Frezarka do aluminium

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
Gonzoo
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 15
Posty: 17
Rejestracja: 27 sie 2015, 19:19
Lokalizacja: Wyszków

#11

Post napisał: Gonzoo » 28 sie 2015, 22:04

Wprowadziłem poprawki zgodnie z zaleceniami, czy mniej więcej o to chodziło??

Obrazek

Obrazek



Tagi:

Awatar użytkownika

spol
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 422
Rejestracja: 20 lut 2012, 21:13
Lokalizacja: Polska

#12

Post napisał: spol » 28 sie 2015, 22:25

Jak planujesz wykonać taki montaż silnika ? Giąć na giętarce a potem go frezować czy moze jakiś inny pomysł ? Na tym forum jest setki poprawnych technologicznie rozwiązań, nie rozumiem zupełnie czemu chcesz sobie utrudnić
Jak to sie nie da ?


CinekX0
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 228
Rejestracja: 18 paź 2014, 21:36
Lokalizacja: Poznań

#13

Post napisał: CinekX0 » 28 sie 2015, 23:00

Wszyscy o mocowaniu silnika a konstrukcja nadal z papieru... :roll:
Jeżeli Kolega Gonzoo, nie popatrzy na inne konstrukcje w jaki sposób są zrobione, z czego zrobione to mówiąc w prost straci zakładane 12 tysięcy złotych bo ta maszyna będzie co najwyżej 'ploterem' do spienionego pcv. Nie żebym był złośliwy, sam jestem garażowym konstruktorem i zaczynam w temacie ale to się kupy nie trzyma.

A skoro już tak rozważamy mocowanie silnika...
Ja widzę w uproszczonej wersji na kątowniki po bokach i dospawany ceownik. Otwór do osi przez całość i fasolki do mocowania silnika - ot taka moja filozofia jak to wykonać.

Pozdrawiam,
Marcin

Awatar użytkownika

spol
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 422
Rejestracja: 20 lut 2012, 21:13
Lokalizacja: Polska

#14

Post napisał: spol » 29 sie 2015, 07:46

Wszyscy o mocowaniu silnika właśnie po to żeby autorowi pokazać ,że należało by się jeszcze zastanowić na kilkoma kwestiami w konstrukcji. Mocowanie to tylko jeden z elementów który należało by przemyśleć. Najlepiej było przy przelecieć wszystkie tematy od pierwszej strony i wyciągnąć wnioski.
Jak to sie nie da ?


Autor tematu
Gonzoo
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 15
Posty: 17
Rejestracja: 27 sie 2015, 19:19
Lokalizacja: Wyszków

#15

Post napisał: Gonzoo » 05 wrz 2015, 17:02

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Witam ponownie,
wprowadziłem dosyć spore zmiany konstrukcyjne dla podstawy oraz bramy (oś Z na chwilę obecną nie uległa zmianie). Podstawa składa się z rur prostokątnych o wymiarach 120x80 przy grubości blachy 6mm, podobnie jeśli chodzi o kolumny pionowe. Prowadnice pod stołem mocowane są na ceowniku 80x40 przy ściance 5mm.
Dodatkowo zmieniłem poprzednie mocowania silnika na prostsze opierające się na zespawanej ze sobą stalowej rurze prostokątnej wraz z płytą również stalową.

Prosiłbym o rzucenie okiem na powyższą konstrukcję, zmiany i porady.
Z góry dziękuję.


Wojteo CK
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 163
Rejestracja: 04 gru 2009, 17:52
Lokalizacja: Kielce

#16

Post napisał: Wojteo CK » 12 wrz 2015, 00:17

Mocowania silników mocno przekombinowane. A co jakbyś np. mocowanie silników zrobił z dwóch kawałków ceownika zwróconych do siebie półkami? Ceowniki by były przykręcone do tych płyt co teraz masz.

Te płyty boczne jaką mają grubość?

A gdzie plecy osi poziomej X ? Przydałoby się wzmocnić tą blachę.

Czemu podstawy nie zrobisz z 4 profili zaciętych pod kątem 45 stopni? Pewnie chodzi o mniejszy zakres ruchu niż masz teraz?

Chyba brakuje czegoś pod jedną prowadnicą w osi X.

Przy łożyskowaniu śruby w X taki sposób jak masz teraz raczej ciężko będzie ustawić tą śrubę. W tych kostkach od strony silnika zrób otwory tak żebyś mógł przesuwać te kostki w kierunku Y. To samo po drugiej stronie.
Scientists dream about doing great things. Engineers do them.

James A. Michener


Autor tematu
Gonzoo
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 15
Posty: 17
Rejestracja: 27 sie 2015, 19:19
Lokalizacja: Wyszków

#17

Post napisał: Gonzoo » 14 wrz 2015, 15:21

Płyty boczne mają grubość 10mm. Dodatkowo są podparte trójkątnymi żebrami, które będą przyspawane do płyty prowadnic, a do nich będzie można dokręcić płyty boczne.

Jeśli chodzi o podstawę to mam mocno ograniczone miejsce na maszynę, dlatego zdecydowałem się na połączenie płyt z profilami prostokątnymi.

Tak tak, pod prowadnicą załadowała mi się nie ta blacha, już poprawione :)

Też tak myślałem co do łożysk i planuję właśnie zrobić otwory średnicy nieco większej a później ładnie już spasować śrubami.

Mam jeszcze jeden problem... Jeśli chodzi o enkoder osi Z, to nie chciałbym go mocować pod płytą dolną na wysokości frezu, bo ograniczałby mi manewry i mógłby zawadzać przy obróbce. Zastanawiam się nad umieszczeniem go na wysokości silnika u góry, a napęd przenieść na basku śruby na wałek enkodera, tylko czy takie rozwiązanie nie zaowocuje niepotrzebnymi luzami?

Obrazek

Awatar użytkownika

wojtek30
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 384
Rejestracja: 17 sie 2012, 14:23
Lokalizacja: Trójmiasto

#18

Post napisał: wojtek30 » 14 wrz 2015, 15:40

Gonzoo pisze:Mam jeszcze jeden problem... Jeśli chodzi o enkoder osi Z, to nie chciałbym go mocować pod płytą dolną na wysokości frezu, bo ograniczałby mi manewry i mógłby zawadzać przy obróbce. Zastanawiam się nad umieszczeniem go na wysokości silnika u góry, a napęd przenieść na basku śruby na wałek enkodera, tylko czy takie rozwiązanie nie zaowocuje niepotrzebnymi luzami?
Lepiej daj silnik z osią wystającą z dwóch stron i połącz enkoder przez sprzęgło bezluzowe.


Autor tematu
Gonzoo
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 15
Posty: 17
Rejestracja: 27 sie 2015, 19:19
Lokalizacja: Wyszków

#19

Post napisał: Gonzoo » 14 wrz 2015, 18:46

To by było najlepsze rozwiązanie, z tym że mam upatrzony zestaw z 3-ema silnikami krokowymi z kompletną elektroniką i niestety są takie jak na rysunku. Aczkolwiek dałeś mi do myślenia, poszukam. Dzięki


Wojteo CK
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 163
Rejestracja: 04 gru 2009, 17:52
Lokalizacja: Kielce

#20

Post napisał: Wojteo CK » 14 wrz 2015, 22:10

Zrób mocowanie silników tak jak na fotce na stronie 5 tego tematu:

https://www.cnc.info.pl/topics60/frezar ... 503,40.htm

Zrobione jest mocowanie z dwóch ceowników a chyba pod prowadnicami osi Y chcesz dać ceowniki.

Tu masz fajną konstrukcję do naśladowania:

https://www.cnc.info.pl/topics60/metal- ... t11233.htm

Nie dasz rady zwiększyć grubości tych blach czołowych w podstawie? 20 mm byłoby OK.

Zwróć uwagę na wycięcie w tej blaszce czołowej w w/w temacie. Powiększa zakres ruchu całej osi.

Pofatygowałem się i zrobiłem rysunek :)

Obrazek

Obrazek

Na belce bramy musisz mieć jakiś profil za tą blachą. Blacha Ci nie da wystarczającej sztywności.

Stopy pod nogami bramy wydłuż i daj trójkątne zastrzały z jednej i z drugiej strony.

Po bokach bramy zwiększ grubość tych blach bocznych na 15 mm. W sumie niewiele wnoszą do konstrukcji ale wyglądają licho :) Jak zwiększysz ich grubość to możesz pozbyć się tych małych trójkątnych zastrzałów na bramie.

Warto też połączyć profile pod prowadnicami z bokami podstawy:

Obrazek

Planujesz obrabiać jakieś powierzchnie? komuś będziesz zlecał? Kto Ci to będzie spawał? Zaznacz miejsca gdzie będziesz skręcał części ze sobą i które będą obrabiane. Możesz w SolidWorksie używać kolorów do poszczególnych części.

Zetka będzie skręcana jak rozumiem? Z czego będzie zrobiona?

Sporo pytań ale mam jakąś wenę :D Rzadko się w sumie udzielam ale jakoś nie mogłem przejść obojętnie obok tego tematu :)
Scientists dream about doing great things. Engineers do them.

James A. Michener

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”