Frezarka-prowizorka do nauki, 1000/700/150, do drewna.

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
Takayukii
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 5
Posty: 54
Rejestracja: 19 cze 2014, 19:08
Lokalizacja: Nowa Sól

Frezarka-prowizorka do nauki, 1000/700/150, do drewna.

#1

Post napisał: Takayukii » 12 kwie 2015, 20:54

Witam szanowne forum :)

Tytułem wstępu, jestem hobbysta amator który liznął trochę elektryki i mechaniki w ten czy inny sposób, 32 lata.
Historia zaczęła się tak...
Mam znajomego który robi fajne rzeczy z drewna, ręcznie [kopiarką ręczną] , tak kiedyś rozmawiamy sobie, i po stwierdzeniu, że się męczy robić 10x to samo, mówi - są fajne maszyny do tego. Ale wiesz, strasznie drogie, samemu nie zrobię bo to skomplikowane, kabelki to czarna magia, itp. Od słowa do słowa wyszło, ze zechciałem coś takiego zrobić... nie koniecznie dla niego i do produkcji, bardziej dla sprawdzenia czy/jak się da.
Było to ze 3 lata temu...
Poczytałem o CNC w internetach, trafiając min. na to forum - wielce pomocne się okazało :)
Pierwsza wersja planowana i zrobiona była na sterowniku po LPT, płytkach MB-02 z forumowego sklepiku, jakiś pierwszych z brzegu silniczkach krokowych z allegro, mechanicznie pręty gwintowane a posuw liniowy na kątownikach z przykręconymi do nich łożyskami... prowizorka straszna, ale co ciekawe, ruszało się po poskładaniu i wpisaniu kilku komend do macha :shock:
Fajnie, ale zdałoby się coś porządniejszego... tu zacząłem czytanie o ramach, śrubach, prowadnicach, sztywnościach, spawaniu, wyżarzaniu, i całej reszcie. Z braku budżetu na hobby na czytaniu się kończyło.