Strona 1 z 2

Wrzeciono ISO30 zrób sam - sprawdzone, działa

: 19 sty 2015, 22:17
autor: msauto
W chwilach wolnych rzucę kilka fotek z budowy wrzeciona które wykonałem.
Proszę o wrzucanie różnego rodzaju fotek z rozwiązaniami, budową wrzecion.
Komentarze ograniczyć do tych istotnych.Obrazek

: 19 sty 2015, 22:32
autor: Natan5064
Jakie są wymiary tej kostki ? Ten odlew to jakaś piasta ? bo na pewno skądś to jest zaadaptowane.

: 19 sty 2015, 22:41
autor: msauto
Kostka to 160x160 mm a piasta to ford transit, taka mi pasowała. Gdzieś ma pudełko z nr SKF. Nakrętka od MANa.

: 19 sty 2015, 22:43
autor: Natan5064
Połączenie ciekawe :D masz jakiś schemat budowy czy improwizowałeś w trakcie ? Jakie łożyska ? i ile gdzie ?

: 19 sty 2015, 22:49
autor: msauto
Miałem wstępny wałek który był napędem mostu maszyny, do niego dobrałem odpowiednie łożysko które uznałem że będzie odpowiednie od transita, nakrętka od MANa. Stożek to samemu na tokarce bez szlifowania. Efekt końcowy 0,02 bicia na narzędziu (frezie) mierzone.

[ Dodano: 2015-01-19, 22:55 ]
Obrazek

[ Dodano: 2015-01-19, 22:58 ]
Obrazek

[ Dodano: 2015-01-19, 23:01 ]
Obrazek

[ Dodano: 2015-01-19, 23:04 ]
Obrazek

[ Dodano: 2015-01-19, 23:07 ]
Obrazek

[ Dodano: 2015-01-19, 23:10 ]
Obrazek

[ Dodano: 2015-01-19, 23:14 ]
Obrazek

[ Dodano: 2015-01-19, 23:30 ]
Obrazek

[ Dodano: 2015-01-19, 23:34 ]
Górna płyta wrzeciona z otworem pod łożysko górne pływające w osi.
Obrazek

: 19 sty 2015, 23:35
autor: dance1
stożek będziesz szlifował czy już tak zostawiasz?. Na zdjęciach wygląda na większe niż 160mm :wink: .

: 19 sty 2015, 23:41
autor: msauto
Zgrubny efekt (połowiczny). Ale mimo to w ciągłej eksploatacji. Brak jeszcze osi "z"wrzeciona i wzmocnień.
Jeśli robił bym w przyszłości takie wrzeciono rozwinął bym je o smarowanie a zarazem chłodzenie olejem.
Obrazek

[ Dodano: 2015-01-19, 23:56 ]
Gdybym dysponował szlifierką do otworów od razu wykończył bym stożek. Lecz mimo to tolerancja 0,02 w zupełności mi wystarcza. Zależało mi bardzo na wrzecionie iso30. i zakresie obrotów do 2000. Oczywiście silnik 2,2 kW sterowany płynnie falownikiem. Przeniesienie napędu pas zębaty HDT 720 8M x30.

: 20 sty 2015, 00:40
autor: dance1
lata temu z braku funduszy coś ala wrzeciono zrobiłem i tylko przetoczony stożek niszczył mi oprawki, dlatego też pytam o szlif, tolerancja wykonania zacna.

: 20 sty 2015, 01:24
autor: Alvar4
Kurcze, miałem kiedyś identyczny pomysł tylko nie mogłem zlokalizować odpowiednio dużej i w miarę taniej piasty. Myślę że i do małej tokarki by takie łożysko podpasowało. A może 4 oś z przelotowym wrzecionem? Łożysko ma średnicę wewnętrzną 45 mm co daje już spore możliwości motania. Ciekawe czy ktoś pójdzie ta drogą i powstanie następna taka konstrukcja. Pozostaje jeszcze kwestia jakie bezpieczne obroty można osiągnąć na tym łożysku zanim zacznie się nadmiernie grzać. Robiłeś może już jakieś testy na wyższych obrotach?

Generalnie to...

Obrazek

: 20 sty 2015, 08:47
autor: syntetyczny
taki mały oftop: wspaniała konstrukcja sufitu, to piwnica? :koniec oftopu. Fajny projekt!