Frezarka do aluminium
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 228
- Rejestracja: 18 paź 2014, 21:36
- Lokalizacja: Poznań
Wszyscy o mocowaniu silnika a konstrukcja nadal z papieru...
Jeżeli Kolega Gonzoo, nie popatrzy na inne konstrukcje w jaki sposób są zrobione, z czego zrobione to mówiąc w prost straci zakładane 12 tysięcy złotych bo ta maszyna będzie co najwyżej 'ploterem' do spienionego pcv. Nie żebym był złośliwy, sam jestem garażowym konstruktorem i zaczynam w temacie ale to się kupy nie trzyma.
A skoro już tak rozważamy mocowanie silnika...
Ja widzę w uproszczonej wersji na kątowniki po bokach i dospawany ceownik. Otwór do osi przez całość i fasolki do mocowania silnika - ot taka moja filozofia jak to wykonać.
Pozdrawiam,
Marcin
Jeżeli Kolega Gonzoo, nie popatrzy na inne konstrukcje w jaki sposób są zrobione, z czego zrobione to mówiąc w prost straci zakładane 12 tysięcy złotych bo ta maszyna będzie co najwyżej 'ploterem' do spienionego pcv. Nie żebym był złośliwy, sam jestem garażowym konstruktorem i zaczynam w temacie ale to się kupy nie trzyma.
A skoro już tak rozważamy mocowanie silnika...
Ja widzę w uproszczonej wersji na kątowniki po bokach i dospawany ceownik. Otwór do osi przez całość i fasolki do mocowania silnika - ot taka moja filozofia jak to wykonać.
Pozdrawiam,
Marcin
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 422
- Rejestracja: 20 lut 2012, 21:13
- Lokalizacja: Polska
Wszyscy o mocowaniu silnika właśnie po to żeby autorowi pokazać ,że należało by się jeszcze zastanowić na kilkoma kwestiami w konstrukcji. Mocowanie to tylko jeden z elementów który należało by przemyśleć. Najlepiej było przy przelecieć wszystkie tematy od pierwszej strony i wyciągnąć wnioski.
Jak to sie nie da ?
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 17
- Rejestracja: 27 sie 2015, 19:19
- Lokalizacja: Wyszków
Witam ponownie,
wprowadziłem dosyć spore zmiany konstrukcyjne dla podstawy oraz bramy (oś Z na chwilę obecną nie uległa zmianie). Podstawa składa się z rur prostokątnych o wymiarach 120x80 przy grubości blachy 6mm, podobnie jeśli chodzi o kolumny pionowe. Prowadnice pod stołem mocowane są na ceowniku 80x40 przy ściance 5mm.
Dodatkowo zmieniłem poprzednie mocowania silnika na prostsze opierające się na zespawanej ze sobą stalowej rurze prostokątnej wraz z płytą również stalową.
Prosiłbym o rzucenie okiem na powyższą konstrukcję, zmiany i porady.
Z góry dziękuję.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 163
- Rejestracja: 04 gru 2009, 17:52
- Lokalizacja: Kielce
Mocowania silników mocno przekombinowane. A co jakbyś np. mocowanie silników zrobił z dwóch kawałków ceownika zwróconych do siebie półkami? Ceowniki by były przykręcone do tych płyt co teraz masz.
Te płyty boczne jaką mają grubość?
A gdzie plecy osi poziomej X ? Przydałoby się wzmocnić tą blachę.
Czemu podstawy nie zrobisz z 4 profili zaciętych pod kątem 45 stopni? Pewnie chodzi o mniejszy zakres ruchu niż masz teraz?
Chyba brakuje czegoś pod jedną prowadnicą w osi X.
Przy łożyskowaniu śruby w X taki sposób jak masz teraz raczej ciężko będzie ustawić tą śrubę. W tych kostkach od strony silnika zrób otwory tak żebyś mógł przesuwać te kostki w kierunku Y. To samo po drugiej stronie.
Te płyty boczne jaką mają grubość?
A gdzie plecy osi poziomej X ? Przydałoby się wzmocnić tą blachę.
Czemu podstawy nie zrobisz z 4 profili zaciętych pod kątem 45 stopni? Pewnie chodzi o mniejszy zakres ruchu niż masz teraz?
Chyba brakuje czegoś pod jedną prowadnicą w osi X.
Przy łożyskowaniu śruby w X taki sposób jak masz teraz raczej ciężko będzie ustawić tą śrubę. W tych kostkach od strony silnika zrób otwory tak żebyś mógł przesuwać te kostki w kierunku Y. To samo po drugiej stronie.
Scientists dream about doing great things. Engineers do them.
James A. Michener
James A. Michener
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 17
- Rejestracja: 27 sie 2015, 19:19
- Lokalizacja: Wyszków
Płyty boczne mają grubość 10mm. Dodatkowo są podparte trójkątnymi żebrami, które będą przyspawane do płyty prowadnic, a do nich będzie można dokręcić płyty boczne.
Jeśli chodzi o podstawę to mam mocno ograniczone miejsce na maszynę, dlatego zdecydowałem się na połączenie płyt z profilami prostokątnymi.
Tak tak, pod prowadnicą załadowała mi się nie ta blacha, już poprawione
Też tak myślałem co do łożysk i planuję właśnie zrobić otwory średnicy nieco większej a później ładnie już spasować śrubami.
Mam jeszcze jeden problem... Jeśli chodzi o enkoder osi Z, to nie chciałbym go mocować pod płytą dolną na wysokości frezu, bo ograniczałby mi manewry i mógłby zawadzać przy obróbce. Zastanawiam się nad umieszczeniem go na wysokości silnika u góry, a napęd przenieść na basku śruby na wałek enkodera, tylko czy takie rozwiązanie nie zaowocuje niepotrzebnymi luzami?
Jeśli chodzi o podstawę to mam mocno ograniczone miejsce na maszynę, dlatego zdecydowałem się na połączenie płyt z profilami prostokątnymi.
Tak tak, pod prowadnicą załadowała mi się nie ta blacha, już poprawione
Też tak myślałem co do łożysk i planuję właśnie zrobić otwory średnicy nieco większej a później ładnie już spasować śrubami.
Mam jeszcze jeden problem... Jeśli chodzi o enkoder osi Z, to nie chciałbym go mocować pod płytą dolną na wysokości frezu, bo ograniczałby mi manewry i mógłby zawadzać przy obróbce. Zastanawiam się nad umieszczeniem go na wysokości silnika u góry, a napęd przenieść na basku śruby na wałek enkodera, tylko czy takie rozwiązanie nie zaowocuje niepotrzebnymi luzami?
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 384
- Rejestracja: 17 sie 2012, 14:23
- Lokalizacja: Trójmiasto
Lepiej daj silnik z osią wystającą z dwóch stron i połącz enkoder przez sprzęgło bezluzowe.Gonzoo pisze:Mam jeszcze jeden problem... Jeśli chodzi o enkoder osi Z, to nie chciałbym go mocować pod płytą dolną na wysokości frezu, bo ograniczałby mi manewry i mógłby zawadzać przy obróbce. Zastanawiam się nad umieszczeniem go na wysokości silnika u góry, a napęd przenieść na basku śruby na wałek enkodera, tylko czy takie rozwiązanie nie zaowocuje niepotrzebnymi luzami?
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 163
- Rejestracja: 04 gru 2009, 17:52
- Lokalizacja: Kielce
Zrób mocowanie silników tak jak na fotce na stronie 5 tego tematu:
https://www.cnc.info.pl/topics60/frezar ... 503,40.htm
Zrobione jest mocowanie z dwóch ceowników a chyba pod prowadnicami osi Y chcesz dać ceowniki.
Tu masz fajną konstrukcję do naśladowania:
https://www.cnc.info.pl/topics60/metal- ... t11233.htm
Nie dasz rady zwiększyć grubości tych blach czołowych w podstawie? 20 mm byłoby OK.
Zwróć uwagę na wycięcie w tej blaszce czołowej w w/w temacie. Powiększa zakres ruchu całej osi.
Pofatygowałem się i zrobiłem rysunek
Na belce bramy musisz mieć jakiś profil za tą blachą. Blacha Ci nie da wystarczającej sztywności.
Stopy pod nogami bramy wydłuż i daj trójkątne zastrzały z jednej i z drugiej strony.
Po bokach bramy zwiększ grubość tych blach bocznych na 15 mm. W sumie niewiele wnoszą do konstrukcji ale wyglądają licho Jak zwiększysz ich grubość to możesz pozbyć się tych małych trójkątnych zastrzałów na bramie.
Warto też połączyć profile pod prowadnicami z bokami podstawy:
Planujesz obrabiać jakieś powierzchnie? komuś będziesz zlecał? Kto Ci to będzie spawał? Zaznacz miejsca gdzie będziesz skręcał części ze sobą i które będą obrabiane. Możesz w SolidWorksie używać kolorów do poszczególnych części.
Zetka będzie skręcana jak rozumiem? Z czego będzie zrobiona?
Sporo pytań ale mam jakąś wenę Rzadko się w sumie udzielam ale jakoś nie mogłem przejść obojętnie obok tego tematu
https://www.cnc.info.pl/topics60/frezar ... 503,40.htm
Zrobione jest mocowanie z dwóch ceowników a chyba pod prowadnicami osi Y chcesz dać ceowniki.
Tu masz fajną konstrukcję do naśladowania:
https://www.cnc.info.pl/topics60/metal- ... t11233.htm
Nie dasz rady zwiększyć grubości tych blach czołowych w podstawie? 20 mm byłoby OK.
Zwróć uwagę na wycięcie w tej blaszce czołowej w w/w temacie. Powiększa zakres ruchu całej osi.
Pofatygowałem się i zrobiłem rysunek
Na belce bramy musisz mieć jakiś profil za tą blachą. Blacha Ci nie da wystarczającej sztywności.
Stopy pod nogami bramy wydłuż i daj trójkątne zastrzały z jednej i z drugiej strony.
Po bokach bramy zwiększ grubość tych blach bocznych na 15 mm. W sumie niewiele wnoszą do konstrukcji ale wyglądają licho Jak zwiększysz ich grubość to możesz pozbyć się tych małych trójkątnych zastrzałów na bramie.
Warto też połączyć profile pod prowadnicami z bokami podstawy:
Planujesz obrabiać jakieś powierzchnie? komuś będziesz zlecał? Kto Ci to będzie spawał? Zaznacz miejsca gdzie będziesz skręcał części ze sobą i które będą obrabiane. Możesz w SolidWorksie używać kolorów do poszczególnych części.
Zetka będzie skręcana jak rozumiem? Z czego będzie zrobiona?
Sporo pytań ale mam jakąś wenę Rzadko się w sumie udzielam ale jakoś nie mogłem przejść obojętnie obok tego tematu
Scientists dream about doing great things. Engineers do them.
James A. Michener
James A. Michener