Witam
jest maszyna w której sa 2 silniki servo
portal ma rozpiętość ponad 3 metry
w czasie pracy jak i przejazdów portalem szarpie jakby coś go hamowało
po wielu dniach śledztwa nadal nie wiem dlaczego
ale...
pomiar napięcia na poszczególnych silnikach wykazał różnicę 3 V , przy czym w stanie spoczynku napięcie jest równe ale w czasie jazdy się zmienia
sytuacja jest taka :
silnik prawy ( główny) : 21,2 . 19,6 3,5 V
silnik lewy ( nadążny) : 24,6 21,9 2,9 V
jak sądzę silnik główny ma ciut za małe napięcie i jedzie wolniej, a więc nadążny pędzi za szybko i system hamuje silnik po informacji z encodera - stąd szarpanie
nie mam ani wiedzy ani dokumentacji jak wyrównać napięcie
ale czy dobrym pomysłem byłoby obniżenie napięcia na lewym silniku ?
może jakieś inne pomysły ?
drgania portalu - źle wysterowane silniki
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1552
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:23
- Lokalizacja: trójmiasto
wiesz co ... nie wiem kiedy to powstało
jakiś czas temu odkryliśmy luźne połączenie silnika z zębatką - patrząc na zniszczenia w tulei to musiało być bardzo dawno temu kiedy się "wyluzowało "
to było takie hmm połączenie "pływające " oś mogła się obracać swobodnie w te i we wte a zębatka wybierała luz po "załapaniu" kontaktu
w cudzysłowie bo nie jestem przekonany że wyluzowało sie samo - prawie niemożliwe
założyłem sprzęgło i problem się że tak powiem "wzmocnił" stąd wniosek że to zjawisko było od dawna ale wyluzowanie tulei niwelowało szarpanie
wzmocnienie powiadasz ... może to być
z pewnością silniki nie sa odpowiednio wysterowane bo co rusz wywala bezpiecznik - nawet na przejazdach czy referowaniu osi ...
jakiś czas temu odkryliśmy luźne połączenie silnika z zębatką - patrząc na zniszczenia w tulei to musiało być bardzo dawno temu kiedy się "wyluzowało "
to było takie hmm połączenie "pływające " oś mogła się obracać swobodnie w te i we wte a zębatka wybierała luz po "załapaniu" kontaktu
w cudzysłowie bo nie jestem przekonany że wyluzowało sie samo - prawie niemożliwe
założyłem sprzęgło i problem się że tak powiem "wzmocnił" stąd wniosek że to zjawisko było od dawna ale wyluzowanie tulei niwelowało szarpanie
wzmocnienie powiadasz ... może to być
z pewnością silniki nie sa odpowiednio wysterowane bo co rusz wywala bezpiecznik - nawet na przejazdach czy referowaniu osi ...
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1552
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:23
- Lokalizacja: trójmiasto
hej hej
Twoje sugestie zmusiły mnie do poszukiwania jakiejś dokumentacji sterownika - maszynka to eckert
znalazłem szczątkowe info i udało mi się nieco poprawić prace silników
nieco pokręciłem potencjometrem od wzmocnienia ..
na płytkach jest 6 potencjometrów - jeden z nich to "intensification" - to chyba jakiś rodzaj wzmocnienia
nieco pokręciłem i jest lepiej - boję sie kręcić pozostałymi bez opisu
na razie dzięki za wskazanie kierunku
BTW
jak będę sprzedawał maszynkę to jeszcze się okaże że sprzedam naprawioną /poprawioną w całości

Twoje sugestie zmusiły mnie do poszukiwania jakiejś dokumentacji sterownika - maszynka to eckert
znalazłem szczątkowe info i udało mi się nieco poprawić prace silników
nieco pokręciłem potencjometrem od wzmocnienia ..
na płytkach jest 6 potencjometrów - jeden z nich to "intensification" - to chyba jakiś rodzaj wzmocnienia


nieco pokręciłem i jest lepiej - boję sie kręcić pozostałymi bez opisu
na razie dzięki za wskazanie kierunku
BTW
jak będę sprzedawał maszynkę to jeszcze się okaże że sprzedam naprawioną /poprawioną w całości


