frezarka do alu 1000x450 ruchoma kolumna , kilka pytan

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
jaimojafrezarka
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:58
Lokalizacja: warszawa

#11

Post napisał: jaimojafrezarka » 25 sty 2014, 10:27

Witam kolegow ,
mam problem z pasem do wrzeciona , czy ktos umie rozpoznac jaki to moze byc pas ?
rozstaw 8M pasuje na pewno , ale po 4-5 zebach zaczyna sie rozjezdzac na 15 zebie jest juz przesuniety o polowe szerokosci zeba .
Probowałem GT3 i HTD oba nie pasują .
mierzyłem koło i wygląda jakby ząb miał miec ok 2.8mm wysokosci , a odstep miedzy zebami 3.2mm , czyl ząb węższy i niższy niż HTD .
Konsultowałem sie ze sponsorem forum ale nie wiedzą co zrobic .
Nie wygląda na calowy bas bo tam już jest ponad 9mm .



pozdrawiam.

Obrazek



Tagi:

Awatar użytkownika

Alvar4
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1360
Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Okolice Łodzi

#12

Post napisał: Alvar4 » 25 sty 2014, 10:57

Myślę, że trzeba to policzyć i tyle. Potrzebna będzie średnica zewnętrzna i ilość zębów. Cudów nie ma, tam musi coś pasować i wcale się nie zdziwię jak to będzie pas calowy. Calowy ma ponad 9mm jak jest ułożony prosto na powierzchni, a załóż go na kółko to zęby się zbliżają między sobą.
Suwmiarka w rękę i możesz sobie nawet pomierzyć o ile się zbliżają szczyty zębów paska jak go zawiniesz na kółko.
Paski rozrządu w aucie też występują calowe i metryczne. Kiedyś sobie przymierzałem różne paski do różnych kółek od aut i właśnie wychodziło tak jak tobie czyli pasek prawie pasował ale wyłaził od 1/3 opasania.
Obrazek


Autor tematu
jaimojafrezarka
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:58
Lokalizacja: warszawa

#13

Post napisał: jaimojafrezarka » 25 sty 2014, 13:01

Sprawdziłem , kolo ma 48zębów , srednica 385mm daje to 8.02 wiec 8M .
Na całym obwodzie jakby brakowało 2 zębów , wygląda to na zły profil zęba i zaczyna wyłazić . Pas calowy jednak nie , bo profil ma półokrągły , a calowe mają trapez .
Problem ze do wyboru są jeszcze gt2 , std , rpp i kilka innych...

Awatar użytkownika

Alvar4
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1360
Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Okolice Łodzi

#14

Post napisał: Alvar4 » 25 sty 2014, 16:43

Poszperałem troszkę i coś wygrzebałem. Looknij tutaj:
http://www.gates.com/brochure.cfm?broch ... on_id=3881
Może coś się wyklaruje :wink:
Musisz się dokładnie przyjrzeć kształtowi zęba w tym kółku.

Czy tam czasem nie przypasuje pasek RPP?

Ma niższe zęby i to może być to.

Obrazek
Obrazek


Autor tematu
jaimojafrezarka
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:58
Lokalizacja: warszawa

#15

Post napisał: jaimojafrezarka » 25 sty 2014, 18:32

Wlasnie tez znalazlem ten dokument ze strony gates , ale nie ulatwia sprawy :) , moze to byc rpp albo gt2 , gt2 jest wlasnie mniejszy od htd i nie kompatybilny z niczym , co gorsza gt2 PowerGrip nie pasuje do gt2 PolyChain , prawdziwa zagadka .
Na kole rowek wygląda idealnie na półkole , jak przykładałem koło gt3 to było bardziej jajowate .
Znalazlem jeszcze na cnczone watki gdzie ludzie piszą o centrach mazaka i kilku innych to tam jest GT2 powergrip .
Chyba trzeba kupic i sprawdzic inej metody nie widze .

Awatar użytkownika

MarcinxD
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 228
Rejestracja: 17 gru 2009, 20:09
Lokalizacja: Zbąszyń

#16

Post napisał: MarcinxD » 25 sty 2014, 19:08

Pasek RPP chodzi na kołach HTD a więc nie będzie to on jeżeli HTD nie pasuje.
RPP to z tego co mi wiadomo jest to nowszy pas względem HTD, większa siła zrywająca, cichsza praca itp. Akurat jak kupowałem paski w Bydgoszczy to polecano mi RPP względem HTD. Oczywiście koła HTD i pas RPP układa się w nich bardzo dobrze.
Pozdrawiam Marcin

Awatar użytkownika

Alvar4
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1360
Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Okolice Łodzi

#17

Post napisał: Alvar4 » 25 sty 2014, 19:22

Jest jeszcze jeden sposób. Pakuj grata w auto i jedź do firmy co paskami handlują, może da się na miejscu coś dobrać. Albo do motoryzacyjnego i po kolei paski przymierzać od aut (jak maja akurat moduł 8 bo nie pamiętam). Często na pasku jest napisane jaki typ uzębienia jest.
Pozostaje życzyć powodzenia :P
Obrazek


Autor tematu
jaimojafrezarka
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:58
Lokalizacja: warszawa

#18

Post napisał: jaimojafrezarka » 25 sty 2014, 19:28

dzieki , sprobuje wiec z gt2
Tu jest fajna animacja , na ten temat

http://www.pfeiferindustries.com/timing ... -l-en.html

[ Dodano: 2014-01-25, 19:33 ]
widac jakie wibracje moze powodowac zle dobrany pas

[ Dodano: 2014-01-25, 19:36 ]
Alvar4 , to jest rozwiazanie , najprostsze pomysly sa najlepsze ale czasem trudno na nie wpasc :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”