Obsługa zakupionej plazmy - nurkowanie THC, bieg jałowy

Dyskusje na temat przecinarek plazmowych i gazowych sterowanych numerycznie.

Autor tematu
Miszaq
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 24 lut 2013, 23:16
Lokalizacja: Poznań

Obsługa zakupionej plazmy - nurkowanie THC, bieg jałowy

#1

Post napisał: Miszaq » 29 gru 2015, 23:39

Proszę o pomoc w następującej sprawie.

W czerwcu zakupiłem ploter plazmowy z tej aukcji http://allegro.pl/przecinarka-plazmowa- ... 54507.html . Skusiła mnie stosunkowo niska cena oraz odległość miejsca zamieszkania producenta ode mnie. Jako że wtedy byłem oraz wciąż jestem laikiem w kwestii obsługi tego typu urządzeń, wydawało mi się, że właściwości tego zestawu powinny spełnić moje wymagania (cięcie prostych elementów czy linii). Sprzedawca przeprowadził krótkie szkolenie, niewyjaśniając dokładnie wszystkich zagadnień (a ja nie spytałem o wszystko). Używam agregatu powermax hypertherm 45. Niestety obecnie mam następujące problemy z tym urządzeniem:

1. Jak ustawić dobrze wartości THC w zależności od wypalanej blachy? Przy napięciu 136V dobrze paliło blachy między 1,5 a 3 mm. Obecnie chciałbym przepalić blachę 10mm, natomiast mam duże problemy z doborem odpowiedniego napięcia. Czy zmieniać pozostałe parametry THC? Przy próbach które podejmowałem palnik nurkował, naciskał na blachę – silniki dusiły do dołu, ramię się wyginało – następnie odkształcone odskakiwało i paliło dalej – ogólnie masakra.

2. W jaki sposób ustawić program / palnik aby nie paliło na biegu jałowym? Gdy mam do wypalenia kilka elementów palnik podczas przejścia z jednego na drugi cały czas pali i uszkadza wypalany element.

3. Jaki jest najprostszy i jednocześnie stosunkowo funkcjonalny program do rysowania detali do wypalenia (CAD) oraz do sterowania palnikiem?