Frezarka CNC, pierwszy projekt, mnóstwo pytań

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę
Awatar użytkownika

fus23
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 336
Rejestracja: 11 mar 2006, 22:42
Lokalizacja: Elbląg

#21

Post napisał: fus23 » 01 sie 2013, 08:34

Witam
Nom panie kolego troszkę błąd bo najlepiej jest profile ciąć i spawać pod kontem 45 stopni gdzie się tylko da ...
Jak spawać hm myślę że najlepiej zamocować do równego blatu lub płyty traserskiej ustawić kąty i najpierw złapać 2 piony w miarę mocno kontrolując czy się nie przestawia nic - czy nie ściąga , potem dopiero poziomy obracając materiał ...
Pamiętaj że im większy heft tym bardziej napręża - ściąga materiał do siebie więc ważne jest by zawsze łapać po przeciwnych stronach należało by też łapać małymi hefcikami a dopiero potem kłaść pełnowartościowe spoiny tyle z teorii
jeśli pomieszałem to poprawcie mnie
Dodano w edycji
Tak patrze i liczę że zostaje ci jakieś pół metra prześwitu w osi Z
Trochę długo może warto by było zmniejszyć bramę gdzieś do 500 mm wysokości bramy.
bo Z-etka wyjdzie długa - przez co może mieć małą sztywność.
Przy wysokości 500 mm można uzyskać jakieś 150 mm prześwitu na materiał a to już dużo jest - 15 centymetrów grubości materiału .
Jak rysujesz to podawaj wymiary w mm - tak jest ogólnie przyjęte i miej przy sobie miarkę przy komputerze.
Abyś mógł na nią popatrzeć - zobrazować sobie to co rysujesz na kompie - mieć odnieśienie do rzeczywistej skali.
Pozdrawiam



Tagi:


Autor tematu
hawryszka
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 8
Posty: 19
Rejestracja: 22 mar 2011, 23:00
Lokalizacja: 3city

#22

Post napisał: hawryszka » 01 sie 2013, 19:48

Tak co do wysokości osi Z celowo jest taka duża. Chciałbym aby pod nią mieściły się dość spore drewniane klocki. Z drugiej jednak strony masz rację, że mogę mieć problem z sztywnością tej osi.
Materiał był cięty w taki sposób bo sądziłem, że lepiej będzie mi dopasować proste krawędzie i ustawić niż takie z 45st. Zwróć uwagę że krótsze belki boków ramy są "przykładane" do krawędzi dłuższego boku. W związku z tym uważam że w miejscu styku tych krawędzi uda mi się uzyskać "bardziej" prosty kąt :)
Chyba trochę zakręciłem ale mam nadzieje że jest to zrozumiałe.


Raven
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 681
Rejestracja: 24 paź 2011, 11:54
Lokalizacja: Warszawa

#23

Post napisał: Raven » 01 sie 2013, 21:27

Kąt prosty ustawiasz pomiędzy płaszczyznami a nie na krawędzi.

Ustawić z grubsza może i będzie łatwiej, ale precyzyjnie już nie - o spawaniu nie wspominając...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”