PODRĘCZNIKI DO CIĘCIA TERMICZNEGO

Dyskusje na temat przecinarek plazmowych i gazowych sterowanych numerycznie.

mietek130381
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 2
Rejestracja: 21 maja 2009, 20:07
Lokalizacja: wałcz

#11

Post napisał: mietek130381 » 21 maja 2009, 20:44

JA NIE SMARUJE WÓZKÓW JUZ 3 LATA



Tagi:

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 3548
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#12

Post napisał: cnccad » 21 maja 2009, 21:39

kolego mieciu130381 .... czy ten numer to data urodzin ?? :grin:
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.


Marcin_FST
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 144
Rejestracja: 20 lut 2009, 19:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

#13

Post napisał: Marcin_FST » 25 gru 2010, 11:09

Co do smarowania... w czwartek chcę zacząć palenie a tu na listwie prowadzącej na belce poprzecznej coś się błyszczy... "Jakieś krople wody czy coś...?" podchodzę a tu kukli wysrało z prowadnicy... i stało się klika cudów:

Dowiedziałem się czemu niektórzy klną na eckerta: szkolenie operatorów przez serwisantów ograniczyło się do poinformowania, że co rano dmuchnąć prowadnice powietrzem. Zostało mi to przekazane kiedy przyszedłem do firmy i tak robiłem.

Po dostaniu się do prowadnicy okazało się, że tam kalamitka jest ( co było szokiem dla wszystkich)

Po rozebraniu prowadnicy okazało się, że nie została ona nawet nasmarowana do tzw. pierwszego uruchomienia.

I teraz takie pytanie... będziemy kupować 2 prowadnice (jedna na zapas) i zastanawiamy się nad dołożeniem do tego tzw kasety smarującej i zgarniaka płytkowego. - Warto się w to bawić?

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 3548
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#14

Post napisał: cnccad » 26 gru 2010, 12:03

Zgarniak płytkowy , tylko zbierze część zanieczyszczeń.
Łożysko liniowe ma swoje zgarniacze , które wystarczają zupełnie.
Na SERWIS Eckerta jak wiadomo , nie ma co liczyć ani na ich serwisy zewnętrzne.
Normalne jest to że im mniej przekażą klientowi , tym większą kasę sobie „napędzą” . Takie prawo na rynku …
Ale …
Wystarczyło tez się zastanowić i pomyśleć … łożysko liniowe to jak one jest smarowane?? Większość tych łożysk ma zazwyczaj punkty smarowania bo i jego konstrukcja jest taka że musi być smarowane.
Nie chcę tu zwalać na obsługę winy bo powinno to też być w DTR od maszyny.
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.

Awatar użytkownika

berdysz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 188
Rejestracja: 01 sie 2008, 09:39
Lokalizacja: Gdańsk

#15

Post napisał: berdysz » 29 gru 2010, 23:15

mietek130381 pisze:JA NIE SMARUJE WÓZKÓW JUZ 3 LATA
Jeszcze Ci nie padły? Ja smaruję regularnie co 2 tygodnie i już mijają 3 lata i wszystko git.
Smarowanie wózków, szyn i listew zębatych to podstawa.

Awatar użytkownika

pabloz90
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 419
Rejestracja: 16 sie 2009, 11:53
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

#16

Post napisał: pabloz90 » 30 gru 2010, 00:13

Podepnę się tak do tematu, w jaki sposób nakładacie smar na listwy zębate oraz jaką ilość? Pytanie osoby "dopiero zbierającej doświadczenie". :)
Pozdrawiam Paweł Z.
Projektowanie stron www, Aplikacje dedykowane, Rozwiązania IT, zapraszam na www.dreamagency.eu
Przydatne: elektro-instalacja.pl

Awatar użytkownika

berdysz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 188
Rejestracja: 01 sie 2008, 09:39
Lokalizacja: Gdańsk

#17

Post napisał: berdysz » 30 gru 2010, 13:47

Nie chcę się powtarzać ale przecież
cnccad pisze:powinno to też być w DTR od maszyny.
Ale upraszczając, ja nie nanoszę smaru tylko olej maszynowy. Akurat najcześciej wpada mi w ręce ORLEN ;)
Nanosisz szmatą (jak wyjdzie tak wyjdzie), potem wycierasz tak by listwy nie były mokre bo każdy syf się będzie do nich przylepiał.
Warto przedtem przedmuchać i rozpuścić stare smary ze smarowanej powierzchni.

Awatar użytkownika

pabloz90
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 419
Rejestracja: 16 sie 2009, 11:53
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

#18

Post napisał: pabloz90 » 30 gru 2010, 14:43

Dzięki ;)
Pozdrawiam Paweł Z.
Projektowanie stron www, Aplikacje dedykowane, Rozwiązania IT, zapraszam na www.dreamagency.eu
Przydatne: elektro-instalacja.pl

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 3548
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#19

Post napisał: cnccad » 30 gru 2010, 18:29

listw zębatych się nie smaruje.
a jak już tak bardzo ktoś chce , to może użyć smaru teflonowego.
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.

Awatar użytkownika

pabloz90
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 419
Rejestracja: 16 sie 2009, 11:53
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

#20

Post napisał: pabloz90 » 30 gru 2010, 20:06

Nie będę wypowiadał się czy się smaruje czy też nie - po prostu nie mam pojęcia :) Ja u siebie próbowałem smar, ale sprawiało to problemy. Ostatnio jednak posmarowałem olejem do smarowania przekładni (taki do skrzyni biegów) - zdecydowanie lepszy niż smar ale kwestia smarowania to problem.
Pozdrawiam Paweł Z.
Projektowanie stron www, Aplikacje dedykowane, Rozwiązania IT, zapraszam na www.dreamagency.eu
Przydatne: elektro-instalacja.pl

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przecinarka Plazmowa CNC, Gazowa”