Strona 1 z 3
HT PM 1650 potrzebna pomoc/ dobra rada
: 27 paź 2011, 10:27
autor: pandabera
Witam wszystkich.
Tak jak w temacie potrzebna pomoc. Posiadamy w/w agregat, który nie chce zajarzyć łuku - podczas startu tyko leci powietrze. Na agregacie pokazuje się piorun i po chwili znika.Dzieje się tak za każdym razem gdy chcemy załączyć palnik.Agregat wrócił z serwisu, w którym stwierdzili, ze nic mu nie jest.Palnik jest po wymianie korpusu. Aha palnik jest maszynowy T 100. Jedziemy cały czas na oryginalnych dyszach i elektrodach.
: 27 paź 2011, 11:43
autor: wneku
Sprawdź zasilanie. Może jakiejś fazy brak. Miałem raz taki przypadek i okazało się, że był to problem z zasilaniem w zakładzie.
: 27 paź 2011, 12:20
autor: robal43
pandabera, Zobacz również mikro styk w samym palniku !! ja miałem identycznie w HP pm 800
: 27 paź 2011, 12:24
autor: pandabera
Mikro styk odpada bo cały korpus palnika (torch body) został wymieniony i nie powinno być z nim problemów. Sprawdzę jutro zasilanie... Ale z tego co pamiętam jeśli były by z nim problemy to oprócz pioruna wyskoczyła by jeszcze jedna kontrolka, chyba że się mylę.
: 27 paź 2011, 13:04
autor: wneku
Jeszcze jedno. ale tutaj by się pojawiła kontrolka palnika ale w sumie też można spróbować. Jak masz nasadkę na palniku dokręconą to odkręć ją o 1/3 obrotu ona nie może być dokręcona na siłę.
: 27 paź 2011, 13:11
autor: pandabera
Jeśli osłona była by odkręcona to kontrolka palnika byłaby zapalona- tak wiem o tym, a poza tym nie leciało by powietrze.
: 27 paź 2011, 14:42
autor: robal43
pandabera, Skoro wymieniałeś korpus palnika to wydaje mi się ze w nim cos siedzi

sprawdz dokładnie !! rozbierz go i zobacz

: 27 paź 2011, 16:43
autor: pandabera
Cnccad to się działo już przed wymianą. Dlatego agregat i palnik pojechał do serwisu. Wymienili korpus w palniku (za moją zgodą) bo gwint był już lekko przeciągnięty(w końcu palnik pracował coś ok 5 lat). Jutro sprawdzę zasilanie, może tam gdzieś leży przyczyna.
: 27 paź 2011, 20:51
autor: marcin francus
witam
powodem moze byc kompresor, a raczej osuszacz powietrza lub jego brak.
wilgoc ktora powstaje w instalacji na skutek kondensacji zwiera palnik
w przewodach.
mielismy to samo i przeszlo po zakupie nowego kompresora z osuszaczem
pozdro
M.
: 27 paź 2011, 20:57
autor: pandabera
Osuszacz jest podpięty pod kompresor i agregat. Odległość między osuszaczem a agregatem max 2 m