Długich elementów nie frezowałem wcale (na szczęście są równe, przynajmniej moje przyrządy pomiarowe nie rejestrowały problemów). Do małych elementów wylicytowałem frezarkę "Zośkę". Fakt nie ma ona nawet podziałek na korbkach i precyzyjnego posuwu w z-etce, ale przy planowaniu powierzchni spisuje się dobrze. Gdyby elementy na z-etkę mojej maszyny były równe, to nie musiałbym nic frezować. Ten co mi to ciął nie zastosował się do moich zaleceń, co do kolejności cięć, a dodatkowo dwie formatki nie trzymają równoległości powierzchni płaskich. Teraz właśnie to poprawiam na frezarce (ze stołem krzyżowym - jak już tak pytasz ).9przemas3 pisze:A czym to frezowałeś??
Frezarką z stołem krzyżowym? Nie wiem jak dokładnie to się nazywa
Frezarka z ruchomą bramą 850x550x150 - budowa
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 19
- Posty: 2103
- Rejestracja: 07 lip 2006, 00:31
- Lokalizacja: mazowieckie
Tagi:
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 35
- Rejestracja: 20 lip 2011, 21:28
- Lokalizacja: grabowiec
Pisałeś że chciałeś robić własne sterowniki.
A jeślim można wiedzieć to według jakiego schematu i jakie one mają parametry.
Bo ja także mam zamiar zrobić własne sterowniki ponieważ na razie nie stać mnie na oryginalne.
Jeszcze mam pytanko do innych użytkowników. Jakie byście polecali zbudować sterowniki chodzi mi o schemat i najlepiej wzór pcb do termo transferu.
I jeszcze jedna sprawa czym różnią się silniki o tym samym niutonometrze ale większym prądzie bo znalazłem takie dwie oferty i nie wiem który lepszy http://allegro.pl/silnik-krokowy-1-9nm- ... 55650.html
i
http://allegro.pl/silnik-krokowy-1-9nm- ... 55636.html
Proszę o pomoc
A jeślim można wiedzieć to według jakiego schematu i jakie one mają parametry.
Bo ja także mam zamiar zrobić własne sterowniki ponieważ na razie nie stać mnie na oryginalne.
Jeszcze mam pytanko do innych użytkowników. Jakie byście polecali zbudować sterowniki chodzi mi o schemat i najlepiej wzór pcb do termo transferu.
I jeszcze jedna sprawa czym różnią się silniki o tym samym niutonometrze ale większym prądzie bo znalazłem takie dwie oferty i nie wiem który lepszy http://allegro.pl/silnik-krokowy-1-9nm- ... 55650.html
i
http://allegro.pl/silnik-krokowy-1-9nm- ... 55636.html
Proszę o pomoc
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 329
- Rejestracja: 07 lut 2010, 13:07
- Lokalizacja: Toruń
http://allegro.pl/nowy-model-sterownik- ... 54409.html
[ Dodano: 2011-08-18, 08:55 ]
http://allegro.pl/sterownik-silnika-kro ... 27850.html
[ Dodano: 2011-08-18, 08:55 ]
http://allegro.pl/sterownik-silnika-kro ... 27850.html
Jeśli pomogłem wciśnij "pomógł"
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 35
- Rejestracja: 20 lip 2011, 21:28
- Lokalizacja: grabowiec
Myślałem bardziej o takiej konstrukcji którą to ja bym zbudował według jakiegoś schematu i pewni bez programowania by się nie obyło. Ale i tak dzięki habit_m_
Powiecie mi może jeszcze tylko czy te sterowniki wytrzyma pracę przez ok 12h
I czy już ktoś z forum ma takie sterowniki i jak one się sprawują??
Bo nie chciałbym wydawać kasy na coś co za chwile musiałbym wyrzucić
Powiecie mi może jeszcze tylko czy te sterowniki wytrzyma pracę przez ok 12h
I czy już ktoś z forum ma takie sterowniki i jak one się sprawują??
Bo nie chciałbym wydawać kasy na coś co za chwile musiałbym wyrzucić
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 35
- Rejestracja: 20 lip 2011, 21:28
- Lokalizacja: grabowiec
Przeglądam sobie tak te sterowniki i przeglądam i chyba jednak zdecyduje się na te sterowniki
http://allegro.pl/sterownik-silnika-kro ... 57448.html
Nie są aż tak drogi gwarancja jest (czasami jest przydatna) no i co najważniejsze mają szeroki wachlarz możliwości do nich chciałbym podłączyć oto te silniki
http://allegro.pl/silnik-krokowy-1-9nm- ... 55650.html
Wszystko to mam zamiar zasilić napięciem po wyprostowaniu około 35V
Co myślicie o takiej konfiguracji sprzętowej?? Czy będzie sprawni działało??
Co byście ewentualni pozmieniali??
Aha i jeszcze jedno pytanie o którym zapomniałem
Zamierzam zbudować z ruchomą bramą i będę miał 2 silniki na osi x .
I pytanie brzmi następująco czy będę potrzebował jeszcze jednego sterownika czy wystarczy jeden a silniki połączyć w konfigurację 2,1A?? Co by zmieniło gdybym dał dodatkowy sterownik i silniki pracowały by w konfiguracji 4,2A a co gdyby były włączone pod jeden sterownik i w konfiguracji 2,1A?? Jak to by ewentualnie wpłynęło korzystnie lub niekorzystnie na ich osiągi??
http://allegro.pl/sterownik-silnika-kro ... 57448.html
Nie są aż tak drogi gwarancja jest (czasami jest przydatna) no i co najważniejsze mają szeroki wachlarz możliwości do nich chciałbym podłączyć oto te silniki
http://allegro.pl/silnik-krokowy-1-9nm- ... 55650.html
Wszystko to mam zamiar zasilić napięciem po wyprostowaniu około 35V
Co myślicie o takiej konfiguracji sprzętowej?? Czy będzie sprawni działało??
Co byście ewentualni pozmieniali??
Aha i jeszcze jedno pytanie o którym zapomniałem
Zamierzam zbudować z ruchomą bramą i będę miał 2 silniki na osi x .
I pytanie brzmi następująco czy będę potrzebował jeszcze jednego sterownika czy wystarczy jeden a silniki połączyć w konfigurację 2,1A?? Co by zmieniło gdybym dał dodatkowy sterownik i silniki pracowały by w konfiguracji 4,2A a co gdyby były włączone pod jeden sterownik i w konfiguracji 2,1A?? Jak to by ewentualnie wpłynęło korzystnie lub niekorzystnie na ich osiągi??
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 329
- Rejestracja: 07 lut 2010, 13:07
- Lokalizacja: Toruń
Będzie kolega zadowolony
Sterowniki to chyba polskie klony chińskich podróbek m542, silniki od marcomp są rewelacyjne. Ja mam co prawda zestaw ze sterownikami m542 ale takie połączenie wyciska maksymalnie z silników, a ja i tak nie korzystam z maksymalnej mocy. Polecam. Silniki nie sprawiają żadnych problemów, do tego masz możliwość pracy na 2,1 lub 4,2A.
maciek
[ Dodano: 2011-08-23, 08:30 ]
Ja mam 2 silniki na osi X, ale niestety każdy z nich jest spięty uzwojeniami na 2,1A i podpięty do własnego sterownika. Ale będę śledził wątek kolegi czy da się podłączyć dwa silniki do jednego sterownika, choć trochę dla mnie to nierealne. Ale się nieznam na elektronice.
maciek
[ Dodano: 2011-08-23, 08:34 ]
Wszystko będzie sprawnie działało - przyajmniej powino. Ja ze względu na transformator mam taki silnik w osi Y (belce) na 4,2A a oba w osi X na 2,1A. Podłączyłbym wszystkie silniki na 4,2A ale się boję o transformator.
Czy 4 sterowniki m542 obsłużą 1 silnik 2,8A, 3 silniki na 4,2A z transformatora 9A ?
maciek
Sterowniki to chyba polskie klony chińskich podróbek m542, silniki od marcomp są rewelacyjne. Ja mam co prawda zestaw ze sterownikami m542 ale takie połączenie wyciska maksymalnie z silników, a ja i tak nie korzystam z maksymalnej mocy. Polecam. Silniki nie sprawiają żadnych problemów, do tego masz możliwość pracy na 2,1 lub 4,2A.
maciek
[ Dodano: 2011-08-23, 08:30 ]
Ja mam 2 silniki na osi X, ale niestety każdy z nich jest spięty uzwojeniami na 2,1A i podpięty do własnego sterownika. Ale będę śledził wątek kolegi czy da się podłączyć dwa silniki do jednego sterownika, choć trochę dla mnie to nierealne. Ale się nieznam na elektronice.
maciek
[ Dodano: 2011-08-23, 08:34 ]
Wszystko będzie sprawnie działało - przyajmniej powino. Ja ze względu na transformator mam taki silnik w osi Y (belce) na 4,2A a oba w osi X na 2,1A. Podłączyłbym wszystkie silniki na 4,2A ale się boję o transformator.
Czy 4 sterowniki m542 obsłużą 1 silnik 2,8A, 3 silniki na 4,2A z transformatora 9A ?
maciek
Jeśli pomogłem wciśnij "pomógł"
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 19
- Posty: 2103
- Rejestracja: 07 lip 2006, 00:31
- Lokalizacja: mazowieckie
W teorii to jest realne, w praktyce też będzie działać, ale mogą wyjść problemy. Niby to jeden układ mechaniczno-elektryczny, ale nie sądzę, żeby silniki miały identyczne parametry, a w związku z tym rozpływ prądów będzie różny. Silnik i sterownik stanowią jeden układ zamknięty. Podłączając 2 silniki, powodujemy, że układ pomiaru prądu mierzy wypadkowy prąd 2 silników, "czoper" może nie działać dobrze. Nawet minimalne różnice w parametrach cewek obu silników będą powodować problemy z synchronizacją mikrokroku i silniki będą "walczyć" nie tylko z oporami układu mechanicznego, ale i wzajemnie. Tu możemy mówić o realnym problemie z "rozjechaniem" się bramy tak jak się tu wielu obawia w układzie 2 silnik, 2 sterowniki (gdzie taki przypadek jest mało prawdopodobny).9przemas3 pisze:Zamierzam zbudować z ruchomą bramą i będę miał 2 silniki na osi x .
I pytanie brzmi następująco czy będę potrzebował jeszcze jednego sterownika czy wystarczy jeden a silniki połączyć w konfigurację 2,1A?? Co by zmieniło gdybym dał dodatkowy sterownik i silniki pracowały by w konfiguracji 4,2A a co gdyby były włączone pod jeden sterownik i w konfiguracji 2,1A?? Jak to by ewentualnie wpłynęło korzystnie lub niekorzystnie na ich osiągi??