Projekt do oceny - pole robocze ok 900x800

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
Decado
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 12
Posty: 51
Rejestracja: 27 lis 2014, 23:41
Lokalizacja: Wrocław

Projekt do oceny - pole robocze ok 900x800

#1

Post napisał: Decado » 28 lis 2014, 00:04

Witam,
jestem studentem trzeciego roku elektroniki na wydziale elektroniki na PWr, z racji tego że już od dłuższego czasu interesowałem się frezarkami, i dlatego że mam mnóstwo pomysłów na różne ciekawe rzeczy za których wykonanie musiał bym zapłacić straszne pieniądze postanowiłem że zbuduję sobie samemu frezarkę. Udało mi się troszkę pieniędzy zaoszczędzić i teraz powstaje projekt.
Chciałbym się do Was zwrócić z prośbą o ocenę i uwagi co do mojej konstrukcji. Na chwilę obecną nie mam jeszcze zaprojektowanej osi Z.
ObrazekObrazek
Chciałbym osiągnąć na frezarce dokładność 0.1mm ale jako takie max przyjmuję 0.2mm.
Szerokość bramy to 102cm, wysokość ścianki na bramie to 18cm, długość podstawy to 102cm.
Zdecydowałem się na wałki podparte 20mm, oraz śruby trapezowe 18x4. Nakrętki na śruby chciałbym dać sześciokątne stalowe.
Wszystkie elementy konstrukcyjne które widać na zdjęciach zostały zaprojektowane do wycięcia z stali czarnej 10mm, połączenia chciałbym wykonywać śrubami M6 DIN912, oczywiście mówię tutaj o połączeniach samych blach, inne połączenia są zależne od wykorzystanych elementów.
ObrazekObrazek