sosnowych ok. 2cm)
Pole robocze: 1,5m x 1,3m z ok. 15-20cm (wielkość pola przemyślana i wystarczająca)
Całość konstrukcji na profilach 200x100x8mm.
Oś x:
Po obu stronach 2x profil 200x100 ze spawane ze sobą.
Łożyska linowe 25
Rozstaw wózków 35cm względem osi
Napęd poprzez 2x śruby kulowe 20x10 (rozstawione między sobą 1000mm, napędzane 1 silnikiem poprzez pasek) Czy to dobry pomysł ???
Oś y:
Belka na 2x profilach 200x100 ze spawane ze sobą.
Belka dolna 80x80x6 (do niej przymocowane są nakrętki do posuwu)
Blacha boczna o gr. 20mm i szer. ok 260mm
Łożyska linowe 25
Napęd poprzez śrubę kulową 20x10 (rozstawione między sobą 1000mm, napęd 1 silnikiem poprzez pasek)
Pozostała część jak na rysunku.
Chodzi mi o sztywność maszyny tzn... czy będzie wystarczająca do drewna.
Resztę szczegółów będzie rozwiązywana na bieżąca przy budowie.
Za pomoc z góry dziękuję
proszę o opinie na temat frezarki do obróbki drewna (wycinanie w płytach sosnowych ok. 2cm)
Pole robocze: 1,5m x 1,3m z ok. 15-20cm (wielkość pola przemyślana i wystarczająca)
Całość konstrukcji na profilach 200x100x8mm.
Oś x:
Po obu stronach 2x profil 200x100 ze spawane ze sobą.
Łożyska linowe 25
Rozstaw wózków 35cm względem osi
Napęd poprzez 2x śruby kulowe 20x10 (rozstawione między sobą 1000mm, napędzane 1 silnikiem poprzez pasek) Czy to dobry pomysł ???
Oś y:
Belka na 2x profilach 200x100 ze spawane ze sobą.
Belka dolna 80x80x6 (do niej przymocowane są nakrętki do posuwu)
Blacha boczna o gr. 20mm i szer. ok 260mm
Łożyska linowe 25
Napęd poprzez śrubę kulową 20x10 (rozstawione między sobą 1000mm, napęd 1 silnikiem poprzez pasek)
Pozostała część jak na rysunku.
Chodzi mi o sztywność maszyny tzn... czy będzie wystarczająca do drewna.
Resztę szczegółów będzie rozwiązywana na bieżąca przy budowie.
Za pomoc z góry dziękuję
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 8458
- Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
- Kontakt:
i przyjrzales sie swojej zabawce?
po co to torowisko? czyli nakladka wzluznego na poprzeczny, nie mozna ich polączyc w jednej płasczyznie?
rozstaw wozków pod bramką powinien zaczynac się w osi narzędzia i koncyc na najdalej wysunietym do tyłu krancu
belka pod spodem powinna miec szerokośc boku bramki aby zminimalizowac jej odchylenia, nawet jak ciagniesz dwoma srubami ... przyjrzyj sie krytycznie swojej pracy
po co to torowisko? czyli nakladka wzluznego na poprzeczny, nie mozna ich polączyc w jednej płasczyznie?
rozstaw wozków pod bramką powinien zaczynac się w osi narzędzia i koncyc na najdalej wysunietym do tyłu krancu
belka pod spodem powinna miec szerokośc boku bramki aby zminimalizowac jej odchylenia, nawet jak ciagniesz dwoma srubami ... przyjrzyj sie krytycznie swojej pracy
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 sie 2006, 11:39
- Lokalizacja: włocławek
Małe zmiany i otrzymałem coś takiego...
wariant 1
wariant 2 (jeszcze dojdą wzmocnienia)
Musiałem troszkę unieść belkę... po przesunięciu profili poprzecznych prześwit znacznie się zmniejszył.
Który z wariantów wydaje wam się bardziej korzystny? mam na myśli sposób mocowania belki przy łożyskach liniowych...
wariant 1
wariant 2 (jeszcze dojdą wzmocnienia)
Musiałem troszkę unieść belkę... po przesunięciu profili poprzecznych prześwit znacznie się zmniejszył.
Który z wariantów wydaje wam się bardziej korzystny? mam na myśli sposób mocowania belki przy łożyskach liniowych...
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
Belka pod spodem jest zbędna przy napędzie dwiema śrubami - nie wnosi właściwie nic do sztywności, a niezmiernie komplikuje konstrukcję; przy tym śruby są daleko od boków, co obniża sztywność i zmniejsza korzyść płynącą z dwustronnego napędu. Dostęp do nakrętek też jest utrudniony.
Daj śruby bezpośrednio pod bokami ramy (jeżeli w ogóle muszą być na dole) i bloki nakrętek przykręć do boków bramy - oszczędzisz sobie wiele trudu i niemało materiału.
Daj śruby bezpośrednio pod bokami ramy (jeżeli w ogóle muszą być na dole) i bloki nakrętek przykręć do boków bramy - oszczędzisz sobie wiele trudu i niemało materiału.