Mam na imię Jarek mieszkam pod Warszawą, jest to mój pierwszy post na forum i pierwsza próba zbudowania plotera, więc proszę o wyrozumiałość i pomoc.
Dodam, że jestem zupełnie zielony w temacie tego typu urządzeń i nigdy nie miałam styczności z takim ploterem cnc.
Przeglądam forum już kilka miesięcy i zdecydowałem się na budowę małego plotera do celów hobbystycznych o gabarytach 1,5m x 1,5m rzeczywisty rozmiar pola roboczego będzie trochę mniejszy, ale muszę się ograniczyć do posiadanego miejsca w piwnicy.
Wymyśliłem sobie że maszynka ma wypalać blachy o grubości od 1 mm do ok. 15mm i frezować w drewnie, co do dokładności obrabianych elementów jaką chciałbym uzyskać to jeszcze nie wiem ale będę się starał o jak najlepsze wyniki.
Na razie zbudowałem ramę z profili stalowych 70x70x3 oraz 60x60x3 i zabrałem się za bramę z aluminium głównie kątowniki 60x60x10 i płaskowniki też o gr. 10mm. Na osi x są wałki podparte fi20mm a na y i z będą wałki podparte fi 16mm do napędów bramy x i y będą listwy zębate moduł 1,5mm a zetka będzie na śrubę kulową 16/4 mm
Waga całej bramy będzie miała ok. 50 – 60 kg ale dokładnie jeszcze nie policzyłem.
Wstawiam trochę fotek z przebiegu budowy ramy plotera oraz bramy.

Zrobiłem szkic napędu bramy w osi x