Mój pierwszy ploter do wypalania i frezowania

Dyskusje na temat przecinarek plazmowych i gazowych sterowanych numerycznie.

Autor tematu
JAROCNC
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 10
Posty: 11
Rejestracja: 10 gru 2012, 13:53
Lokalizacja: Warszawa

Mój pierwszy ploter do wypalania i frezowania

#1

Post napisał: JAROCNC » 03 mar 2013, 20:33

Witam wszystkich na forum
Mam na imię Jarek mieszkam pod Warszawą, jest to mój pierwszy post na forum i pierwsza próba zbudowania plotera, więc proszę o wyrozumiałość i pomoc.
Dodam, że jestem zupełnie zielony w temacie tego typu urządzeń i nigdy nie miałam styczności z takim ploterem cnc.
Przeglądam forum już kilka miesięcy i zdecydowałem się na budowę małego plotera do celów hobbystycznych o gabarytach 1,5m x 1,5m rzeczywisty rozmiar pola roboczego będzie trochę mniejszy, ale muszę się ograniczyć do posiadanego miejsca w piwnicy.
Wymyśliłem sobie że maszynka ma wypalać blachy o grubości od 1 mm do ok. 15mm i frezować w drewnie, co do dokładności obrabianych elementów jaką chciałbym uzyskać to jeszcze nie wiem ale będę się starał o jak najlepsze wyniki.
Na razie zbudowałem ramę z profili stalowych 70x70x3 oraz 60x60x3 i zabrałem się za bramę z aluminium głównie kątowniki 60x60x10 i płaskowniki też o gr. 10mm. Na osi x są wałki podparte fi20mm a na y i z będą wałki podparte fi 16mm do napędów bramy x i y będą listwy zębate moduł 1,5mm a zetka będzie na śrubę kulową 16/4 mm
Waga całej bramy będzie miała ok. 50 – 60 kg ale dokładnie jeszcze nie policzyłem.

Wstawiam trochę fotek z przebiegu budowy ramy plotera oraz bramy.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Zrobiłem szkic napędu bramy w osi x

Obrazek