Frezarka z ruchomą bramą

Maszyny wykonane z drewna, płyt meblowych itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

GumiRobot
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 685
Rejestracja: 21 mar 2005, 18:51
Lokalizacja: Trójmiasto

#81

Post napisał: GumiRobot » 28 maja 2013, 09:04

Poza uwagą kol Kamara, to program na tą część powinien zająć max 40 do 50 linii, użycie interpolacji kołowej ( G2 i G3) zamiast cam-owego przybliżenia łuków masą krótkich odcinków poprawia znacznie kulturę pracy maszyny i zwiększa szybkość pracy



Tagi:


Autor tematu
jurd
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 41
Posty: 55
Rejestracja: 26 gru 2010, 11:53
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Kontakt:

#82

Post napisał: jurd » 28 maja 2013, 09:13

Poza uwagą kol Kamara, to program na tą część powinien zająć max 40 do 50 linii, użycie interpolacji kołowej ( G2 i G3) zamiast cam-owego przybliżenia łuków masą krótkich odcinków poprawia znacznie kulturę pracy maszyny i zwiększa szybkość pracy
Pewnie tak :oops: To jednak dopiero przede mną. Ten GCODE był wygenerowany przez oprogramowanie i taki akurat postprocesor wybrałem. Chyba zacznę ręcznie od czegoś jeszcze prostrzego!

Dzięki za uwagi
jurand

Awatar użytkownika

zacharius
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2560
Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#83

Post napisał: zacharius » 28 maja 2013, 09:20

maksymalna prędkość 60m/min :O lol u mnie komp powyżej 1,8 nie wydala.
a tak w ogóle najwidoczniej coś nie tak z mechaniką, u mnie kiedyś było coś takiego ale w jednej osi okazało się że od wibracji poluzował się robaczek trzymający koło pasowe na silniku.
gdyby było nie teges w ustawieniach to by rozciągnęło/ścisnęło w osiach a nie robiło to samo z odstępem po XY

PS acha zaimportowałem kod z załącznika do CAMa i jest ok, przesunięcia i takich tam klocków nie widać
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły


Autor tematu
jurd
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 41
Posty: 55
Rejestracja: 26 gru 2010, 11:53
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Kontakt:

#84

Post napisał: jurd » 28 maja 2013, 09:29

Ja stawiam na krzywe mocowanie nakrętek. Tym się zajmę na początku ale muszę znaleźć kogoś kto mi je przetoczy. Chyba, że macie jakiś sposób by bez tokarki to zrobić. Muszę ściągnąć 1 mm by wlazła do obudowy łożyska SMA20.

Awatar użytkownika

ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 19
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#85

Post napisał: ursus_arctos » 28 maja 2013, 10:04

Śruba w wiertarkę, nakrętka na śrubę i toczymy. Brąz toczy się świetnie "z ręki" - wiem, bo swoje nakrętki Tr10/2 piłowałem na pół i robiłem powierzchnie czołowe po piłowaniu właśnie w ten sposób. Jako noża użyłem wiertła łopatkowego do drewna(!). Wyszło prosto.


Autor tematu
jurd
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 41
Posty: 55
Rejestracja: 26 gru 2010, 11:53
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Kontakt:

#86

Post napisał: jurd » 28 maja 2013, 10:16

Tego "z ręki" się najbardziej obawiam.

Blokowałeś jakoś tą nakrętkę na śrubie? Wydaję mi się, że jak dotknę ją nożem to przestanie się obracać a zacznie przesuwać po śrubie. Moje nakrętki są z czarnego poliamidu więc będą się równie dobrze obrabiać jak brąz.

Myślałem już tak, że zdemontuję oś Z, na śrubę osi Y nałożę nakrętki i do śruby podepnę wiertarkę. Zawsze ci to łożyskowane z dwóch stron :).

Awatar użytkownika

ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 19
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#87

Post napisał: ursus_arctos » 28 maja 2013, 11:13

Będzie się przesuwać i zaprze się o uchwyt wiertarski ;)


Autor tematu
jurd
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 41
Posty: 55
Rejestracja: 26 gru 2010, 11:53
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Kontakt:

#88

Post napisał: jurd » 28 maja 2013, 12:26

No tak :).

Jednak będę musiał zebrać trochę więcej. Nakrętka ma ø 36 a w łożysku jest chyba 32 mm miejsca. Doradźcie proszę jak najlepiej ustabilizować nakrętkę w obudowie. Śrubami z góry, z boku? Może całkiem inaczej? Zostawić jakiś kołnierz czy schować całą?
Załączniki
sma20sruba.jpg
mocowanie nakrętki
sma20sruba.jpg (49.69 KiB) Przejrzano 895 razy
sma20sruba2.jpg
nakrętka z kołnierzem
sma20sruba2.jpg (15.48 KiB) Przejrzano 895 razy

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#89

Post napisał: adam Fx » 28 maja 2013, 23:47

jak byś był w Gliwicach to mogę coś tobie podtoczyć jak byś potrzebował :wink: jak coś to na PW :wink:
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


Autor tematu
jurd
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 41
Posty: 55
Rejestracja: 26 gru 2010, 11:53
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Kontakt:

#90

Post napisał: jurd » 30 maja 2013, 11:18

jak byś był w Gliwicach to mogę coś tobie podtoczyć jak byś potrzebował :wink: jak coś to na PW :wink:
Dzięki, za propozycję. Napiszę na PW.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja drewniana”