Strona 1 z 2

BF 46 Vario modyfikacja na cnc

: 10 cze 2009, 09:18
autor: gmaro
Witam;)

Swoje odleżała na palecie od zakupu i teraz pasuję zabrać się za modernizacje frezarko-wiertarki.

Ale mam pytanie jak najprościej zrealizować centralne smarowanie.Znalazłem podobne rozwiązanie oto fotki (zapożyczone z strony http://www.mobasi.com/cnc/optimum/bf-46-vario.php) )

Obrazek

Obrazek

: 10 cze 2009, 22:32
autor: yoyer
Powiem szczerze, ze jestem ciekaw co tutaj bedzie sie dziac :)

: 11 cze 2009, 13:33
autor: ARGUS
Witaj "gmaro"
popatrz tutaj moze ta stronka Ci pomoże
http://www.cnccookbook.com/CCMilllOneShot.htm
rozpisane krok po kroku

: 11 cze 2009, 15:24
autor: gmaro
Oczywiście punkcik leci na konto , stronka znana i coś właśnie takiego będę chciał zrobić może ktoś jeszcze podzieli się uwagami ?

: 18 cze 2009, 15:07
autor: yoyer
I jak tam prace? Jestem ciekaw efektow :)

: 20 lip 2009, 22:00
autor: luber
Nie wiem jak to jest w profesjonalnych maszynkach ale takie centralne smarowanie ma jedną wadę.
Z doświadczenia wiem ,że smar (zwłaszcza gęsty) wybiera zawsze najkrótszą drogę, a kiedy wyloty smarowniczek są niewidoczne to ustawienie zaworkami dawki na poszczególne punkty smarowania jest szczególnie problematyczne.

: 20 lip 2009, 23:11
autor: frontside
Normalnie to nie powinien być rozgałęźnik, tylko malutke pompki - dozowniki. Podają określoną ilość smaru i zamykają się do momentu spadku ciśnienia świeżego smaru. Vogel takie np. robi.

: 21 sty 2012, 07:21
autor: gmaro
Witam,
Po dłuższej przerwie w końcu udało się znaleźć chwilę czasu aby zając się modernizacją BFy bo maszyna odleżała praktycznie nie używana chyba z 4 roki od zakupu .

Zostały wymienione śruby na kulowe o średnicy 25 - miłe zaskoczenie bo okazało się, że od strony napędowej były już założone podwójne łożyska skośne ( odpadł problem wykonania bloków łożyskujących).

Centralne smarowanie - okazało się też , że maszyna jest już fabrycznie przygotowana .
Po rozebraniu kanały rozprowadzające w których było jak na Saharze .

Obrazek
Obrazek

Sprawa napędu -

Po raz kolejny podszedłem do silnika 12 Nm od kolegi markompa ( pozostałość niewykorzystana ) i niestety po raz kolejny rozczarowanie ten silnik może max wyciągnąć 5 obr/sek co sprawiało że maszyn to istny wół . Maksymalnie stabilne posuwy jakie uzyskałem w osiach X/Y to 600 mm/min a w osi Z = 400 mm/min.

Cóż , po paru godzinach pracy i zgubionych krokach oraz dłuższej rozmowie z kolegą Markompem decyzja tylko jedna wymiana na serwa AC400W .

Obrazek

Maszyna otrzymuje przełożenie 1:3 + serwa AC400W .
Efekt jest taki że przy tym przełożeniu maszyna spokojnie śmiga 6000mm/min.
A komfort pracy wrócił do normy .
Film w załączeniu ...

Podczas interpolacji kołowej



Oraz podczas pracy / frez fi 16 zagłębienie 1 mm a prędkość 1m/min



Dalej..

Silnik napędzający wrzeciennik czyli BLDC 2,2 kW - został wymieniony na 1,5 kW indukcyjny który spisuję się świetnie a kontrola obrotów z falownika sprawuję się wyśmienicie .

Pozostało tylko dobrać i zamontować pompkę do smarowania by tego nie robić ręcznie jak to ma miejsce teraz.

Reasumując cała maszyna jest bardzo dobrym pacjentem do modernizacji bez większych przeróbek , oczywiście wadą jest jej cena podczas zakupu .

: 21 sty 2012, 08:21
autor: kamar
gmaro pisze:-

Po raz kolejny podszedłem do silnika 12 Nm od kolegi markompa ( pozostałość niewykorzystana ) i niestety po raz kolejny rozczarowanie ten silnik może max wyciągnąć 5 obr/sek co sprawiało że maszyn to istny wół . Maksymalnie stabilne posuwy jakie uzyskałem w osiach X/Y to 600 mm/min a w osi Z = 400 mm/min.
Coś dziwne, u mnie te same silniki ,od tego samego kolegi na dużej frezarce 3000mm/min bez problemu :)
Na 8Nm chodzi tak :

: 21 sty 2012, 19:17
autor: gmaro
kamar pisze:Coś dziwne, u mnie te same silniki ,od tego samego kolegi na dużej frezarce 3000mm/min bez problemu
Na 8Nm chodzi tak :
http://www.youtube.com/wa...DzxWjb4sNaPcJG-
No tak tylko silnik 8 Nm ma się ni jak do 12 Nm :mrgreen:

Z moich obserwacji to silnik 12 Nm wyciąga stabilnie 5 obrotów na sekundę co przy przełożeniu 1:1 , śrubie o skoku 5 mm daje nam max. posuwy rzędu 1500 mm/min.

O wile lepiej wypada już silnik 8,5 Nm , ale pomijając fakt który lepszy to najważniejsze by podczas pracy nie pogubił się ..

Dziś przepracowała całe 8 godzin ...