Frezarka biurkowa budżetowa
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 1360
- Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
Nie no wrzeciono nadal działa. Posuwu tam było jakieś 300 do 500mm jak pamiętam. To już stare dzieje i więcej tej maszyny tak nie będę męczył. Teraz sporadycznie freznę na niej coś z alu czy tam wytnę okienko w plastiku. Aktualnie mam niestety inne zajęcia i na CNC nie mam czasu. Szykuję się przeprowadzka Betty do nowego ogrzewanego pomieszczenia zaraz obok tej mojej małej badziewiastej frezarki Wywaliłem okno i wyburzyłem kawałek ściany w której miejsce wstawiłem duże drzwi sklepowe dzięki czemu mogę wjechać frezarką do pomiezczenia. Tylko muszę do tej frezarki dorobić kółka i dyszel no i doczepić ją do jakiegoś auta które będzie w stanie ją przeciągnąć na nowe miejsce. Będzie zabawa. Wszystko obfotografuję i wstawię w temat z Betty.
A aktualnie mam na warsztacie drewniane samochody i latające silniki....
Pozdrawiam.
A aktualnie mam na warsztacie drewniane samochody i latające silniki....
Pozdrawiam.
Tagi:
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 1360
- Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
Wyciągam stare włożone na pałę SJ-towe 4.2 i wkładam z poliftowego XJ-ta 4.0. Taki dżipowy slogan. A frezik 3.175mm to jest niezły grubas. Trochę bardziej trzeba uważać na 1.5mm węgliki. Te to pękają jak zapałki. Czasem takimi sobie też coś tam frezuję. A już z 1mm piździkiem to trza się modlić żeby nie pękł od samego patrzenia na niego..... Ostatnio takiego założyłem, przykręciłem, zrobiłem koda, podeszłem do maszyny i pen piździk ułamany i to nawet nic nie zrobiłem, nawet nie wiem kiedy ani jak.... musiałem chyba dotknąć go kluczem albo kichnąłem na niego czy coś ......
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2696
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 67
- Rejestracja: 30 maja 2013, 16:00
- Lokalizacja: Śląsk
Alvar4,
Wałki na bramie przykręcałeś tak jak pod stołem, czy tylko oparłeś ?
Co ciekawe, łożysko liniowe fi 20 przenosi około 1,37kN, a toczne typu 608 3,45kN. W małej maszynie kolumnowej, która "ruszyłaby" stal, widziałbym to nieco inaczej. Wałki podparte na ceowniku 100 za pomocą klinów, możliwość regulacji w dwóch płaszczyznach. Wózki z kątownika 50 z zastrzałami i łożyska na elemencie w formie trapezu (zamiast kątownika), możliwość regulacji tegoż elementu i kątownika, czyli również w dwóch płaszczyznach. Przy wałkach długości 60cm wychodzi około 30cm roboczej, ale na wałku zmieszczą się trzy takie wózki, każdy po 4 łożyska, czyli 24 łożyska na oś, całość regulowana. Śrubę trapezową można puścić w ceowniku, a jej mocowania wykonać w formie blach wspawanych na obu końcach. Pracy sporo, ale wydaje mi się, że wytrzymałością bliżej temu do wózków liniowych, niż do wałków podpartych. Ramę można spawać bez odpuszczania i planowania, regulacja całości zapewniona.
Tu łożyska liniowe vs toczne http://www.lm76.com/jet_rail_vs__ball_bushing.htm
Wałki na bramie przykręcałeś tak jak pod stołem, czy tylko oparłeś ?
Co ciekawe, łożysko liniowe fi 20 przenosi około 1,37kN, a toczne typu 608 3,45kN. W małej maszynie kolumnowej, która "ruszyłaby" stal, widziałbym to nieco inaczej. Wałki podparte na ceowniku 100 za pomocą klinów, możliwość regulacji w dwóch płaszczyznach. Wózki z kątownika 50 z zastrzałami i łożyska na elemencie w formie trapezu (zamiast kątownika), możliwość regulacji tegoż elementu i kątownika, czyli również w dwóch płaszczyznach. Przy wałkach długości 60cm wychodzi około 30cm roboczej, ale na wałku zmieszczą się trzy takie wózki, każdy po 4 łożyska, czyli 24 łożyska na oś, całość regulowana. Śrubę trapezową można puścić w ceowniku, a jej mocowania wykonać w formie blach wspawanych na obu końcach. Pracy sporo, ale wydaje mi się, że wytrzymałością bliżej temu do wózków liniowych, niż do wałków podpartych. Ramę można spawać bez odpuszczania i planowania, regulacja całości zapewniona.
Tu łożyska liniowe vs toczne http://www.lm76.com/jet_rail_vs__ball_bushing.htm