Strona 1 z 1
pełna rzeźba na trzech osiach
: 22 lut 2009, 13:42
autor: lenherd
Witam
Chcę spróbować wykonać model w drewnie obrobiony ze wszystkich stron dysponując frezarką z trzema osiami.
Ogólnie chcę podzielić model na sekcje co 45 stopni i każdą obrabiać tak jak zwykłą płaskorzeźbę.
Może robił ktoś coś podobnego i ma jakieś ciekawe tips & tricks w tym temacie.
Pozdrawiam
: 22 lut 2009, 14:04
autor: Inf-el
W DeskProto można wygenerować ścieżki dla dwóch połówek pełnej rzeźby 3D.
Po wyfrezowaniu 1 połowy, ręcznie obracamy o 180 st. i frezujemy drugą.
Oczywiście nie wszystko da się w ten sposób odwzorować.
: 22 lut 2009, 14:31
autor: jasiu...
Robiłem kiedyś dzwonek. W zasadzie chodziło o bardzo dokładną grawerkę naokoło dzwonka. Całość zamontowana na stole obrotowym, ustawionym pod kątem chyba 45 (może to było 30 stopni) do osi Z. Kształt podzielony na odcinki, co 45 stopni. Po zrobieniu jednego odcinka obrót o 45 stopni stolikiem i następna sekcja.
Próbowałem co 60 stopni, ale z uwagi na strukturę wzoru co 45 stopni wychodziło zdecydowanie lepiej. No ale to był bardzo specyficzny, filigranowy wzorek.
Pewnie da się i rzadziej (co 90 stopni, może nawet co 120), ale jak się stosuje drobniutkie frezy może wyjść sytuacja, że oprawka na krańcach będzie wchodzić w kolizję z materiałem. U mnie tak było. Ale da się oczywiście i wcale nie jest to takie trudne. Płaszczyzny, na których stykają się ślady obróbki można mądrze wybrać no i później zaczyścić.
: 23 lut 2009, 10:57
autor: Inf-el
Ja tam zaczynam prace nad 4-tą osią.
Sterownik, silnik, płytę gł. i turbocnc mam.
Zostaje tylko generowanie ścieżki na 4 osie i trochę mechaniki.
: 26 lut 2009, 00:54
autor: sasii
Tu kolega zerknie jak to jest rozwiązane proste ale skuteczne
http://video.google.co.uk/videoplay?doc ... 2731717641
: 08 mar 2009, 23:53
autor: Inf-el
Czym (darmowym lub trialem) można wygenerować kod dla czterech osi na podstawie STL ?
Czwarta oś obracałaby przedmiot np. wokół osi X.
Chciałem potestować maszynę.