Skrzynka suportowa TUE 35
: 03 gru 2018, 11:14
Witam, jest to mój pierwszy post
.
Jako, że jestem amatorem uważnie prześledziłem forum zwłaszcza część dotyczącą zwykłych tokarek. Ostatnio zabrałem się za odnowienie staruszki TUE35, wygoniłem pająki, odnowiłem, pokasowałem luzy (na wrzecionie nawet uzyskałem fabryczny 0,01mm) i natknąłem na mały problem. W DTR dość lakonicznie informują o smarowaniu. Pod wieloma warstwami farby na skrzynce suportowej znalazłem dwa korki jeden z napisem olej (na zdjęciu oznaczony „1” ) i drugi bez napisu (na zdjęciu oznaczony „2” ). Moje pytania do doświadczonych kolegów:
Korek nr 1 jest pewnie do napełniania skrzynki olejem, nie wiem ile wlać oleju? Do jakiego poziomu czy ile w litrach 0,5l – 0,8l ? bo w podobnych tokarkach były takie informacje.
Korek nr 2, nic o nim nie wiem czy lać olej? Pewnie tak, ale ile?
W DTR nic na ten temat nie ma. Nie chcę lać oleju na czuja bo może ktoś coś na ten temat wie.


Jako, że jestem amatorem uważnie prześledziłem forum zwłaszcza część dotyczącą zwykłych tokarek. Ostatnio zabrałem się za odnowienie staruszki TUE35, wygoniłem pająki, odnowiłem, pokasowałem luzy (na wrzecionie nawet uzyskałem fabryczny 0,01mm) i natknąłem na mały problem. W DTR dość lakonicznie informują o smarowaniu. Pod wieloma warstwami farby na skrzynce suportowej znalazłem dwa korki jeden z napisem olej (na zdjęciu oznaczony „1” ) i drugi bez napisu (na zdjęciu oznaczony „2” ). Moje pytania do doświadczonych kolegów:
Korek nr 1 jest pewnie do napełniania skrzynki olejem, nie wiem ile wlać oleju? Do jakiego poziomu czy ile w litrach 0,5l – 0,8l ? bo w podobnych tokarkach były takie informacje.
Korek nr 2, nic o nim nie wiem czy lać olej? Pewnie tak, ale ile?
W DTR nic na ten temat nie ma. Nie chcę lać oleju na czuja bo może ktoś coś na ten temat wie.
