Przygotowania do pierwszej maszyny...

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
noop
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 9
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Lokalizacja: Kraków

Przygotowania do pierwszej maszyny...

#1

Post napisał: noop » 05 lis 2007, 10:42

Witam serdecznie,

Od dłuższego czasu czytam to forum z prawdziwym zainteresowaniem, i zachęcony Waszymi licznymi sukcesami w budowie maszyn cnc, sam w końcu 'dojrzałem' do zbudowania swojej pierwszej maszynki. Na wstępie muszę zaznaczyć, że jeśli chodzi o sprawy obróbki metali to jestem totalnym amatorem (zawodowo zajmuje się programowaniem i trochę elektroniką cyfrową) :-(.
Mam jednak nadzieje, że znajdzie się jakaś 'dobra dusza', która podpowie mi jak uniknąć lub przebrnąć przez znane, typowe problemy pojawiające się przy projektowaniu i konstrukcji maszynki cnc.
Na początek może napiszę jakie mam wyobrażenia o mojej przyszłej maszynie:
przeznaczona do obróbki materiałów od laminatu (płytki drukowane) to aluminium
pole pracy 400* x 300 x 200 mm (* to 400 to jeśli uda się to uzyskać na śrubie długości 500 – jeśli nie to mniej)
napęd 3 silniki krokowe 3Nm (to jest jedyny element ustalony w konstrukcji bo już zamówiłem ;-) )
śruby kulowe (no właśnie jaką średnicę i skok byście doradzali ?)
łożyska liniowe z prowadnicami podpartymi na całej długości (czy fi 20 będą wystarczające ?)
połączenie silników ze śrubami bezpośrednio przez sprzęgło kłowe

No a teraz kilka ogólnych pytań odnośnie budowy: