Frezarka 4 osiowa do metalu

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
CinekX0
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 15
Posty: 228
Rejestracja: 18 paź 2014, 21:36
Lokalizacja: Poznań

Frezarka 4 osiowa do metalu

#1

Post napisał: CinekX0 » 12 kwie 2015, 14:21

Witam serdecznie,
nadszedł ten dzień, w którym postanowiłem ujawnić się ze swoimi intencjami na tym forum. Liczę, że są tu bezinteresowne osoby, które pomogą doprowadzić budowę frezarki do końca i nie ukrywam, że bez tej pomocy nie dam sobie rady...

Więc w skrócie, Marcin, lat 25. Mieszkam i pracuję w Poznaniu. Jestem samoukiem jeśli chodzi o projektowanie CAD i ogólne zasady budowy frezarek.

Odnośnie koncepcji frezarki:
- stała brama,
- 4 oś obrotowa montowana na stole teowym,
- pole robocze około 600x400x300mm,
- obróbka aluminium, mosiądz, zwykła stal, (lekkie elementy, głównie płaskowniki)
- maszyna zabudowana/czysta. będzie stać w domu (nie mam lepszych warunków)
- budżet chciałbym zmieścić w 10k pln.

Zakupione mam nowe wózki Hiwin HGH20HAH 6szt oraz QHW20HCH 6szt. Za całość dałem 1250zl więc myślę, że opłacalna inwestycja.

Posiadam znajomego z pełnym parkiem maszynowym, koszt budowy nie będzie aż tak istotny, ewentualne odprężanie stali jest dostępne w Poznaniu.

Pytanie:
1. Żeliwo uznano za najlepszy materiał do tego celu więc planuję stolik traserski taki jak ten:
http://allegro.pl/plyta-traserska-1000x ... 16807.html
Jeżeli podstawą będzie stół traserski, rezygnuję z odprężania bramy z powodu kosztu...

2. Czy lepszym rozwiązaniem będzie budowanie konstrukcji + bramę i odprężenie całości (teoretycznie konstrukcja taka powinna być lżejsza co w pewnym stopniu ułatwi mi życie)?

Projektowanie maszyny rozpocznę po wyborze podstawy frezarki, bo to spora różnica... nie ukrywam że stół traserski dosyć tanio wychodzi i to z przesyłką kurierską do domu! :grin:

Z góry dziękuję za odpowiedź,