Pierwsza budżetowa maszynka CNC

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
Iwan091
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 13
Posty: 13
Rejestracja: 08 cze 2009, 18:48
Lokalizacja: Łowicz

Pierwsza budżetowa maszynka CNC

#1

Post napisał: Iwan091 » 03 sty 2011, 16:43

Witam!
Jakiś czas temu zacząłem interesować się techniką CNC, miesiąc temu postanowiłem coś zbudować. Poczytałem trochę to forum i po prostu szczęka mi opadła jak zobaczyłem "amatorskie" frezarki. Dlatego zastanawiałem się czy w ogóle prezentować tu co wymyśliłem. Jako że jestem studentem budżet mam znacznie ograniczony. Jest to moja pierwsza poważniejsza konstrukcja mechaniczna. Proszę więc o wyrozumiałość lub o usunięcie tematu jeśli zaniża poziom forum. :)

Do rzeczy. Na początku powstał projekt w sketchupie:
Obrazek

Dalej zabrałem się za kompletowanie profili i pospawanie podstawy:
Obrazek

Do mocowania wałków użyłem obejm zaciskowych 12, a do łożyska uchwytu do rur.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wszytko wymierzone i równe co do milimetra (nie mam dokładniejszych przyrządów), trzyma kąty i wydaje się OK.
Wałki to zwykłe stalowe 12mm oszlifowane i wypolerowane ręcznie, a śruba to metryczna 10.

Wielu powie pewnie, że za słabe, nie równe i w ogóle. Zdaje sobie z tego sprawę, celem jest głównie poznanie problemów przy takich konstrukcjach i podstawy budowy maszyn. Chciałbym żeby potrafiło wyfrezować w drewnie, jakieś napisy w pleksie, może płytki drukowane, ale do tego będzie pewnie za mało dokładna.

Dalsza praca w toku... Jeśli ktoś będzie zainteresowany chętnie będę aktualizował temat. :)



Tagi:


FlashEF
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 11
Posty: 189
Rejestracja: 17 wrz 2008, 15:18
Lokalizacja: Sopot

#2

Post napisał: FlashEF » 03 sty 2011, 17:44