Alternatywa dla stółu teowego

Maszyny wykonane z drewna, płyt meblowych itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę
Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#11

Post napisał: dudis69 » 13 lut 2011, 04:02

W sklejce łatwiej się rzeźbi i można całkiem solidny teowy wykonać. :wink:
Ja wpadłem na pomysł bardziej metalowy, mianowicie mam dość solidny radiator wielokomorowy i po kilku przejazdach frezem w miejscach zaznaczonych na czarno powinien też wyjść konkret stoliczek, a tym bardziej nie rozmiękać :cool: Obrazek


Pozdrawiam Sławek


Tagi:

Awatar użytkownika

smouki
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1508
Rejestracja: 04 lis 2007, 19:45
Lokalizacja: Kristiansund
Kontakt:

#12

Post napisał: smouki » 13 lut 2011, 08:42

dudis69, mógłbyś go również przeciąć z wysokości i wyciąć wzdłuż jak zaznaczyłeś, otrzymałbyś wtedy takie elementy teowe, które mógłbyś przykręcić do solidnej płyty aluminiowej i wtedy śruby ni wpadałyby tak nisko a sam stolik nie byłby taki wysoki, wyglądałoby to wtedy jak oryginał
jak ktoś chce znajdzie sposób...jak ktoś nie chce znajdzie powód
MÓJ KANAŁ YOUTUBE


Autor tematu
mefiu
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 4
Posty: 90
Rejestracja: 08 sty 2008, 22:39
Lokalizacja: Poznań

#13

Post napisał: mefiu » 13 lut 2011, 11:53

Takie cos juz ktos tu na forum zrobil: http://www.claysculptors.com/angle_bracket.htm
Drewniane pomysły są mi oczywiście znane. Gotowe metalowe szyny mają tutaj taką przewagę, że raz: są jednorodne, dwa: są cieńkie, więc nie będą nie potrzebnie zwiększać wysokości stołu, a trzy, na pewno główki śrub będą się w nich sprawniej przesuwać, niż w drewnie.
dość solidny radiator wielokomorowy
...
powinien też wyjść konkret stoliczek, a tym bardziej nie rozmiękać
Ciekawa koncepcja, ale wydaje mi się, że taki radiator nie będzie tani. Poza tym, radiator takiej wysokości jak zastosowałeś, po rozcięciu na całej długości w kilku miejscach, nie będzie już taki sztywny i te pionowe żeberka będa się kiwać na boki przy obciążeniu frezowaniem.

Awatar użytkownika

smouki
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1508
Rejestracja: 04 lis 2007, 19:45
Lokalizacja: Kristiansund
Kontakt:

#14

Post napisał: smouki » 13 lut 2011, 13:28

mefiu pisze:Ciekawa koncepcja, ale wydaje mi się, że taki radiator nie będzie tani. Poza tym, radiator takiej wysokości jak zastosowałeś, po rozcięciu na całej długości w kilku miejscach, nie będzie już taki sztywny i te pionowe żeberka będa się kiwać na boki przy obciążeniu frezowaniem.
dlatego bym go ściął z wysokości i zostawił tylko 15mm. góry
jak ktoś chce znajdzie sposób...jak ktoś nie chce znajdzie powód
MÓJ KANAŁ YOUTUBE

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#15

Post napisał: dudis69 » 13 lut 2011, 13:34

mefiu, no tani to on nie jest :wink:
http://allegro.pl/duzy-aluminiowy-radia ... 03734.html
... myślałem o wypełnieniu wolnych komór betonem, co by go trochę usztywniło, ale jak wszyscy wiemy Al bardzo źle znosi cement, wręcz koroduje.
Radiator ma tylko 35mm wysokości :wink:, a teowy z Al i tak robimy przynajmniej
z 30-tki żeby jakoś się sprawował.
smouki, pomyślałem że po prostu można wykonać wyższe nakrętki teowe żeby nie wpadały do środka. I nawet nie teowe tylko zwykłe nagwintowane sześciany, bo szczelina wyjdzie max 8mm i do tego śruby M6-tki. Co do przecinania to ....??? Sam mówileś, 1 rys........1000 słów :wink:
Pozdrawiam Sławek


Awatar użytkownika

smouki
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1508
Rejestracja: 04 lis 2007, 19:45
Lokalizacja: Kristiansund
Kontakt:

#16

Post napisał: smouki » 13 lut 2011, 13:51

myślałem że to takie oczywiste o co mi chodzi, mniejwięcej soś takiego, literki T baaaaardzo zyskają na sztywności jak jest skrócisz do minimalnego potrzebnego wymiaru, tyle tylko żeby się łeb śruby zmieścił
całość skręcić śrubami
Obrazek
jak ktoś chce znajdzie sposób...jak ktoś nie chce znajdzie powód
MÓJ KANAŁ YOUTUBE

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#17

Post napisał: dudis69 » 13 lut 2011, 14:10

Rozumiem smouki, chciałem sprawdzić jak szybko rysujesz :wink:
Tylko te przegrody mają 1.2 mm grubości i ciężko będzie je przykręcić do podstawy.
Twoja koncepcja jest bardzo ok :cool:
Pozdrawiam Sławek


Awatar użytkownika

smouki
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1508
Rejestracja: 04 lis 2007, 19:45
Lokalizacja: Kristiansund
Kontakt:

#18

Post napisał: smouki » 13 lut 2011, 14:56

w tej płycie pod spodem możesz (jak masz możliwość) wyfrezować korytka dla żeber radiatora żeby pewnie siedziało, ale przykręcasz to pomiędzy żebrami
jak ktoś chce znajdzie sposób...jak ktoś nie chce znajdzie powód
MÓJ KANAŁ YOUTUBE

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#19

Post napisał: dudis69 » 27 lut 2011, 01:09

Witam ponownie, widzę że temat umiera :cry:
Znalazłem kilka całkiem fajnych profili stalowych, które można wykorzystać do budowy stołu teowego grubość ścianki np.prof. P4 to 2.5mm, więc raczej kotwienie wytrzyma :wink:
http://komerc.pl/profile-stalowe-do-prowadnic
Pozdrawiam Sławek


Awatar użytkownika

FDSA
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 678
Rejestracja: 26 gru 2010, 18:38
Lokalizacja: Południe
Kontakt:

#20

Post napisał: FDSA » 27 lut 2011, 10:21

Znalazłem dojście do profli aluminiowych które są zrobione konkretnie jako stolik T-owy. Link znalazłem na forum do produktu i zacząłem wysyłać zapytania. Wszytko byłoby super gdyby profil o szerokości 375 mm nie kosztował ponad 1200 zł za metr. Lekka paranoja.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja drewniana”