chinski wrzeciono 2.2 i inverter

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę
Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#11

Post napisał: ALZ » 27 lip 2013, 00:25

Powrót do ustawień fabrycznych to dość częsty błąd podczas uruchamioania. Ustawienia fabryczne ustawiają falownik na 50 HZ i 220V co jest zabójcze dla silników o obrotach większych niż standardowe 3000 obr. Właśnie to częstotliwość max. i napięcie max są najważniejszymi parametrami dla falownika bo na tej podstawie falownik przelicza napięcie dla danej częstptliwości.
Tutaj masz następnego trupa który przegrzany długo nie pociągnie(dym z wrzeciona świadczy o temperaturze znacznie przekraczającej 200 stopni)



Tagi:

Awatar użytkownika

skrzat
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 887
Rejestracja: 02 maja 2007, 20:55
Lokalizacja: inąd

#12

Post napisał: skrzat » 27 lip 2013, 00:48

z tymi chińskimi wrzecionami to jest tak jak z wiertarkami kolumnowymi, swoją kupiłem 5 lat temu a taki sam model dzisiaj jest 20kg lżejszy... kto kupił kilka lat temu takie wrzeciono to mu posłuży
Choć nie jestem detektywem, zawsze znajdę budkę z piwem!

Awatar użytkownika

noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#13

Post napisał: noel20 » 27 lip 2013, 11:48

Nie wiem jak to uszczelnić bo nie wiem jak to jest wewnętrznie zbudowane. A o fotki chodziło mi w czasie rozbierania i uszczelniania wrzeciona.
Najpierw musisz rozebrać i zobaczyć, czy w ogóle jest przeciek i jak jest zbudowane, żeby to uszczelnić o ile jest przeciek. No i uzwojenia zobaczyć, bo jak pisze ALZ, może być już zjarane.


Autor tematu
hawai
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 13
Posty: 54
Rejestracja: 08 lis 2007, 18:05
Lokalizacja: polska

#14

Post napisał: hawai » 27 lip 2013, 13:05

Tez nie wiem czy sam to potrafię zrobić i będę wiedział jak uszczelnić . Jak rozkręcę to będę robił fotki krok po kroku .

Wklejam odpowiedz od producenta możne komuś się przydadzą ustawienia u mnie jeszcze problem "dl" na falowniku został .



20:06 Jul 26,2013


Regarding the wire connection, please connect "R" and "T" (at the inverter) to the shingle phase power supply (actraully, connect "R" and "S" or "S" and "T" both are ok.) If you use it as three phase input, then please connect the three phase power supply to "R, S T". "U, V, W " connect to the motor . If you use this VFD for this spindle motor 0-400HZ , Please set the parameters of the VFD as our following suggestion step by step, and don't change the sequence:Step 1: Set PD005 =400Step 2: Set PD004 =400Step 3: Set PD003 =400Step 4: Set PD072 =400PD144=3000As the orginal factory value setting is for a normal 50HZmotor, so please change the the above parameters according to your motor. If there have any other questions please feel free to contact with us.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#15

Post napisał: ALZ » 27 lip 2013, 13:24

A czy nie jest kretynizmem rozkręcanie wrzeciona żeby popatrzeć czy jest szczelne??
Ja tam chińskich wrzecion zbyt wysoko nie cenię, ani ich producentów, ale oni naprawdę nie są takimi idiotami aby sprzedawać nieszczelne wrzeciona. To że Ci dym poszedł z wrzeciona to tylko i wyłącznie Twoja wina, a do sprawdzenia szczelności są takie rzeczy jak powietrze i manometry.

Awatar użytkownika

ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#16

Post napisał: ursus_arctos » 27 lip 2013, 13:57

nie są takimi idiotami aby sprzedawać nieszczelne wrzeciona
Nie są idiotami, tylko po prostu nie mają żadnej kontroli jakości - tym zajmuje się klient. W dziale o wrzecionach były omawiane przypadki fabrycznie nieszczelnych egzemplarzy.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#17

Post napisał: ALZ » 27 lip 2013, 14:09

Najczęściej to jednak ciekawski użytkownik odkręca dekiel i nie widząc nic ciekawego zakręca go z powrotem tnąc oringi uszczelniające. Poza tym nie widzę nic skomplikowanego w tym aby ewentualnie sobie sprawdzić takie wrzeciono przed podłączeniem. Ciśnienia cieczy występujące w takim wrzecionie nie sprawiają zadnych trudności w sprawdzeniu szczelności.

Awatar użytkownika

noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#18

Post napisał: noel20 » 27 lip 2013, 17:43

ursus_arctos pisze:Najczęściej to jednak ciekawski użytkownik odkręca dekiel i nie widząc nic ciekawego zakręca go z powrotem tnąc oringi uszczelniające.
W temacie, który czytałem gość pisał, że zaczęło coś dymić i od razy wyłączył. Gdy dotknął obudowy to parzyła, a zbiorniczek na ciecz był pusty. Po rozkręceniu okazało się, że było nieszczelne.

Dym u autora tematu może nie mieć nic wspólnego z nieszczelnością. Nigdzie nie napisałem, że ma.
A szczelność rzeczywiście można szybko i całkiem łatwo sprawdzić różnymi metodami bez rozkręcania.
A odnośnie dymu to na początek oporność uzwojeń wypadałoby miernikiem sprawdzić. Choćby takim najtańszym.


teles222
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 17
Rejestracja: 11 lip 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno

#19

Post napisał: teles222 » 29 lip 2013, 21:08

Moje wrzeciono 2,2kw er20 też ciekło. Po podłączeniu chłodzenia na łączeniu dekla górnego z korpusem wrzeciona pojawiły się niewielkie wycieki. Po odkręceniu górnej pokrywy okazało sie że puszczają dwa oringi uszczelniające połączenie króćcy w pokrywie z korpusem.
Przyczyną była bardzo nierówna powierzchnia gniazda pod oring. Ja wyrównałem powierzchnię i przeszlifowałem dekiel tak żeby głębokość gniazda była 0,3 mm mniejsza niż gruobść oringu.
Pomogło wrzeciono pracuje już 6 miesięcy i problemów nie ma.
Błąd dl falownika występuje również przy braku połączenia jednej z faz wrzeciona. Znam z autopsji (jak odlutował mi się jeden przewód w e wtyczce.
pozdrawiam


Autor tematu
hawai
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 13
Posty: 54
Rejestracja: 08 lis 2007, 18:05
Lokalizacja: polska

#20

Post napisał: hawai » 08 sie 2013, 23:26

Na razie nie chciałbym nic rozkręcać bo mam tylko skromne podstawy elektroniki wiec i tak pewnie nic nie wskóram. Pisze cały czas z producentem ,wysyłam nowe filmiki itp dostrajając odpowiedzi co 48h z dokladnoscia szwajcarska :) .

Jak mogę sprawdzić oporność uzwojeń i fazy wrzeciona? miernik posiadam .

A tu filmiki jak to wygląda .
http://s1313.photobucket.com/user/Patry ... sort=3&o=0

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”