Moja pierwsza maszyna z profil alu ..

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
hawai
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 54
Rejestracja: 08 lis 2007, 18:05
Lokalizacja: polska

Moja pierwsza maszyna z profil alu ..

#1

Post napisał: hawai » 28 sty 2010, 22:09

witam
Po wielkich trudach zrobiłem rys. mojej maszynki
Wiec chce użyć elementy które już mam jak profil aluminiowy o wymiarach 100*50 mm
,walki fi20 podparte ,. śruby kulowe z blokami łożyskowymi i sterownik slim 3s itp..

I tu chciałbym żebyście ocenili prace a także jaki rodzaj aluminium użyć do płyt osi Y,Z (czy może ze stali ? )
Obrazek

Obrazek



Tagi:


oprawcafotografii
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 6354
Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka

Re: Moja pierwsza maszyna z profil alu ..

#2

Post napisał: oprawcafotografii » 29 sty 2010, 08:16

hawai pisze:witam
Po wielkich trudach zrobiłem rys. mojej maszynki
Wiec chce użyć elementy które już mam jak profil aluminiowy o wymiarach 100*50 mm
,walki fi20 podparte ,. śruby kulowe z blokami łożyskowymi i sterownik slim 3s itp..

I tu chciałbym żebyście ocenili prace a także jaki rodzaj aluminium użyć do płyt osi Y,Z (czy może ze stali ? )


Nie znam sie wiec sie powymadrzam ;)
Zwieksz rozstaw lozysk w ruchmej czesci osi Z.
Nie scinaj pionowych kolumn tylko os Y montuj do calych profili.
No i zamiast tej cienkiej blaszki pod prowadnicami osi Y daj cos grubszego.
Aaaa i daj jakis zastrzaly, wspierajace kolumny.

J.


Autor tematu
hawai
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 54
Rejestracja: 08 lis 2007, 18:05
Lokalizacja: polska

#3

Post napisał: hawai » 29 sty 2010, 18:30

Nie scinaj pionowych kolumn tylko os Y montuj do calych profili.

dlaczego? to są profile 100mm wiec myślałem ze konstrukcja będzie sztywniejsza jak zetnę chiałem jeszcze zrobić takie wycięcie żeby wsunąć tam płytę osi Y coś w rodzaju U.

No i zamiast tej cienkiej blaszki pod prowadnicami osi Y daj cos grubszego.

Myślisz ze płyta aluminiowa nie wytrzyma (w sumie to ciągle nie wiem co tu użyć ale chyba PA6 15mm )

Aaaa i daj jakis zastrzaly, wspierajace kolumny.

Jak najbardziej beda juz nad tym pracuje Thx :)

[ Dodano: 2010-01-29, 18:55 ]
Najbardziej nurtuje mnie połączenie nakrętki ze stolami

Obrazek

wymyśliłem coś takiego co wydaje sie najprostsze do zrobienia po prostu z pełnego profilu 50*50 kilka otworów ..co o tym sadzicie ??

Obrazek

Czy jest ktoś na tym forum chętny na przyjecie zlecenia wykonania tych detali jak i płyt Z,Y,X .. mogę resztę rysunków podesłać na priva

Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#4

Post napisał: DZIKUS » 29 sty 2010, 19:07

w rzucie głównym (od czół otworów) widzę wymiar 21.005... nie może być 21, albo po prostu 20? jak kupujesz kiełbasę to też się bawisz w takie ułamki, czy po prostu bierzesz 20dkg?

poza tym jeśli te otwory są w tzw. "szyku kołowym" czyli są względem siebie rozstawione co tą samą wartość kąta, to w przypadku sześciu otworów odległość między dwoma skrajnymi powinna być dokładnie 2x większa niż odległość między dwoma najbliższymi - u ciebie jest to odpowiednio 19 i właśnie te nieszczęsne 21.005...

zgodzę się z poprzednikami, że ścinanie profili bramy nie ma sensu, gdyż drastycznie obniża sztywność nie bardzo wiedzieć w imię czego. blaszka stanowiąca belkę bramy tez by mogła być od tyłu usztywniona takim profilem - 5zł drożej a duży zysk na sztywności.
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 8363
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#5

Post napisał: bartuss1 » 29 sty 2010, 21:21

ja jak zazwyczaj robie taką kostke to tylko wytaczam otwór, potem wsadzam nakretkę i przez nia punktuje dobranym punktaczkiem i nie ma bata musi pasowac, a rozdrabnianie sie nad wymiarami otworków na srednicy podzialowej to strata czasu, na upartego jak ktos chce CADzić to sie rysuje otwór na osi symetrii z przecięciem na podzialowej , kopia i obrót w lewo, potem kopiuj na drugą strone itp, nie wiem po co sie doktoryzować nad kostką
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


Autor tematu
hawai
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 54
Rejestracja: 08 lis 2007, 18:05
Lokalizacja: polska

#6

Post napisał: hawai » 29 sty 2010, 21:42

bartuss1 pisze:ja jak zazwyczaj robie taką kostke to tylko wytaczam otwór, potem wsadzam nakretkę i przez nia punktuje dobranym punktaczkiem i nie ma bata musi pasowac, a rozdrabnianie sie nad wymiarami otworków na srednicy podzialowej to strata czasu, na upartego jak ktos chce CADzić to sie rysuje otwór na osi symetrii z przecięciem na podzialowej , kopia i obrót w lewo, potem kopiuj na drugą strone itp, nie wiem po co sie doktoryzować nad kostką
dokładnie tak chce żeby kostka było zrobiona ,rysunek jest tylko podglodowy a te setne to przeoczenie przy rysowaniu ..
Sedno czy ta kostka pociągnie to wszystko czy ja poszerzać i jaki materiał do wykonania użyć ? ( czy PA6 będzie dobre do płyt bo rożnie o tym piszą a moze stal )

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 8363
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#7

Post napisał: bartuss1 » 30 sty 2010, 09:06

zalezy gdzie chcesz tą kostkę wepchnąć, do zetki, osi poprzecznej a moze pod stół ?
kostka akurat nie ma znaczenia czy pociagnie czy nie
jezli nakrętka jest mocowana na 6xM6 to wiadomo ze nie bede tym ciagnął wiecej jak 100 kG, srubki montazowe kostka - stół pracują na ścinanie, wiec 4xM6 wystarczy, a wielkośc zalezy od rozstawu otworów, by nie kolidowały z otworami nakretki i było troche mięsa np 6 - 7 mm od brzegu
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”