Krzywa frezarka :)

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę
Awatar użytkownika

Krako
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 815
Rejestracja: 27 lut 2012, 05:14
Lokalizacja: Kraków

#41

Post napisał: Krako » 24 lip 2015, 11:35

ci3jk4, jeśli dobrze się orientuje to w przemysłowych maszynach hamulca serw są podłaczone do "oddzielnego" zasilania i podłączony jest grzyb (emergency stop)
Tzn chodzi o to że hamulec hamuje gdy zanika napięcie.



Tagi:


Autor tematu
ci3jk4
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 27
Posty: 125
Rejestracja: 12 paź 2012, 12:36
Lokalizacja: Gdańsk

#42

Post napisał: ci3jk4 » 24 lip 2015, 13:25

No własnie tak kombinowałem ostatecznie, ale zastanawiało mnie czy nie idzie tego gdzieś w driver wpiąć skoro mam w nim ustawienia hamulca i jest wyjście 24V.
Wydaje mi się że było by też dość sensownie dać grzyba przed sterownikami.
Jak nie wymyślę albo nie wydedukuję z tej instrukcji nic do czasu złożenia całej maszyny to pewnie będzie zasilany z zewnątrz własnie tak jak mówisz.

Awatar użytkownika

Krako
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 815
Rejestracja: 27 lut 2012, 05:14
Lokalizacja: Kraków

#43

Post napisał: Krako » 24 lip 2015, 13:28

ci3jk4, takie rozwiązanie jest najbardziej sensowe, bo hamulec włącza się automatycznie, lub ręcznie, i w najgorszym przypadku jest rozwalony frez i trochę materiału :P


Autor tematu
ci3jk4
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 27
Posty: 125
Rejestracja: 12 paź 2012, 12:36
Lokalizacja: Gdańsk

#44

Post napisał: ci3jk4 » 24 lip 2015, 13:31

No tak czyli teoretycznie wracam do punktu wyjścia i kombinuję z podłączeniem do drivera :)

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#45

Post napisał: adam Fx » 25 lip 2015, 00:50

Nie mam pojęcia o serwach ale tak kombinuję... niby z tłumaczenia wynika że tam możesz podłączyć rezystor hamujący (takie coś jak w falowniku np. do wytracenia pędu jakieś masy na wirniku )

ale może sprawdzić to tak - hamulec załącza cewka na 24V to szukać takiego sygnału z serwopaku w takich okoliczność w jakich ma zadziałać hamulec. np wymusić jakiś błąd czy stop awaryjny........ chociaż tak teraz myślę że właściwie to ten sterownik może podawać tylko sygnał sterujący (np 5 czy 12V) np. przekaźnikiem załączającym hamulec :???:

[ Dodano: 2015-07-25, 01:14 ]
o tu inny zestaw ale zasada tak jak domniemałem - 52 str. http://www.nbhd.com.cn/Upload/DownFiles/2.pdf (nie wiem co tan napisane ale rysunek mówi że z drivera wychodzi tylko sygnał ster.) teraz trzeba by znaleźć takie piny u Ciebie
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


Autor tematu
ci3jk4
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 27
Posty: 125
Rejestracja: 12 paź 2012, 12:36
Lokalizacja: Gdańsk

#46

Post napisał: ci3jk4 » 27 lip 2015, 14:48

W sumie chyba masz rację. Właśnie dostałem schemat od chińczyka.
Obrazek
Jutro pewnie będę miał zasilacz 24v i może znajdę czas żeby dokupić przekaźnik i będę próbował....

[ Dodano: 2015-07-27, 13:01 ]
Jak na razie podłączyłem 12V do hamulca i się zwalnia, więc do tego tematu jeszcze wrócę.


Doszło piko i dumam nad pinoutem żeby podłączyć serva.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Rozumiem że z PikoCNC ma iść do CN2 drivera:

24V -> Pin 9
24V GND -> Pin 10 (COM)
ENABLE -> Pin 6
CLK -> Pin 14
CLK 5V ->Pin 3
DIR -> Pin 5
DIR 5V -> Pin 4
Ale gdzie dać pozostały ENABLE 5v to jeszcze nie rozgryzłem (8 pin??)...
A może te drivery mają być sterowane Analogowo +-10V zamiast step dir i wtedy mam szukać jakiegoś konwertera?


Autor tematu
ci3jk4
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 27
Posty: 125
Rejestracja: 12 paź 2012, 12:36
Lokalizacja: Gdańsk

#47

Post napisał: ci3jk4 » 11 wrz 2015, 11:30

Udało się w końcu znaleźć parę godzinek czasu żeby śpiąć kable i odpalić całość sterowania;)
[youtube][/youtube]
To czego nie kumam to jak ustawić maksymalne obroty serw, bo teraz jakbym nie kombinował tak mieszcząc się w tych 120mhz wychodzi mi max 675rpm serwa (z dostępnych 3000).
Zostało jeszcze rozgryzienie jak podpiąć przekaźniki servo ON i hamulca zetki...


kond666
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 133
Rejestracja: 09 mar 2007, 12:27
Lokalizacja: częstochowa

#48

Post napisał: kond666 » 11 wrz 2015, 14:00

witam
proponuję poszukać w instrukcji rozdziału "electronic gear" - przekłądnia elektroniczna gdzie wpisuje się stosunek impulsów wejściowych do realizowanych.
Chińskie serwodrivery przeciętnie przyjmują impulsy step/dir na poziomie 500kHz , mach po LPT daje stabilnie 75-100kHz. Więc musi kolega zredukować w driverze serwa ustawienia przekłądni elektronicznej aby wykorzystać max potencjał (prędkość) napędów.
Albo zakupić CSMIO IP/S lub SMOOTHSTEPPER.
Zasilanie hamulca dla zetki dobrze jest podpiąć pod główny stycznik zasilania oraz e-stop i/lub error out z servodriverów, aby w wyniku zaniku zasilania lub błędu drivera wrzeciono nie waliło w detal i stół, a im cięższa zetka tym wali mocniej :).
pozdarwiam
radek


Autor tematu
ci3jk4
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 27
Posty: 125
Rejestracja: 12 paź 2012, 12:36
Lokalizacja: Gdańsk

#49

Post napisał: ci3jk4 » 11 wrz 2015, 15:37

O!
W instrukcji servodriverów faktycznie przypominam sobie że była jakaś wzmianka o taktowaniu :
1. In the differential input mode, it is recommended AM26LS31 similar line drive; In order to make the transfer of pulse data has good antiinterference ability, it is suggested that the differential drive way; Maximum input pulse frequency 500 KHZ (KPPS).
2. In the open collector input mode, the maximum input pulse frequency 200 KHZ (KPPS)
U mnie podpięte jest w 1'wszego sposobu, a sterowane po usb.
Natomiast dzięki za informację o przekładni elektronicznej - faktycznie przeglądając instrukcję coś takiego tam było - będę musiał znaleźć chwilkę i poczytać dokładniej.

Co do hamulca zetki to dokładnie tak chcę to podpiąć czyli przez stycznik i do samego servodrivera, żeby zabezpieczyć się na 2 sposoby.
Dodatkowo z tego co zrozumiałem hamulec może być również używany podczas dojazdów do spowalniania serwa, ale to też muszę jeszcze doczytać, a niestety czasu mało, a sama zabawa z elektroniką idzie mi nad wyraz opornie.
Byle by tylko to ogarnąć i w końcu zająć się dużo logiczniejszą dla mnie mechaniką :)


ahabich
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 332
Rejestracja: 01 maja 2006, 18:29
Lokalizacja: wawa

#50

Post napisał: ahabich » 12 kwie 2016, 22:49

Hej,
Jak sprawują się te serwa i sterowniki? Planuję zakup podobnego zestawu z Chin a nie chcę umoczyć :wink:

Z maszynką coś do przodu poszło? :smile:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”