Nitowanie profili Alu do płyty MDF

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce drewna i materiałów drewnopochodnych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
MModzel
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 33
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:20
Lokalizacja: Łódź

Nitowanie profili Alu do płyty MDF

#1

Post napisał: MModzel » 02 mar 2015, 09:02

Witam

Robię skrzynie typu case (estradowe do wożenia sprzętu) i zastanawiam sie jakie dać nity w projekcie. Podglądając inne firmy widać, ze nity sa tak zastosowane, ze nie przechodzą na wylot przez płytę. Z racji tego ze nie mam dużego doświadczenia w temacie nitowania a szczególnie w temacie nitowania w drewno proszę was o radę jakie nity zastosować.

Nit ma przechodzić przez profil ALU 1,5mm a potem wchodzić w drewno czyli MDF 10mm tak żeby po ściągnięciu rozprezyl sie w płycie i nie wystawał.

Zaznaczę tylko, ze profile nie bedą przenosiły żadnych obciążeń konstrukcji, maj ochraniać narożniki przed obiciem.

Z informacji które znalazłem wynikałoby, ze rozsądnie byłoby wybrać nity 4mm x 8mm, ale niestety materiałów innych niż reklamy firm nie mogłem znaleźć.

Jeżeli macie jakieś opracowania na temat tak specyficznych połączeń bardzo bym prosił, jeżeli wiecie co zastosować będzie jeszcze lepiej :)



Tagi:


juzwa1
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 183
Rejestracja: 11 lut 2015, 18:55
Lokalizacja: Warszawa

#2

Post napisał: juzwa1 » 15 mar 2015, 13:50

Witam

W płycie MDF nit nie będzie się trzymał. Płyta MDF ma bardzo słabą wytrzymałość mechaniczną. Żeby w miarę nit trzymał powinieneś wykorzystać sklejkę. Dobrze byłoby sklejkę zalaminować od strony profilu aluminiowego laminatem HPL , takie rozwiązanie znacznie zwiększy wytrzymałość , trzymanie nitu.

Pozdrawiam


fanti
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 64
Rejestracja: 08 lip 2007, 10:07
Lokalizacja: Racibórz