Obróbka forniru i klejenie drewna z metalem

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce drewna i materiałów drewnopochodnych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Tech4art
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 210
Rejestracja: 05 sie 2009, 14:51
Lokalizacja: Warszawa

Obróbka forniru i klejenie drewna z metalem

#1

Post napisał: Tech4art » 06 lut 2010, 09:57

witam

zajmuje sie głównie obróbką metali ale ostatnio wpadłem na pomysł żeby obłożyć fornirem drewnianym naturalnym pierscień z miedzi.... no i teraz tu mam problem.. niewiem jak sie obrabia fornie żeby móc go wygiąc (pierscień ma srednice 330mm) i odłożyć nim ten pierscień
no i niemam jak przykleić fornir do metalu żeby połączenie bylo dobre...



Tagi:


RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1616
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

#2

Post napisał: RobWan » 07 lut 2010, 19:01

Fornir wygina się bez problemu. Do stali dobrze trzyma klej poliuretanowy a i bałym od biedy można. Jak przy miedzi to nie wiem.
Jest jeszcze problem z przebijaniem kleju przez okleinę. Jeżeli to coś poważniejszego to wejdź na forum stolarskie. Jak tylko epizod to pytaj dalej tu.

Robert


Autor tematu
Tech4art
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 210
Rejestracja: 05 sie 2009, 14:51
Lokalizacja: Warszawa

#3

Post napisał: Tech4art » 08 lut 2010, 00:39

nie no to tylko epizod... może jak fajnie wyjdzie to pomyśle coś dalej...

fornir wygina sie sam? bo coś słysząlem że trzeba go parą wodną potraktować bo sie lamie jak kartka... może to zależy od drewna... wybrałem fornir 0,6mm zebrano.

poszukam kleju poliuretanowego w taim ukladzie, tylko jak z wygięciem?


DonnieBrasco87
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 22
Rejestracja: 07 sty 2010, 01:22
Lokalizacja: Warszawa

#4

Post napisał: DonnieBrasco87 » 08 lut 2010, 03:47

wzdłuż włókien lepiej się wygina, a jeśli uznasz ze pęknie to możesz przejechać po fornirze żelazkiem z para :P i sam się wygnie ;)
Pozdrawiam serdecznie [you]


RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1616
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

#5

Post napisał: RobWan » 08 lut 2010, 09:02

Przy fi30 to może popękać. Ale przy 330 mm nie.
Jaki wysoki ten pierścień?
Połączenie końcówek forniru będzie widoczne? Jak tak to łącz pod bardzo dużym kątem. Wtenczas dokładnie zejdą się końce.
Fornir zagruntuj z lewej strony klejem. Nakładając bardzo cienką warstwę. Fornir umocuj taśmą aby się nie zwinął. Czekać do wyschnięcia.
Przed zacięciem końcówek forniru z prawej strony przyklej taśmę pakową (taka szara lub przejrzysta), nie malarska.
Klej schnąc pieni się. I bardzo brudzi ręce. Rękawiczki.

Robert


Autor tematu
Tech4art
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 210
Rejestracja: 05 sie 2009, 14:51
Lokalizacja: Warszawa

#6

Post napisał: Tech4art » 08 lut 2010, 10:12

wysokości około 8cm,

połączenie koncówek może być widoczne.

nie bardzo rozumiem co znaczy żebym z lewej strony zagruntował klejem, czyli najpierw na fornir położyć klej ale on ma wyschnąć, czy jak? :)

a co do taśmy, to taśma pakowa nie zostawi sladów na fornirze?


RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1616
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

#7

Post napisał: RobWan » 08 lut 2010, 11:42

Tech4art pisze:najpierw na fornir położyć klej ale on ma wyschnąć, czy jak?
Tak ma wyschnąć. Zapobiega to przebijaniu kleju podczas właściwego klejenia.
Jak klej zostanie na okleinie to zmyjesz go benzyną ekstrakcyjną lub rozpuszczalnikiem nitro. Ale nim gorzej schodzi.
Możesz też przykleić na klej kontaktowy Moment. Ale nie ma możliwości korekty po zetknięciu ze sobą elementów klejonych.

Robert


Autor tematu
Tech4art
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 210
Rejestracja: 05 sie 2009, 14:51
Lokalizacja: Warszawa

#8

Post napisał: Tech4art » 08 lut 2010, 21:15

no ok..

to będe wkrótce walczyl z tematem

dzięki za pomoc

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka drewna”