podczas próby przebicia między palnikiem a blachą powstaje iskra. Najczesciej tak się dzieje przy wyzszych amperarzach I>90A dysza 1.6,1.8. Sporadycznie przy 1.3. Czy moze to byc problem z powietrzem?Czy moze to wina palnika.Dysze i elektrody firmy Thermacut, nigdy nie bylo z nimi problemów.Palnik oryginal CP200.Plazma to Nessap klima 1600
pozdrawiam,
: 13 lip 2015, 08:55
autor: robal43
buski, wysłałem info na PW
: 15 lip 2015, 10:37
autor: cnccad
palnik powinien być trochę niżej ...3..4mm często w tych źródłach siada przekaźnik pilota. Koszt niewielki , ok 15zł
Również , i tu nie pamiętam dokładnie , chyba też czasami psocił układ wykrywania łuku.
: 15 lip 2015, 21:44
autor: szary11
miałem podobny problem z palnikiem otc-12000, mój w ogóle nie odpalał powyżej 2 bar (to wina źródła), zmniejszyłem ciśnienie powietrza przy zajarzaniu poprzez dodatkowy reduktor i elektrozawór, główne ciśnienie 5.5 bar załącza się po wykryciu łuku. zawory muszą być nad palnikiem. Może tylko lekko zmniejsz ciśnienie ?
: 16 lip 2015, 10:35
autor: jarenio
cnccad pisze:często w tych źródłach siada przekaźnik pilota. Koszt niewielki , ok 15zł
gdzie tego szukać, bo mi sie podobne objawy pojawiają
: 16 lip 2015, 11:38
autor: buski
Dziekuję wszystkim za odpowiedzi. Okazało się, że uszkodzona jest wtyka którą jest zakończony ten gruby miedziany kabel w przewodzie(ta ktora wkręca sie w palnik). Nie widac tego bylo bo jest w gumowym wezu. Byla naderwana i wkoncu pekla.Czesci z NESSAPA ja nam pospawali kiedys.
: 16 lip 2015, 21:47
autor: cnccad
jarenio pisze:
cnccad pisze:często w tych źródłach siada przekaźnik pilota. Koszt niewielki , ok 15zł
gdzie tego szukać, bo mi sie podobne objawy pojawiają
przekaźnik ( w nowszych wersjach tranzystor ) był na karcie logiki u góry. Musiał bym poszukać w DTR jego oznaczenia
: 24 lut 2016, 08:48
autor: buski
Witam, odświeżam temat. Problem z iskrzeniem powrócił. Zauważyłem dziwną rzecz. Jeśli dysza jest popuszczona na gwinice o ok 1 skok gwintu palnik ładnie działa. Natomiast jeśli jest dokręcona to albo iskrzy między blachą a dyszą albo wogóle nie odpala tylko osmoli dyszę od wewnątrz i elektrodę.Palnik oryginał CP200 razem z przewodem, dysze i elektrody zamienniki z thermacut. Nie było wczesniej z nimi problemu. Probowałem zmieniać dyszę na innej firmy(zamiennik) dzieje się to samo. Ma ktoś z Was jakiś pomysł na to? Myślałem, że może jest problem z powietrzem. Wymieniłem 3 elektrozawory. Nic nie pomogło. Ma ktoś jakis pomysł?pozdrawiam