Frezarka do aluminium 510x380

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
--ADEK--
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 24
Posty: 54
Rejestracja: 07 sie 2013, 20:48
Lokalizacja: Rze

#31

Post napisał: --ADEK-- » 18 sie 2013, 17:25

Dlatego właśnie trafo 2x30 co da napiecia ok 43v

Mam jeszcze kilka przemyśleń odnośnie projektu:

myślę nad zmianą profili 180x100 na 2 profile 100x100 pospawane razem - powinno dać sztywniejszą konstrukcję a zarazem mam możliwość zamówienia jednego rodzaju materiału - dobrze kombinuję ?

I jeszcze jedno pytanie - czy wszystkie gwinty "wewnętrzne" do przykręcania bramy, bloków podpierających śruby gwintować w materiale czy próbować wsunąć nakrętki od spodu ewentualnie wywiercić dziury od spodu i zrobić miejsce na włożenie nakrętek :?:



Tagi:


Autor tematu
--ADEK--
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 24
Posty: 54
Rejestracja: 07 sie 2013, 20:48
Lokalizacja: Rze

#32

Post napisał: --ADEK-- » 21 sie 2013, 20:06

Widzę że zainteresowanie tematem znikome więc informuję wszem i wobec że przeszliśmy do realizacji projetu ! :)

Poczynione pierwsze kroki - dziś pierwsze paczki z elektroniką, jutro cała otoczka elektryczno elektroniczna powinna być w moich rękach

Na dziś mamy:

3x M542
Elektrozawór do mgły
Reduktor do mgły
Naolejacz do mgły
Stado złącz
Schemat instalacji (w tle kiepskiego jako dowód zdjęcia :) )

W związku z brakiem odpowiedzi na pytania zrobiłem jak uważałem za słuszne :) czy ktoś może mi tylko odpowiedzieć na pytanie odnośnie
czy wszystkie gwinty "wewnętrzne" do przykręcania bramy, bloków podpierających śruby gwintować w materiale czy próbować wsunąć nakrętki od spodu ewentualnie wywiercić dziury od spodu i zrobić miejsce na włożenie nakrętek :?:
Obrazek

Awatar użytkownika

noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#33

Post napisał: noel20 » 21 sie 2013, 20:22

--ADEK-- pisze: czy wszystkie gwinty "wewnętrzne" do przykręcania bramy, bloków podpierających śruby gwintować w materiale czy próbować wsunąć nakrętki od spodu ewentualnie wywiercić dziury od spodu i zrobić miejsce na włożenie nakręte
To zależy. Kiedyś była potrzeba to zrobiłem arkusz kalkulacyjny wytrzymałości połączeń gwintowanych. Wprowadzało się tam gwint włącznie ze skokiem, materiał śruby i nakrętki i arkusz obliczał potrzebną długość połączenia gwintowanego.
Z tej teorii, którą wtedy nabyłem i co mi później z obliczeń wychodziło, to długość połączenia gwintowanego w stali stopowej st3 musi być podobna jak średnica rdzenia śruby.
Na przykład połączenie M8 o standardowym skoku.
Gwint M8 ma standardowy skok 1,25mm. Rdzeń śruby w przybliżeniu ma średnicę 6,7mm. I to jest minimalna zalecana długość połączenia gwintowanego, żeby przy przekroczeniu sił zrywających rozerwało śrubę, zamiast ściąć zwoje gwintu.
Jeżeli chcesz podkładać nakrętki to ok, ale ja osobiście bym zrobił więcej śrub i nagwintował profil, bo tu te obliczenia są o kant du** rozbić. W maszynie tego typu chodzi o sztywność. Zasada jest więc taka, żeby dawać możliwie dużo połączeń śrubowych nie za dużej średnicy.
Jeżeli chcesz bramę przykręcić do podstawy ośmioma śrubami M8 to przykręć szesnastoma śrubami M6 z gwintami robionymi w profilu i na pewno będzie dobrze.

Oczywiście w granicach rozsądku. Jak masz ściankę profilu 3mm to już nakrętki są konieczne.


Autor tematu
--ADEK--
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 24
Posty: 54
Rejestracja: 07 sie 2013, 20:48
Lokalizacja: Rze

#34

Post napisał: --ADEK-- » 21 sie 2013, 21:45

Dzięki - zatem w profilu 8mm +naspawane płaskowniki powinno być bardziej niż ok

Kolejne pytanie

jakiego gatunku aluminium użyć do budowy bramy a jakiego do mocowań krokowców ?

Awatar użytkownika

noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#35

Post napisał: noel20 » 21 sie 2013, 21:59

jakiego gatunku aluminium użyć do budowy bramy a jakiego do mocowań krokowców ?
Ja robiłem z takiego jakie mieli u mnie w mieście w hurtowni w której jednocześnie mają waterjeta.
Mieli do wyboru pa11 i a1. Różnica w cenie niewielka a pa11 to już dobry gatunek alu.
Niektóry budują nawet z pa6, ale trochę to miękkie, choć do zamocowanie krokowców nada się aż nadto. Ale na bramę jak możesz daj sztywniejsze.


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#36

Post napisał: Dudi1203 » 21 sie 2013, 22:55

Niektóry budują nawet z pa6, ale trochę to miękkie, choć do zamocowanie krokowców nada się aż nadto. Ale na bramę jak możesz daj sztywniejsze.
Różnice w module Younga (ktory odpowiada za sztywnosć) dla roznych stopów alu są na poziomie 5%. Nie tędy sie sztywność uzyskuje. Sztywnosc to możesz uzyskać skladajac z plyt profile

Awatar użytkownika

noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#37

Post napisał: noel20 » 21 sie 2013, 23:26

Przede wszystkim konstrukcją, ale o to kolega nie pyta.
Doczytam przed chwilą. Pokręciło mi się.
Pa6 jest odrobinę wytrzymalsza nawet od pa11 i łatwiej się obrabia. Pa11 spawać lepiej.


Autor tematu
--ADEK--
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 24
Posty: 54
Rejestracja: 07 sie 2013, 20:48
Lokalizacja: Rze

#38

Post napisał: --ADEK-- » 27 sie 2013, 18:24

Kolejna porcja fotek z dostaw elektroniki. W skrócie

Silniki 3,1Nm 4A ośki skrócone jak na fotkach
Dotoczone mocowania silników - więcej otworów mocujących ułatwi montaż na różnych osiach
Mokry chińczyk 2.2kW
PikoCNC
2 wentylatorki 120mm z układem filtrowania
Trafo 2x30V
MZ-02
PWM do Piko
Przekaźniki, bezpieczniki na DIN
Zasilacz na DIN

Kształtownik stalowy zakupiony w trakcie cięcia, płaskowniki "wypalają się" na laserze.


Czy podpowiecie mi koledzy jaki kupić czujnik długości narzędzia - tani, a dobry ? czy może lepiej dorobić z kawałka laminatu - czy jest to dokładne i czy nie niszczy frezów przy dojazdach bez "ugięcia" czujnika ?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#39

Post napisał: adam Fx » 27 sie 2013, 21:30

""Rozbieranie silnika jest możliwe tylko fabrycznie gdyż silnik krokowy po rozebraniu traci część momentu na skutek osłabienia obwodu magnetycznego"" było o tym na forum warto poczytać :wink: ja nie ryzykowałem zabezpieczyłem i obcinałem kątówką
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


Autor tematu
--ADEK--
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 24
Posty: 54
Rejestracja: 07 sie 2013, 20:48
Lokalizacja: Rze

#40

Post napisał: --ADEK-- » 07 wrz 2013, 10:15

cisza w moim temacie nie oznacza iż projekt umarł - postępuje do przodu :)

kilka fotek z efektów pracy

i pytanie. Czy w okolicy Rzeszowa można zrobić wyżarzanie w normalnych pieniądzach ? Kuźnia stalowa wola wyceniła mi to na bagatela 13 500 złotych słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy :shock:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”