Frezarka z ruchomą bramą

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

elmo02
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 128
Rejestracja: 13 lut 2013, 23:17
Lokalizacja: Plock

#21

Post napisał: elmo02 » 25 wrz 2015, 02:24

Widzę, że kolega korzysta z inventora jeżeli można wiedzieć to czy w tych nowszych wersjach istnieje taka opcja jak konfiguracje w złożeniach? I jeżeli mógłby cos doradzić dla ułatwienia to widzę, że kolega sam rysuje łożyska oraz prowadnice, takie części tzn ich modele są dostępne na stronie traceparts dużo gotowych modeli do różnych programów w tym inventor większość wymiarowo się zgadza aczkolwiek trzeba kontrolować ale generalnie skraca to czas projektowania, nie traci się czasu na rysowanie jakiś łożysk i innych rzeczy. Aha i mógłby kolega pokazać przekrój łożyskowania tej śruby po stronie napędowej, jakie łożysko jest tam zastosowane głownie chodzi o oznaczenie i firmę, z drugiej strony śruba niepodparta w sumie racja w tym jest bo wg. mnie łożysko nie przenosi kompletnie żadnych obciążeń chociaż we wszelkich katalogach występuje te podparcie



Tagi:


numell
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 3
Posty: 93
Rejestracja: 01 sie 2011, 20:32
Lokalizacja: małopolska

#22

Post napisał: numell » 25 wrz 2015, 11:30

xcool3D pisze:Witam, prace trwają powoli ale skutecznie :)
Trwa zacięta walka z projektowaniem osi Z ...
Zlikwiduj wybrania nad i pod wózkami, zaprojektuj 1 krawędź referencyjną
xcool3D pisze: Mocowanie wszystkich łożysk liniowych na jednej płycie 30mm. Łożysko śruby (skośne dwurzędowe) osadzone w blaszce 20mm i przykręcone z drugiej strony mocowaniem silnika, żeby się przypadkiem nie wysunęło. Śruba podparta z jednej strony, nakrętka osadzona w obudowie łożyska liniowego.
Jak już to wsadź tam 2 łożyska skośne 7201 będziesz miał możliwość kasowania luzu czego nie ma łożysko skośne dwurzędowe (jeśli mówimy o tanim łożysku bo są i takie co maja dzieloną szakę wewnętrzną ale cena ich jest piękna).
xcool3D pisze: Chcę kupić sterownik Zelrp 4 osiowy (jakieś sugestie? tak/nie czemu?)
Tani i dobrze działający sterownik. Kupisz i będziesz zadowolony. Mam taki w maszynie - testowałem różne - pracuje lepiej niż M542 którego tak wszyscy chwalą choć ja tej opinii nie podzielam.
xcool3D pisze: zastanawiam się nad silnikami czym właściwie różnią się te 2 silniki i czy nie są za duże?
http://www.automatyka-tombit.pl/strefa- ... okowy.html

http://www.automatyka-tombit.pl/strefa- ... _test.html
Poza długością osi silniki zapewne różnią się charakterystyką której sprzedawca nie dołącza więc nie wiemy czy ten silnik można "pogonić" z obrotami. Są to różne serie silników.
Indukcyjność 6,8mH sugeruje że zbytnio go nie popędzisz...
Bywa że silnik o mniejszym momencie pokręci szybciej i stabilniej niż silnik 2x mocniejszy który ma kiepską charakterystykę i np przy 3000 mm/min traci bardzo drastycznie moment. Niestety taka jest ułomność krokowców - trzeba się z tym pogodzić.


.


Autor tematu
xcool3D
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 12
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 2014, 17:21
Lokalizacja: Warszawa

#23

Post napisał: xcool3D » 25 wrz 2015, 17:11

Jak już to wsadź tam 2 łożyska skośne 7201 będziesz miał możliwość kasowania luzu czego nie ma łożysko skośne dwurzędowe (jeśli mówimy o tanim łożysku bo są i takie co maja dzieloną szakę wewnętrzną ale cena ich jest piękna).
Posiadam kilka łożyska 3200 2RS dostałem je za darmo i leżą więc pomyślałem że czemu nie, ale fakt na 2 było by fajniej bo luzy można by skasować. Jeśli faktyczne czuć różnicę i na dwóch jest lepiej to przerobię to.
Zlikwiduj wybrania nad i pod wózkami, zaprojektuj 1 krawędź referencyjną
Poprawione wybrana jak najmniejsza ilość z całego krzyżaka w sumie bez sensu tam było wybrane od dołu i na górze przy mocowaniu łożysk

Obrazek
Widzę, że kolega korzysta z inventora jeżeli można wiedzieć to czy w tych nowszych wersjach istnieje taka opcja jak konfiguracje w złożeniach?
Co rozumiesz przez konfigurację w złożeniach? Z chęcią odpowiem bo lubię ten program.
Aha i mógłby kolega pokazać przekrój łożyskowania tej śruby po stronie napędowej, jakie łożysko jest tam zastosowane głownie chodzi o oznaczenie i firmę
Już pokazuję. Jest tu łożysko 3200 2rs made in CHINA
Obrazek


elmo02
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 128
Rejestracja: 13 lut 2013, 23:17
Lokalizacja: Plock

#24

Post napisał: elmo02 » 26 wrz 2015, 16:16

Chodzi o konfiguracje w złożeniu, że np jak jest jakaś część względem drugiej odsunięta o 200mm i potem przełączamy konfiguracje i jest odsunięta 300mm, bardzo przydatne narzędzie. Te łożyska nie posiadają możliwości kasowania luzu i co więcej są to china to nie dojdziesz w żaden sposób jaki tam jest luz wew, możesz w sumie sprawdzić po montażu czujnikiem zegarowym, ja bym wywalił te łożyska i jeżeli fundusze pozwalają kupił tandem 7200, albo kup zwykłe i szlifuj tuleje albo bieżnie.


Autor tematu
xcool3D
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 12
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 2014, 17:21
Lokalizacja: Warszawa

#25

Post napisał: xcool3D » 28 wrz 2015, 08:04

Jest coś takiego jak edycja odsunięcia klikamy dwa razy na złożenie i wpisujemy żądaną wartość :wink:

przeprojektowane na 2 łożyska 7201B będzie między nimi tulejka na pierścieniu zewnętrznym i ściągnięte śrubą na tulejach wewnętrznych.


elmo02
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 128
Rejestracja: 13 lut 2013, 23:17
Lokalizacja: Plock

#26

Post napisał: elmo02 » 28 wrz 2015, 16:54

xcool3D pisze:Jest coś takiego jak edycja odsunięcia klikamy dwa razy na złożenie i wpisujemy żądaną wartość .
To nie są konfiguracje tylko niestety edycja no cóż szkoda fajne narzędze te konfiguracje...
Co do łożyskowania to ok zgadzam się jest ok tylko powiedz czy ktoś będzie Ci parował te łożyska czy sam będziesz to wykonywał?


Autor tematu
xcool3D
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 12
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 2014, 17:21
Lokalizacja: Warszawa

#27

Post napisał: xcool3D » 28 wrz 2015, 20:39

Co do łożyskowania to ok zgadzam się jest ok tylko powiedz czy ktoś będzie Ci parował te łożyska czy sam będziesz to wykonywał?
Nie mam pojęcia aktualnie :roll: gdzie mógłbym kupić takie łożyska już sparowane? potrzebuję tylko 2 sztuk. Może ktoś posiada i chciałby się pozbyć 7201B.


myślę że wykonałem ostatni projekt zetki który będzie zrobiony ze "sztuką" :smile:
teraz głowę łamię nad podstawami bramy i ruchomym blatem (Wiem ruszać się miała brama ale więcej problemów by z taką konstrukcją było.
Pozostawiam sobie możliwość zrobienia w taki sposób belki bramy aby można ją było wykorzystać do konstrukcji V2 z już ruchomą bramą bez większych przeróbek.)


Wymyśliłem ciekawą kasację luzów na 2 osiach z 3 zobaczę może też zrobię coś takiego. Obudowa łożyska liniowego otwartego w tym w środku
dwie nakrętki trapezowe z tworzywa połączone sprężynką która ma "kręcić" jedną nakrętką
która będzie zablokowana zawsze i druga nakrętka która będzie blokowana robaczkami/ślimaczkami każdy inaczej na to mówi :lol:

Na dniach powinien przyjść sterowniczek :mrgreen: pozostaje mi dobranie silników zadecydowałem że będą to te które wstawiałem wcześniej:

http://www.automatyka-tombit.pl/strefa- ... okowy.html

lub trochę tańsze i słabsze:

http://www.automatyka-tombit.pl/strefa- ... okowy.html

Znak zapytania stawiam przy zasilaczu. Czy coś takiego będzie ok? Wiem że amperasów trochę więcej ale co się ma chłopak pocić?
Pytanie raczej z mojej strony o napięcie, silniki są do 4,8V a z tego co wyczytałem im większe napięcie tym łatwiej pogonić silniczek. Więc daję znamionowy.

http://www.automatyka-tombit.pl/automat ... ilacz.html


Przepraszam zmieniłem napięcie zasilania silnika, wkradł mi się błąd.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2015, 23:33 przez xcool3D, łącznie zmieniany 1 raz.


edenlubawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 116
Rejestracja: 23 sie 2015, 10:58
Lokalizacja: Lubawa

#28

Post napisał: edenlubawa » 28 wrz 2015, 22:52

xcool3D pisze:Pytanie raczej z mojej strony o napięcie, silniki są do 36V a z tego co wyczytałem im większe napięcie tym łatwiej pogonić silniczek. Więc daję znamionowy.
Jeżeli silniki są na 36V to chyba trochę dużo, może ich napięcie to 3,6V?
Z tego co zdążyłem się dowiedzieć to napięcie zasilające sterownik powinno być kilkanaście razy większe od napięcia znamionowego silnika.


ezbig
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2103
Rejestracja: 07 lip 2006, 00:31
Lokalizacja: mazowieckie

#29

Post napisał: ezbig » 29 wrz 2015, 00:37

xcool3D pisze:Na dniach powinien przyjść sterowniczek pozostaje mi dobranie silników zadecydowałem że będą to te które wstawiałem wcześniej:

http://www.automatyka-tom...ik-krokowy.html

lub trochę tańsze i słabsze:

http://www.automatyka-tom...ik-krokowy.html

Znak zapytania stawiam przy zasilaczu. Czy coś takiego będzie ok? Wiem że amperasów trochę więcej ale co się ma chłopak pocić?
Pytanie raczej z mojej strony o napięcie, silniki są do 4,8V a z tego co wyczytałem im większe napięcie tym łatwiej pogonić silniczek. Więc daję znamionowy.

http://www.automatyka-tom...6-zasilacz.html


Przepraszam zmieniłem napięcie zasilania silnika, wkradł mi się błąd.
Z tych dwóch silników lepszy będzie ten 2.2Nm 3A. Zauważyłem, taką tendencję kupowania silnika z jak największym momentem obrotowym, a reszta parametrów nie ważna. Potem jest zdziwienie, że maszyna się ślimaczy lub gubi kroki, a takie mocne silniki były. Prosta zasada, wybieramy silnik z momentem, który nam pasuje, ale zwracamy również uwagę na napięcie zasilania fazy - ma być jak najmniejsze (a prąd fazy najwyższy, tylko na napięciu łatwiej się rozeznać laikowi, dlatego warto je znać). Najlepiej aby było takie, żeby jego 20-krotność była bezpiecznym napięciem zasilania dla sterownika. Im wyższa wielokrotność tym lepiej - 10x to minimum. Poniżej tego, wszystko będzie działać, ale nie ma co liczyć na rozsądne przyspieszenia i prędkości przestawcze. Im maszyna cięższa tym większe to ma znaczenie.

Mam na warsztacie maszynkę z silnikami 0.5Nm 2.2A. Zwróć uwagę 2.8Nm 3A, a ja mam tylko 0.5Nm 2.2A - moment 560% mniejszy, a prąd tylko 20% mniejszy. Dzięki temu temu mały silniczek jest w stanie na śrubie trapezowej o skoku 4mm poruszać bramą z prędkością 6m/min. Jestem pewien, że te 2.8Nm nie pociągnąłby 3m/min. Jak się chce tani silnik to trzeba potem więcej wydać na sterownik wysokonapięciowy. Dla tego silnika z nap. 4,8V optymalny byłby sterownik zasilany z 90V i wtedy będzie dawał radę szybko kręcić. Tylko za taki sterownik trzeba dać 200-300 zł lub więcej.


Autor tematu
xcool3D
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 12
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 2014, 17:21
Lokalizacja: Warszawa

#30

Post napisał: xcool3D » 29 wrz 2015, 08:30

Ale mówiąc że masz 0,5Nm mówisz o momencie trzymającym czy podczas obrotu wału? Bo tu jest podany moment trzymający słabo ze specyfikacjami do tych silniczków.

Sterownik który będę miał wytrzyma 50V więc dam zasilacz 48V. na prędkości nie liczę i tak, po prostu na razie mi na nich nie zależy. Znalazłem jakąś charakterystykę momentu dla tego silnika widzę tam 30V więc z większym napięciem powinno być lepiej?

Obrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”