OUS1 - renowacja i regeneracja
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 lip 2008, 00:03
- Lokalizacja: Lipsko/Lublin
OUS1 - renowacja i regeneracja
Witam. To mój pierwszy post na forum.
Jestem w posiadaniu tokarki z tematu. Tokarka stała w stolarni więc jest strasznie zabrudzona.
Chciałem ją przywrócić do świetności i mam kilka pytań:
1. Po rozebraniu i wyczyszczeniu czym nasmarować wszelkie ruchome elementy?
2. Jak konserwować "na codzień" ?
3. Jest problem z uchwytem - 1 ząb nie zchodzi się równo z pozostałymi... Można to naprawić?
Na szybko to tyle choć pytań jest wiele...
Jestem w posiadaniu tokarki z tematu. Tokarka stała w stolarni więc jest strasznie zabrudzona.
Chciałem ją przywrócić do świetności i mam kilka pytań:
1. Po rozebraniu i wyczyszczeniu czym nasmarować wszelkie ruchome elementy?
2. Jak konserwować "na codzień" ?
3. Jest problem z uchwytem - 1 ząb nie zchodzi się równo z pozostałymi... Można to naprawić?
Na szybko to tyle choć pytań jest wiele...
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1494
- Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
- Lokalizacja: lublin
Widzę ,że nie ma chętnego to napiszę ci to co wiem. Tokarka ze stolarni, sprężone powietrze i wydmuchaj wszystko ,posmaruj olejem i przesuwaj suporty, wycieraj brudny olej smaruj na nowo przecieraj ,dotąd aż po przejechaniu na prowadnicach olej będzie czysty. Na co dzień nie musisz tak postępować bo nie stosujesz chłodziwa , wystarczy wydmuchać lub zmieść pędzelkiem wióry i jak długo e będziesz pracował to posmaruj. A co do uchwytu to zrób tak. Kręć kluczem w lewo aż wypadną wszystkie szczęki ,oczyść miejsca ich prowadzenia poszukaj tam cyferek 1,2,3 to kolejność zakładania szczęk na szczękach też powinny być bicia 1,2,3, popatrz na zęby w szczękach czy są wszystkie i zamocuj na nowo.Pokręcając kluczem w prowadzeniu nr,1 zobaczysz początek spirali cofasz odrobinę i zakładasz szczękę tak postępuj z prowadnicą i szczęką nr,2 i 3. Jeżeli szczęki nie mają numeracji co się też zdarza to.. napisz.
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 32
- Rejestracja: 25 mar 2008, 19:41
- Lokalizacja: OPOLSKIE JO81UC
- Kontakt:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
rynio_di pisze: sprężone powietrze i wydmuchaj wszystko
No nie, kol. rynio_di, tego się nie robi ! Sprężone powietrze powoduje wdmuchiwanie zanieczyszczeń w najgłębsze zakamarki mechanizmów, za to majster dawał po łapach ( nie było jeszcze nietykalności dzieci i młodocianych). Pędzelek, szmatka i dbać o dobry stan zgarniaczy ( filców). Reszta porad jest OK. Smarować olejem maszynowym prowadnice itp. jak najczęściej, sprzątać do czysta po każdej robocie, stosować się do DTR. Suport parkować max. z prawej strony. I cieszyć się kultowym sprzętem ! To jest klasyka warsztatowa, nie tak dawno przedmiot westchnień każdego majsterkowicza.rynio_di pisze:wystarczy wydmuchać
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 lip 2008, 00:03
- Lokalizacja: Lipsko/Lublin
Dziękuję za odpowiedzi.
A więc tak: rozebrałem suport wszystko "wymyłem" benzyną, odkurzyłem, wyczyściłem, naoliwiłem... Nawet zrobiłem zdjęcia po i przed. Kiedyś załączę
Uchwyt działa, zrobiłem tak jak napisaliście, chociaż dopiero teraz przeczytałem
Tylko jest jeden problem: jedna korbka chodzi strasznie ciężko - przed rozbieraniem chyba nie chodziło tak źle, co może być przyczyną? I na tej części suportu dodatkowo pojawił się luz...
Aha - co to są te zgarniacze (filce) ?
A więc tak: rozebrałem suport wszystko "wymyłem" benzyną, odkurzyłem, wyczyściłem, naoliwiłem... Nawet zrobiłem zdjęcia po i przed. Kiedyś załączę
Uchwyt działa, zrobiłem tak jak napisaliście, chociaż dopiero teraz przeczytałem
Tylko jest jeden problem: jedna korbka chodzi strasznie ciężko - przed rozbieraniem chyba nie chodziło tak źle, co może być przyczyną? I na tej części suportu dodatkowo pojawił się luz...
Aha - co to są te zgarniacze (filce) ?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
Zgarniacze to są kawałki filcu technicznego dociśnięte płytką metalową do np. suportu i uszczelniające szczelinę przed wiórami itp. Dodatkowo nasączają się olejem i smarują łoże. Należy je okresowo sprawdzać i ew. wymieniać. Jeżeli ich nie ma, to warto się zastanowić nad małą przeróbką i je zainstalować.lish pisze:co to są te zgarniacze (filce) ?
Prawdopodobnie zbytnio skasowałeś luz, ale nie mam OUSa więc nie będę się wymądrzał.lish pisze:jedna korbka chodzi strasznie ciężko
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 lip 2008, 00:03
- Lokalizacja: Lipsko/Lublin
u mnie nie ma żadnych filców...
co do suportu - właśnie go rozebrałem i teraz jest ok, chodzi ładnie, a luz zniknął po dociągnięciu śruby na środku suportu.
Dzięki za posty.
Jeżeli macie jeszcze jakieś uwagi/rady to chętnie przeczytam
Mam jeszcze pytanie - czy każdy kieł ze stożkiem nr2 będzie pasował?
co do suportu - właśnie go rozebrałem i teraz jest ok, chodzi ładnie, a luz zniknął po dociągnięciu śruby na środku suportu.
Dzięki za posty.
Jeżeli macie jeszcze jakieś uwagi/rady to chętnie przeczytam
Mam jeszcze pytanie - czy każdy kieł ze stożkiem nr2 będzie pasował?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
Jeżeli masz gniazdo w koniku na stożek MK2, to wszystko co ma prawidłowo wykonany stożek MK2 będzie pasowało (różne trzpienie, przejściówki itp). Jest to znormalizowane. Możesz też zastosować tuleje redukcyjne do MK1 i MK0, lub tzw. przedłużone do innych stożków, w tym i większych od MK2.lish pisze:czy każdy kieł ze stożkiem nr2 będzie pasował?
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ