Ploter konstrukcja spawana 360x360x170
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 31
- Rejestracja: 23 cze 2007, 15:53
- Lokalizacja: OPOLE
Ploter konstrukcja spawana 360x360x170
Witam,
Chciałbym pokazać parę fotek z budowy małego plotera.
Konstrukcja z profili 80x80x5 oraz 100x60x5. Do tego doszły
płaskowniki różnych grubości pod bazy pod prowadnice, podstawy bramy itp.
Mam nadzieję że trochę będzie widać na zdjęciach. Prowadnice osi X oraz Y 20'stki
na Z 15'tki. Generalnie budowa polegała na wykorzystaniu posiadanych
juz wczesniej prowadnic, śrub, formatek alu. Systematycznie postaram się wrzucać jakieś
zdjęcia z krótkim opisem.
nogi bramy:
brama:
rama:
Chciałbym pokazać parę fotek z budowy małego plotera.
Konstrukcja z profili 80x80x5 oraz 100x60x5. Do tego doszły
płaskowniki różnych grubości pod bazy pod prowadnice, podstawy bramy itp.
Mam nadzieję że trochę będzie widać na zdjęciach. Prowadnice osi X oraz Y 20'stki
na Z 15'tki. Generalnie budowa polegała na wykorzystaniu posiadanych
juz wczesniej prowadnic, śrub, formatek alu. Systematycznie postaram się wrzucać jakieś
zdjęcia z krótkim opisem.
nogi bramy:
brama:
rama:
Tagi:
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 31
- Rejestracja: 23 cze 2007, 15:53
- Lokalizacja: OPOLE
witam,
Jak widać na przedstawionych zdjęciach frezarka już "prawie" skończona. Tymczasowo zamiast prowadników kabli zostaną peszle. Pozostały do zrobienia osłony krańcówek i silników osi z i x. W szafce miesci się chłodzenie wrzeciona oraz kompresor do mgły olejowej. Jak znajdę jeszcze jakieś fotki to może wrzucę.
Jak widać na przedstawionych zdjęciach frezarka już "prawie" skończona. Tymczasowo zamiast prowadników kabli zostaną peszle. Pozostały do zrobienia osłony krańcówek i silników osi z i x. W szafce miesci się chłodzenie wrzeciona oraz kompresor do mgły olejowej. Jak znajdę jeszcze jakieś fotki to może wrzucę.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 31
- Rejestracja: 23 cze 2007, 15:53
- Lokalizacja: OPOLE
Witam,
W sumie to zastosowałem taki "standard forumowy"
silniki 3.1Nm 4.2A Do tego sterowniki m542. We wszystkich
osiach paski zębate żeby mieć możliwośc zmiany przełożenia.
Na razie mam 1:1. Sruby kulowe w osiach z i y 1605 a w Y 2005.
Prowadnice udało się fajne wyrwać y - 20'tka IKO a w x - 20'tka THK.
Jedynie w zetce mam 15'tki THK trochę już zmęczone. Co do ramy to
zastosowałem profile opisane w pierwszym poście. Wszystko pospawałem
MIG'iem oraz TIG'iem. Wszystkie bazy pod prowadnice oraz brama,
stopki były wyprowadzane na szlifierce. I to w zasadzie jedyna czynność którą musiałem
zlecić. Resztę udało się zrobic przy użyciu starej tokarki oraz "Zoski".
W sumie to zastosowałem taki "standard forumowy"
silniki 3.1Nm 4.2A Do tego sterowniki m542. We wszystkich
osiach paski zębate żeby mieć możliwośc zmiany przełożenia.
Na razie mam 1:1. Sruby kulowe w osiach z i y 1605 a w Y 2005.
Prowadnice udało się fajne wyrwać y - 20'tka IKO a w x - 20'tka THK.
Jedynie w zetce mam 15'tki THK trochę już zmęczone. Co do ramy to
zastosowałem profile opisane w pierwszym poście. Wszystko pospawałem
MIG'iem oraz TIG'iem. Wszystkie bazy pod prowadnice oraz brama,
stopki były wyprowadzane na szlifierce. I to w zasadzie jedyna czynność którą musiałem
zlecić. Resztę udało się zrobic przy użyciu starej tokarki oraz "Zoski".
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 31
- Rejestracja: 23 cze 2007, 15:53
- Lokalizacja: OPOLE
witam,
Projekt oczywiście robiony pod graty które udało mi sie uzbierać, więc wyszło tak a nie inaczej
Odpowiadając na pytanie o wiercenie otworów dla prowadnic i wózków sprawa wyglada tak.
Z trasowaniem otworów na wózki w krzyżaku było najwięcej roboty. Podstawa to dobry kątownik+suwmiarka
no i cierpliwość. Otwory wierciłem na wiertarce stołowej. Muszę powiedzieć ze nawet dość dokładnie to wyszło.
No i trzeba poświęcic na to naprawdę dużo czasu. Co do prowadnic to niestety trzeba było wiercic z ręki.
Żeby otwory wyszły centrycznie zastosowałem dopasowane tulejki które idealnie wchodziły w otwory prowadnicy. Otwór
w tulejce zrobiony tym samym wiertłem co pod gwint więc otwory wyszły centrycznie.
Na koniec mała robótka adapter do gaźnika Keihin FCR 39MX
Projekt oczywiście robiony pod graty które udało mi sie uzbierać, więc wyszło tak a nie inaczej
Odpowiadając na pytanie o wiercenie otworów dla prowadnic i wózków sprawa wyglada tak.
Z trasowaniem otworów na wózki w krzyżaku było najwięcej roboty. Podstawa to dobry kątownik+suwmiarka
no i cierpliwość. Otwory wierciłem na wiertarce stołowej. Muszę powiedzieć ze nawet dość dokładnie to wyszło.
No i trzeba poświęcic na to naprawdę dużo czasu. Co do prowadnic to niestety trzeba było wiercic z ręki.
Żeby otwory wyszły centrycznie zastosowałem dopasowane tulejki które idealnie wchodziły w otwory prowadnicy. Otwór
w tulejce zrobiony tym samym wiertłem co pod gwint więc otwory wyszły centrycznie.
Na koniec mała robótka adapter do gaźnika Keihin FCR 39MX